S vidinou navýšení zisku oznamuje Ford další zásadní změny na evropském trhu, a to včetně krácení počtu pracovních míst a rozšiřování modelové nabídky o další SUV.
Ford se nachází v období zásadního přerodu svých cílů a ani evropský trh se nevyhne velkým změnám. Navýšení zisku na starém kontinentu a šetření nákladů je velkým tématem a vedení automobilky nyní zveřejnilo detaily svého přepracovaného byznys plánu pro evropskou divizi.
O propouštění zaměstnanců se mluvilo již dříve, teď ale známe přesnější čísla. V Evropě tedy chystá Ford do roku 2020 propustit na 12.000 zaměstnanců, což se rovná asi 22 % celé zdejší pracovní síly automobilky. Propouštění přitom zasáhne jak nižší pozice dělníků v továrnách, tak vyšší místa ve vedení.
V rámci škrtů již Ford ukončil produkci ve třech závodech v Rusku a uzavření továren se čeká také ve Francii a Walesu. Produkce ve španělské Valencii a německém Saarlouis pak bude probíhat s menším počtem směn. Do roku 2020 chce nakonec Ford snížit počet výrobních míst ze současných 24 na 18.
Druhým směrem ke světlejší budoucnosti v Evropě pak bude podle Fordu „orientování portfolia modelů dle zájmu dnešních zákazníků“. To samozřejmě znamená, další nové vozy v segmentu SUV a crossoverů. Přesněji tedy mají do roku 2024 přijet hned tři novinky, které doplní nedávno uvedenou Pumu, novou Kugu a třeba evropskou verzi Exploreru.
Oficiálně už navíc Ford potvrzuje, že jedním z nových modelů bude i dlouho diskutovaný elektrický crossover inspirovaný Mustangem. Vedení totiž novinku přímo popsalo jako „Mustangem inspirované, plně elektrické sportovně užitkové vozidlo“. Zbývající dva nové modely jsou zatím tajemstvím, jedním by ovšem mohl být nástupce EcoSportu na základě Fiesty.
K novým modelům Ford samozřejmě dodává, že nabídnou alespoň jednu elektrifikovanou verzi. Zda novinky postupně vystrčí z nabídky málo prodávané vozy jako Mondeo, Galaxy či S-Max, to zatím vedení nepotvrzuje a tyto modely mají prozatím v evropské nabídce zůstat. Již dříve ale Ford oznámil ukončení výroby rodinných MPV C-Max a Grand C-Max z důvodu nízkých prodejů.