Plány Hondy: Zjednodušení nabídky, rušení modelů a rozsáhlá elektrifikace

Japonská automobilka zveřejnila své plány do budoucna s výhledem na pět až deset let dopředu. Jak byste očekávali, vše se točí okolo elektrifikace. Šéf Hondy chce ovšem také zjednodušit modelovou nabídku a paletu dostupných variant.

Výhled na budoucnost Hondy předvedl na tiskové konferenci generální ředitel automobilky Takahiro Hachigo. Velkým tématem tak bude pro Hondu v následujících letech šetření nákladů, s čímž souvisí zúžení kompletního portfolia modelů, ale také převedení finančních prostředků do rozvoje elektrifikace.

Hachigo upřesnil kromě zvýšeného zájmu o plně elektrická vozidla, mezi které bude patřit i nový elektrický hatchback oficiálně pojmenovaný Honda E, také rozsáhlejší zaměření na hybridní ústrojí, která chce postupně nabízet u každého modelu v nabídce.

Honda E Prototype předpovídá malý elektromobil pro Evropu. Má pohon zadních kol!

Honda E Prototype předpovídá malý elektromobil pro Evropu. Má pohon zadních kol!

Ředitel Hondy potvrdil, že zbrusu nové hybridní techniky se dočká i nová generace Hondy Fit, jejíž premiéru máme očekávat na letošní podzim. Automobilka očekává, že do roku 2030 budou elektrifikované modely zastupovat celé dvě třetiny celosvětových prodejů.

Snížení nákladů na výrobu přitom pomohou nové metody a případy sdílení techniky mezi jednotlivými modely, přičemž novou platformu k tomuto účelu využije „nový globální model“, který Honda plánuje na příští rok.

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Hachigovi se nakonec nelíbí, že Honda nabízí příliš velké množství variací jednotlivých modelů a výbavových linií s cílem zaujmout požadavky každého jednotlivého trhu. Tento postup je prý s ohledem na produkci neefektivní a zbytečně nákladný. Do roku 2025 máme tedy očekávat rozsáhlé zjednodušení globální nabídky Hondy.

„V plánu je celosvětově redukovat počet nabízených modelů a jejich variant na jednu třetinu současného stavu,“ uvedl Hachigo. Nejspíše se tedy dočkáme ukončení některých modelových řad, zatímco u jiných modelů zaniknou určité varianty či výbavy. Kterých vozů se bude tato „čistka“ týkat však zatím nevíme.

Honda HR-V Sport už je v Česku. 182 turbobenzinových koní nedá lacino

Honda HR-V Sport už je v Česku. 182 turbobenzinových koní nedá lacino

Kompletní zjednodušení portfolia má Hondě výhledově ušetřit na výrobních nákladech až 10 %. Reorganizace nakonec sníží také náklady vývojových oddělení, které ušetřené prostředky využijí na výzkum nových technologií namísto dosavadního rozšiřování modelových řad.

V galerii Honda E Prototype.

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

včera | Michal Dokoupil | 59 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků