Plány Porsche: Koncept Cross Turismo míří do produkce, Cayman T rovněž

Od německého Porsche zaznívají zprávy o příchodu hned dvou nových modelů do nabídky. Potěší navíc obě strany fanoušků automobilky.

Ještě jsme se nedočkali oficiálního uvedení elektrického modelu Taycan a Porsche již oznamuje, že představenstvo automobilky udělilo zelenou k výrobě produkční verze konceptu Mission E Cross Turismo. Další elektromobil vycházející z chystaného Taycanu jsme ve formě studie mohli zahlédnout letos v Ženevě a bezpochyby zvedl vlnu pozornosti.

Praktičtěji a terénně střižená verze Taycanu zatím nemá přesně dané jméno, lze však očekávat, že minimálně dodatek Cross Turismo vozu zůstane a bude následovat formu zavedenou větší Panamerou Sport Turismo. Datum spuštění výroby či uvedení na trh zatím také neznáme, každopádně se ale modelu dočkáme až po uvedení standardního Taycanu během příštího roku.

Nové Porsche Panamera GTS: 460 koní se dočkalo i praktické Sport Turismo

Nové Porsche Panamera GTS: 460 koní se dočkalo i praktické Sport Turismo

Koncept Mission E Cross Turismo byl v Ženevě vybaven dvojicí elektromotorů o systémovém výkonu 441 kW (600 koní). Porsche tehdy udávalo možný dojezd na jedno nabití až 500 kilometrů (podle NEDC). Obdobnou specifikaci přitom čekáme také u Taycanu, se stejnou platformou tak určitě dojde i na sdílení pohonné jednotky. U Taycanu se přitom mluvilo rovněž o nabízené slabší základní variantě s výkonem okolo 294 kW (400 koní).

Přijede i puristický Cayman T

Následující informace již nepochází přímo od Porsche, ale od jistých zdrojů britského Auto Expressu uvnitř automobilky. Podle magazínu se tak můžeme těšit i na produkci lehčí a ryzejší verze modelu 718 Cayman po vzoru dříve představeného Porsche 911 Carrera T.

Paříž 2018: Porsche 911 Speedster se bude vyrábět. Vznikne pouhých 1948 kusů

Paříž 2018: Porsche 911 Speedster se bude vyrábět. Vznikne pouhých 1948 kusů

Nový Cayman T tak určitě projde odlehčením, odstraněním určitých prvků komfortní výbavy, dostane v základu sportovní sedačky nebo tradičně popruhy místo vnitřních klik dveří. Mluví se o redukci přibližně 20 kg z dosavadní hmotnosti Caymanu. Laděním má projít standardní 2,5litrový plochý čtyřválec, který poskytne okolo 265 kW (360 koní). Nebude chybět sportovní výfuk a snížení podvozku o pár milimetrů.

Výkonem a nejspíše i cenovkou tedy Cayman T zapadne mezi současný Cayman S a GTS. Auto Express dále zmiňuje, že novinky bychom se mohli dočkat v prodeji už na jaře 2019.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků