Plány Hondy: Zjednodušení nabídky, rušení modelů a rozsáhlá elektrifikace

Japonská automobilka zveřejnila své plány do budoucna s výhledem na pět až deset let dopředu. Jak byste očekávali, vše se točí okolo elektrifikace. Šéf Hondy chce ovšem také zjednodušit modelovou nabídku a paletu dostupných variant.

Výhled na budoucnost Hondy předvedl na tiskové konferenci generální ředitel automobilky Takahiro Hachigo. Velkým tématem tak bude pro Hondu v následujících letech šetření nákladů, s čímž souvisí zúžení kompletního portfolia modelů, ale také převedení finančních prostředků do rozvoje elektrifikace.

Hachigo upřesnil kromě zvýšeného zájmu o plně elektrická vozidla, mezi které bude patřit i nový elektrický hatchback oficiálně pojmenovaný Honda E, také rozsáhlejší zaměření na hybridní ústrojí, která chce postupně nabízet u každého modelu v nabídce.

Honda E Prototype předpovídá malý elektromobil pro Evropu. Má pohon zadních kol!

Honda E Prototype předpovídá malý elektromobil pro Evropu. Má pohon zadních kol!

Ředitel Hondy potvrdil, že zbrusu nové hybridní techniky se dočká i nová generace Hondy Fit, jejíž premiéru máme očekávat na letošní podzim. Automobilka očekává, že do roku 2030 budou elektrifikované modely zastupovat celé dvě třetiny celosvětových prodejů.

Snížení nákladů na výrobu přitom pomohou nové metody a případy sdílení techniky mezi jednotlivými modely, přičemž novou platformu k tomuto účelu využije „nový globální model“, který Honda plánuje na příští rok.

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Hachigovi se nakonec nelíbí, že Honda nabízí příliš velké množství variací jednotlivých modelů a výbavových linií s cílem zaujmout požadavky každého jednotlivého trhu. Tento postup je prý s ohledem na produkci neefektivní a zbytečně nákladný. Do roku 2025 máme tedy očekávat rozsáhlé zjednodušení globální nabídky Hondy.

„V plánu je celosvětově redukovat počet nabízených modelů a jejich variant na jednu třetinu současného stavu,“ uvedl Hachigo. Nejspíše se tedy dočkáme ukončení některých modelových řad, zatímco u jiných modelů zaniknou určité varianty či výbavy. Kterých vozů se bude tato „čistka“ týkat však zatím nevíme.

Honda HR-V Sport už je v Česku. 182 turbobenzinových koní nedá lacino

Honda HR-V Sport už je v Česku. 182 turbobenzinových koní nedá lacino

Kompletní zjednodušení portfolia má Hondě výhledově ušetřit na výrobních nákladech až 10 %. Reorganizace nakonec sníží také náklady vývojových oddělení, které ušetřené prostředky využijí na výzkum nových technologií namísto dosavadního rozšiřování modelových řad.

V galerii Honda E Prototype.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

dnes | Vladimír Kadera
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků