Japonská automobilka zveřejnila své plány do budoucna s výhledem na pět až deset let dopředu. Jak byste očekávali, vše se točí okolo elektrifikace. Šéf Hondy chce ovšem také zjednodušit modelovou nabídku a paletu dostupných variant.
Výhled na budoucnost Hondy předvedl na tiskové konferenci generální ředitel automobilky Takahiro Hachigo. Velkým tématem tak bude pro Hondu v následujících letech šetření nákladů, s čímž souvisí zúžení kompletního portfolia modelů, ale také převedení finančních prostředků do rozvoje elektrifikace.
Hachigo upřesnil kromě zvýšeného zájmu o plně elektrická vozidla, mezi které bude patřit i nový elektrický hatchback oficiálně pojmenovaný Honda E, také rozsáhlejší zaměření na hybridní ústrojí, která chce postupně nabízet u každého modelu v nabídce.
Ředitel Hondy potvrdil, že zbrusu nové hybridní techniky se dočká i nová generace Hondy Fit, jejíž premiéru máme očekávat na letošní podzim. Automobilka očekává, že do roku 2030 budou elektrifikované modely zastupovat celé dvě třetiny celosvětových prodejů.
Snížení nákladů na výrobu přitom pomohou nové metody a případy sdílení techniky mezi jednotlivými modely, přičemž novou platformu k tomuto účelu využije „nový globální model“, který Honda plánuje na příští rok.
Hachigovi se nakonec nelíbí, že Honda nabízí příliš velké množství variací jednotlivých modelů a výbavových linií s cílem zaujmout požadavky každého jednotlivého trhu. Tento postup je prý s ohledem na produkci neefektivní a zbytečně nákladný. Do roku 2025 máme tedy očekávat rozsáhlé zjednodušení globální nabídky Hondy.
„V plánu je celosvětově redukovat počet nabízených modelů a jejich variant na jednu třetinu současného stavu,“ uvedl Hachigo. Nejspíše se tedy dočkáme ukončení některých modelových řad, zatímco u jiných modelů zaniknou určité varianty či výbavy. Kterých vozů se bude tato „čistka“ týkat však zatím nevíme.
Kompletní zjednodušení portfolia má Hondě výhledově ušetřit na výrobních nákladech až 10 %. Reorganizace nakonec sníží také náklady vývojových oddělení, které ušetřené prostředky využijí na výzkum nových technologií namísto dosavadního rozšiřování modelových řad.
V galerii Honda E Prototype.
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E