Plány Hondy: Zjednodušení nabídky, rušení modelů a rozsáhlá elektrifikace

Japonská automobilka zveřejnila své plány do budoucna s výhledem na pět až deset let dopředu. Jak byste očekávali, vše se točí okolo elektrifikace. Šéf Hondy chce ovšem také zjednodušit modelovou nabídku a paletu dostupných variant.

Výhled na budoucnost Hondy předvedl na tiskové konferenci generální ředitel automobilky Takahiro Hachigo. Velkým tématem tak bude pro Hondu v následujících letech šetření nákladů, s čímž souvisí zúžení kompletního portfolia modelů, ale také převedení finančních prostředků do rozvoje elektrifikace.

Hachigo upřesnil kromě zvýšeného zájmu o plně elektrická vozidla, mezi které bude patřit i nový elektrický hatchback oficiálně pojmenovaný Honda E, také rozsáhlejší zaměření na hybridní ústrojí, která chce postupně nabízet u každého modelu v nabídce.

Honda E Prototype předpovídá malý elektromobil pro Evropu. Má pohon zadních kol!

Honda E Prototype předpovídá malý elektromobil pro Evropu. Má pohon zadních kol!

Ředitel Hondy potvrdil, že zbrusu nové hybridní techniky se dočká i nová generace Hondy Fit, jejíž premiéru máme očekávat na letošní podzim. Automobilka očekává, že do roku 2030 budou elektrifikované modely zastupovat celé dvě třetiny celosvětových prodejů.

Snížení nákladů na výrobu přitom pomohou nové metody a případy sdílení techniky mezi jednotlivými modely, přičemž novou platformu k tomuto účelu využije „nový globální model“, který Honda plánuje na příští rok.

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Hachigovi se nakonec nelíbí, že Honda nabízí příliš velké množství variací jednotlivých modelů a výbavových linií s cílem zaujmout požadavky každého jednotlivého trhu. Tento postup je prý s ohledem na produkci neefektivní a zbytečně nákladný. Do roku 2025 máme tedy očekávat rozsáhlé zjednodušení globální nabídky Hondy.

„V plánu je celosvětově redukovat počet nabízených modelů a jejich variant na jednu třetinu současného stavu,“ uvedl Hachigo. Nejspíše se tedy dočkáme ukončení některých modelových řad, zatímco u jiných modelů zaniknou určité varianty či výbavy. Kterých vozů se bude tato „čistka“ týkat však zatím nevíme.

Honda HR-V Sport už je v Česku. 182 turbobenzinových koní nedá lacino

Honda HR-V Sport už je v Česku. 182 turbobenzinových koní nedá lacino

Kompletní zjednodušení portfolia má Hondě výhledově ušetřit na výrobních nákladech až 10 %. Reorganizace nakonec sníží také náklady vývojových oddělení, které ušetřené prostředky využijí na výzkum nových technologií namísto dosavadního rozšiřování modelových řad.

V galerii Honda E Prototype.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků