Plány Saabu: čtyři řady, 9-2 jako priorita

Victor Muller, šéf společnosti Spyker Saab, poodhalil budoucnost znovuzrozeného Saabu. Zdá se, že se ještě máme na co těšit.

Nový šéf Saabu Victor Muller se rozpovídal v rozhovoru pro magazín MotorTrend a naznačil tak, jakou cestou se jím ovládaná a částečně i vlastněná firma hodlá ubírat v nejbližších letech. Mimo jiné se přiznal k tomu, že osobně prosazuje zcela nový model s označením 9-2. Údajně se jedná o prioritu celého vedení, nicméně „devět-dvojka“ zůstane tabu do chvíle, kdy se finanční bilance továrny vrátí do černých čísel. Což zřejmě jen tak nebude.

Muller zatím žádný snímek ukázat nechce, ale novinka by měla ve svých proporcích opakovat znaky klasických vozů Saab řad 92, 93 a 96. Vyznačovat by se měla odvážným tvarováním střechy a zadní části karoserie a moderním předkem se zdůrazněnými tradicemi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-4X BioPower, 2008

Aby se Saab 9-2 dostal do výroby, musí Saab „najít zvláštní způsob financování, nebo si budeme muset na trhu vést tak dobře, že jej zaplatíme z vlastních prostředků. (...) A nebo budeme hledat partnera, jenž by nepohrdl naší podvozkovou plošinou pro využití ve vlastních autech a neměl by hluboko do kapsy.“

Kromě vzdáleného typu 9-2 se Muller zmínil i o zcela nové generaci řady 9-3, jež je připravována k premiéře v roce 2012. Jejím základem se má stát nová platforma Epsilon I, takže ji nebude sdílet s větším typem 9-5 disponujícím plošinou Epsilon II. Podle Mullera se jedná o „zásadně modifikovanou platformu (Epsilon I), tentokrát již o opravdový Saab“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9X, 2001

Karoserie nového modelu 9-3 by měla obsahovat témata použitá například ve strojích 9-4X a Aero X, především by se však mělo opět jednat o hatchback, jenž si s sebou řada 9-3 ponese od dob modelu 900. O pohon se budou starat výhradně přeplňované jednotky s objemy 1,6, 2,0 a 2,2 l, pravděpodobně se k nim připojí šestiválec 2,8 l a pochopitelně i nějaký ten diesel.

Automobilka Saab by se podle svých představitelů měla stát „samostatně stojícím klenotem s modelovou škálou tří až čtyř řad: 9-3 (sedan, hatchback, kombi, crossover a kabriolet), 9-5 (sedan, kombi a crossover) a 9-4X“. Výše zmiňovaný 9-2 by mohl být čtvrtým do party. Model 9-5 se představí letos v létě, 9-4X na počátku příštího roku a typ 9-3 v roce 2012.

Snad vše půjde tak, jak si noví majitelé Saabu představují.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab Spyker 9+ Tribute 

 

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Saab 9.5 2
Rok výroby: 2006
Stav: 226 164 km
Cena: 88 000 Kč
Saab 9.3 2,2
Rok výroby: 2000
Stav: 221 586 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků