Plány Saabu: čtyři řady, 9-2 jako priorita

Victor Muller, šéf společnosti Spyker Saab, poodhalil budoucnost znovuzrozeného Saabu. Zdá se, že se ještě máme na co těšit.

Nový šéf Saabu Victor Muller se rozpovídal v rozhovoru pro magazín MotorTrend a naznačil tak, jakou cestou se jím ovládaná a částečně i vlastněná firma hodlá ubírat v nejbližších letech. Mimo jiné se přiznal k tomu, že osobně prosazuje zcela nový model s označením 9-2. Údajně se jedná o prioritu celého vedení, nicméně „devět-dvojka“ zůstane tabu do chvíle, kdy se finanční bilance továrny vrátí do černých čísel. Což zřejmě jen tak nebude.

Muller zatím žádný snímek ukázat nechce, ale novinka by měla ve svých proporcích opakovat znaky klasických vozů Saab řad 92, 93 a 96. Vyznačovat by se měla odvážným tvarováním střechy a zadní části karoserie a moderním předkem se zdůrazněnými tradicemi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-4X BioPower, 2008

Aby se Saab 9-2 dostal do výroby, musí Saab „najít zvláštní způsob financování, nebo si budeme muset na trhu vést tak dobře, že jej zaplatíme z vlastních prostředků. (...) A nebo budeme hledat partnera, jenž by nepohrdl naší podvozkovou plošinou pro využití ve vlastních autech a neměl by hluboko do kapsy.“

Kromě vzdáleného typu 9-2 se Muller zmínil i o zcela nové generaci řady 9-3, jež je připravována k premiéře v roce 2012. Jejím základem se má stát nová platforma Epsilon I, takže ji nebude sdílet s větším typem 9-5 disponujícím plošinou Epsilon II. Podle Mullera se jedná o „zásadně modifikovanou platformu (Epsilon I), tentokrát již o opravdový Saab“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9X, 2001

Karoserie nového modelu 9-3 by měla obsahovat témata použitá například ve strojích 9-4X a Aero X, především by se však mělo opět jednat o hatchback, jenž si s sebou řada 9-3 ponese od dob modelu 900. O pohon se budou starat výhradně přeplňované jednotky s objemy 1,6, 2,0 a 2,2 l, pravděpodobně se k nim připojí šestiválec 2,8 l a pochopitelně i nějaký ten diesel.

Automobilka Saab by se podle svých představitelů měla stát „samostatně stojícím klenotem s modelovou škálou tří až čtyř řad: 9-3 (sedan, hatchback, kombi, crossover a kabriolet), 9-5 (sedan, kombi a crossover) a 9-4X“. Výše zmiňovaný 9-2 by mohl být čtvrtým do party. Model 9-5 se představí letos v létě, 9-4X na počátku příštího roku a typ 9-3 v roce 2012.

Snad vše půjde tak, jak si noví majitelé Saabu představují.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab Spyker 9+ Tribute 

 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků