Plány Saabu: čtyři řady, 9-2 jako priorita

Victor Muller, šéf společnosti Spyker Saab, poodhalil budoucnost znovuzrozeného Saabu. Zdá se, že se ještě máme na co těšit.

Nový šéf Saabu Victor Muller se rozpovídal v rozhovoru pro magazín MotorTrend a naznačil tak, jakou cestou se jím ovládaná a částečně i vlastněná firma hodlá ubírat v nejbližších letech. Mimo jiné se přiznal k tomu, že osobně prosazuje zcela nový model s označením 9-2. Údajně se jedná o prioritu celého vedení, nicméně „devět-dvojka“ zůstane tabu do chvíle, kdy se finanční bilance továrny vrátí do černých čísel. Což zřejmě jen tak nebude.

Muller zatím žádný snímek ukázat nechce, ale novinka by měla ve svých proporcích opakovat znaky klasických vozů Saab řad 92, 93 a 96. Vyznačovat by se měla odvážným tvarováním střechy a zadní části karoserie a moderním předkem se zdůrazněnými tradicemi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-4X BioPower, 2008

Aby se Saab 9-2 dostal do výroby, musí Saab „najít zvláštní způsob financování, nebo si budeme muset na trhu vést tak dobře, že jej zaplatíme z vlastních prostředků. (...) A nebo budeme hledat partnera, jenž by nepohrdl naší podvozkovou plošinou pro využití ve vlastních autech a neměl by hluboko do kapsy.“

Kromě vzdáleného typu 9-2 se Muller zmínil i o zcela nové generaci řady 9-3, jež je připravována k premiéře v roce 2012. Jejím základem se má stát nová platforma Epsilon I, takže ji nebude sdílet s větším typem 9-5 disponujícím plošinou Epsilon II. Podle Mullera se jedná o „zásadně modifikovanou platformu (Epsilon I), tentokrát již o opravdový Saab“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9X, 2001

Karoserie nového modelu 9-3 by měla obsahovat témata použitá například ve strojích 9-4X a Aero X, především by se však mělo opět jednat o hatchback, jenž si s sebou řada 9-3 ponese od dob modelu 900. O pohon se budou starat výhradně přeplňované jednotky s objemy 1,6, 2,0 a 2,2 l, pravděpodobně se k nim připojí šestiválec 2,8 l a pochopitelně i nějaký ten diesel.

Automobilka Saab by se podle svých představitelů měla stát „samostatně stojícím klenotem s modelovou škálou tří až čtyř řad: 9-3 (sedan, hatchback, kombi, crossover a kabriolet), 9-5 (sedan, kombi a crossover) a 9-4X“. Výše zmiňovaný 9-2 by mohl být čtvrtým do party. Model 9-5 se představí letos v létě, 9-4X na počátku příštího roku a typ 9-3 v roce 2012.

Snad vše půjde tak, jak si noví majitelé Saabu představují.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab Spyker 9+ Tribute 

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků