Plány Dacie na rok 2017: Řada faceliftů a nakonec nový Duster

Rumunská Dacia sice už dva roky nepřišla s žádnou novinkou, ani novou generací svého vozu, přesto její prodeje neustále stoupají.

Dacia je v současnosti pátou nejúspěšnější značkou na trhu nových osobních automobilů v Česku, její prodeje se oproti loňsku zvýšily o dvacet procent a je jasné, že rok zakončí novým prodejním rekordem.

Děje se tak navzdory tomu, že  už dva roky značka nepřestavila žádný zcela nový model a dokonce ani novou generaci těch stávajících.

"Přesto si troufám tvrdit, že jsme ještě zdaleka nedosáhli na vrchol potenciálu, který v naší republice tato značka má," sdělil ředitel tuzemského zastoupení pro Renault a Dacii Zdeněk Grunt. "Letos totiž téměř nebyl jediný měsíc, kdybychom se nemuseli potýkat s nedostatkem vozů pro naše zákazníky," vysvětlil. Letos se zpožďovaly dodávky zejména vozů Sandero a Logan MCV. U nich byla situace ještě horší než u dlouhodobě nedostatkového SUV Duster.

Míří k nám Dacia za 95 tisíc? "Nikdy neříkej nikdy," prozradil ředitel

Míří k nám Dacia za 95 tisíc? "Nikdy neříkej nikdy," prozradil ředitel

V příštím roce se sice s velkou pravděpodobností ukáže nová generace Dusteru, k zákazníkům se ale ještě nedostane. Dacia tak doufá, že se se jí podaří přilákat zájemce dílčími novinkami.

Už na přelomu roku se do showroomů dostávají faceliftované verze modelů Logan a Sandero. Změna vzhledu je spíše malá, potěší ale drobnosti v kabině.  Například klakson se už bude spouštět jako u jiných aut zatlačením na střed nově tvarovaného volantu a nikoli stiskem tlačítkem na páčce blikačů, elektrické ovládání předních okének je na loketní opěrce (a nikoli na středovém tunelu) jako dosud) a na levou stranu palubní desky se přemístilo tlačítko pro nastavení zpětných zrcátek. Nově bude moci být ve výbavě třeba i parkovací kamera nebo asistent pro rozjezdy do svahu.

Klepněte pro větší obrázek

Nový volant nevypadá vůbec špatně

Jednou z důležitých novinek se stane příchod "poloterénní" verze Logan MCV Stepway. Ta dosud v nabídce nebyla, přitom takových oplášťovaných kombíků je v autosalonech konkurentů docela hodně. "Verze Stepway jsou u našich zákazníků velice oblíbené. V případě Sandera se tak prodává 35 procent všech kusů, u modelu  Lodgy je to 16 procent a v případě Dokkeru 10 procent," sdělila mluvčí značky Jitka Skaličková.

Duster ještě před příchodem nové generace dostane kromě manuální také automatickou převodovku a modernizace čeká také na vozy Lodgy a Dokker. 

Klepněte pro větší obrázek

Duster Oroch je pick-up, který by se nám zamlouval

I když se v nedávné době v médiích objevily spekulace, že by na evropský trh s logem Dacie mohlo zamířit například malé indické SUV Renault Kwid, podle ředitele Zdeňka Grunta to není reálné. "Jde o vůz, který vzhledem ke své konstrukci nemůže splnit příslušné evropské normy, tedy ani bezpečnostní ani emisní," uvedl. "Budeme si muset vystačit se stávajícími pěti modely, přestože věřím, že například pick-up Oroch by řadu zákazníků našel," doplnil. Tento vůz se (opět jako Renault) prodává na jihoamerickém trhu.      

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

 

  

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků