Plány Saabu: čtyři řady, 9-2 jako priorita

Victor Muller, šéf společnosti Spyker Saab, poodhalil budoucnost znovuzrozeného Saabu. Zdá se, že se ještě máme na co těšit.

Nový šéf Saabu Victor Muller se rozpovídal v rozhovoru pro magazín MotorTrend a naznačil tak, jakou cestou se jím ovládaná a částečně i vlastněná firma hodlá ubírat v nejbližších letech. Mimo jiné se přiznal k tomu, že osobně prosazuje zcela nový model s označením 9-2. Údajně se jedná o prioritu celého vedení, nicméně „devět-dvojka“ zůstane tabu do chvíle, kdy se finanční bilance továrny vrátí do černých čísel. Což zřejmě jen tak nebude.

Muller zatím žádný snímek ukázat nechce, ale novinka by měla ve svých proporcích opakovat znaky klasických vozů Saab řad 92, 93 a 96. Vyznačovat by se měla odvážným tvarováním střechy a zadní části karoserie a moderním předkem se zdůrazněnými tradicemi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-4X BioPower, 2008

Aby se Saab 9-2 dostal do výroby, musí Saab „najít zvláštní způsob financování, nebo si budeme muset na trhu vést tak dobře, že jej zaplatíme z vlastních prostředků. (...) A nebo budeme hledat partnera, jenž by nepohrdl naší podvozkovou plošinou pro využití ve vlastních autech a neměl by hluboko do kapsy.“

Kromě vzdáleného typu 9-2 se Muller zmínil i o zcela nové generaci řady 9-3, jež je připravována k premiéře v roce 2012. Jejím základem se má stát nová platforma Epsilon I, takže ji nebude sdílet s větším typem 9-5 disponujícím plošinou Epsilon II. Podle Mullera se jedná o „zásadně modifikovanou platformu (Epsilon I), tentokrát již o opravdový Saab“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9X, 2001

Karoserie nového modelu 9-3 by měla obsahovat témata použitá například ve strojích 9-4X a Aero X, především by se však mělo opět jednat o hatchback, jenž si s sebou řada 9-3 ponese od dob modelu 900. O pohon se budou starat výhradně přeplňované jednotky s objemy 1,6, 2,0 a 2,2 l, pravděpodobně se k nim připojí šestiválec 2,8 l a pochopitelně i nějaký ten diesel.

Automobilka Saab by se podle svých představitelů měla stát „samostatně stojícím klenotem s modelovou škálou tří až čtyř řad: 9-3 (sedan, hatchback, kombi, crossover a kabriolet), 9-5 (sedan, kombi a crossover) a 9-4X“. Výše zmiňovaný 9-2 by mohl být čtvrtým do party. Model 9-5 se představí letos v létě, 9-4X na počátku příštího roku a typ 9-3 v roce 2012.

Snad vše půjde tak, jak si noví majitelé Saabu představují.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab Spyker 9+ Tribute 

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků