Plány Porsche: Koncept Cross Turismo míří do produkce, Cayman T rovněž

Od německého Porsche zaznívají zprávy o příchodu hned dvou nových modelů do nabídky. Potěší navíc obě strany fanoušků automobilky.

Ještě jsme se nedočkali oficiálního uvedení elektrického modelu Taycan a Porsche již oznamuje, že představenstvo automobilky udělilo zelenou k výrobě produkční verze konceptu Mission E Cross Turismo. Další elektromobil vycházející z chystaného Taycanu jsme ve formě studie mohli zahlédnout letos v Ženevě a bezpochyby zvedl vlnu pozornosti.

Praktičtěji a terénně střižená verze Taycanu zatím nemá přesně dané jméno, lze však očekávat, že minimálně dodatek Cross Turismo vozu zůstane a bude následovat formu zavedenou větší Panamerou Sport Turismo. Datum spuštění výroby či uvedení na trh zatím také neznáme, každopádně se ale modelu dočkáme až po uvedení standardního Taycanu během příštího roku.

Nové Porsche Panamera GTS: 460 koní se dočkalo i praktické Sport Turismo

Nové Porsche Panamera GTS: 460 koní se dočkalo i praktické Sport Turismo

Koncept Mission E Cross Turismo byl v Ženevě vybaven dvojicí elektromotorů o systémovém výkonu 441 kW (600 koní). Porsche tehdy udávalo možný dojezd na jedno nabití až 500 kilometrů (podle NEDC). Obdobnou specifikaci přitom čekáme také u Taycanu, se stejnou platformou tak určitě dojde i na sdílení pohonné jednotky. U Taycanu se přitom mluvilo rovněž o nabízené slabší základní variantě s výkonem okolo 294 kW (400 koní).

Přijede i puristický Cayman T

Následující informace již nepochází přímo od Porsche, ale od jistých zdrojů britského Auto Expressu uvnitř automobilky. Podle magazínu se tak můžeme těšit i na produkci lehčí a ryzejší verze modelu 718 Cayman po vzoru dříve představeného Porsche 911 Carrera T.

Paříž 2018: Porsche 911 Speedster se bude vyrábět. Vznikne pouhých 1948 kusů

Paříž 2018: Porsche 911 Speedster se bude vyrábět. Vznikne pouhých 1948 kusů

Nový Cayman T tak určitě projde odlehčením, odstraněním určitých prvků komfortní výbavy, dostane v základu sportovní sedačky nebo tradičně popruhy místo vnitřních klik dveří. Mluví se o redukci přibližně 20 kg z dosavadní hmotnosti Caymanu. Laděním má projít standardní 2,5litrový plochý čtyřválec, který poskytne okolo 265 kW (360 koní). Nebude chybět sportovní výfuk a snížení podvozku o pár milimetrů.

Výkonem a nejspíše i cenovkou tedy Cayman T zapadne mezi současný Cayman S a GTS. Auto Express dále zmiňuje, že novinky bychom se mohli dočkat v prodeji už na jaře 2019.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 62 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků