Plány Fordu v Evropě: Práci ztratí asi 12.000 lidí, nabídku rozšíří další SUV

S vidinou navýšení zisku oznamuje Ford další zásadní změny na evropském trhu, a to včetně krácení počtu pracovních míst a rozšiřování modelové nabídky o další SUV.

Ford se nachází v období zásadního přerodu svých cílů a ani evropský trh se nevyhne velkým změnám. Navýšení zisku na starém kontinentu a šetření nákladů je velkým tématem a vedení automobilky nyní zveřejnilo detaily svého přepracovaného byznys plánu pro evropskou divizi.

O propouštění zaměstnanců se mluvilo již dříve, teď ale známe přesnější čísla. V Evropě tedy chystá Ford do roku 2020 propustit na 12.000 zaměstnanců, což se rovná asi 22 % celé zdejší pracovní síly automobilky. Propouštění přitom zasáhne jak nižší pozice dělníků v továrnách, tak vyšší místa ve vedení.

Nový Ford Puma oficiálně: Je to hybridní crossover s fakt hlubokým kufrem!

Nový Ford Puma oficiálně: Je to hybridní crossover s fakt hlubokým kufrem!

V rámci škrtů již Ford ukončil produkci ve třech závodech v Rusku a uzavření továren se čeká také ve Francii a Walesu. Produkce ve španělské Valencii a německém Saarlouis pak bude probíhat s menším počtem směn. Do roku 2020 chce nakonec Ford snížit počet výrobních míst ze současných 24 na 18.

Druhým směrem ke světlejší budoucnosti v Evropě pak bude podle Fordu „orientování portfolia modelů dle zájmu dnešních zákazníků“. To samozřejmě znamená, další nové vozy v segmentu SUV a crossoverů. Přesněji tedy mají do roku 2024 přijet hned tři novinky, které doplní nedávno uvedenou Pumu, novou Kugu a třeba evropskou verzi Exploreru.

Výroba Fordu Mustang Bullitt jede dál! Vysoká poptávka je na nečekaném místě

Výroba Fordu Mustang Bullitt jede dál! Vysoká poptávka je na nečekaném místě

Oficiálně už navíc Ford potvrzuje, že jedním z nových modelů bude i dlouho diskutovaný elektrický crossover inspirovaný Mustangem. Vedení totiž novinku přímo popsalo jako „Mustangem inspirované, plně elektrické sportovně užitkové vozidlo“. Zbývající dva nové modely jsou zatím tajemstvím, jedním by ovšem mohl být nástupce EcoSportu na základě Fiesty.

K novým modelům Ford samozřejmě dodává, že nabídnou alespoň jednu elektrifikovanou verzi. Zda novinky postupně vystrčí z nabídky málo prodávané vozy jako Mondeo, Galaxy či S-Max, to zatím vedení nepotvrzuje a tyto modely mají prozatím v evropské nabídce zůstat. Již dříve ale Ford oznámil ukončení výroby rodinných MPV C-Max a Grand C-Max z důvodu nízkých prodejů.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků