Plánuje se nový crash test: Ukáže špatné bezpečnostní standardy?

Nový crash test má demonstrovat rozdíly v bezpečnostních standardech. V hlavních rolích budou stejné vozy, ovšem jeden vyrobený v Mexiku, druhý v USA.
Plánuje se nový crash test: Ukáže špatné bezpečnostní standardy?

Experiment se bude konat pod záštitou společnosti Global NCAP. Během něj dojde ke crash testu dvou stejných automobilů, se totožnými specifikacemi i výbavami. Jediným rozdílem bude místo výroby. Zatímco jeden vůz byl vytvořen v Mexiku, druhý se zrodil v USA. Tímto chce tvůrce testu demonstrovat rozdíly v bezpečnostních standardech jednotlivých zemí.

Global NCAP je britská nezisková organizace, která mapuje bezpečnost jednotlivých vozů napříč celým světem. Rozdíl výsledku zmiňovaného testu bude znázorněn v grafické podobě a má za cíl ukázat, jak velké odchylky mezi zeměmi jsou. Společnost zároveň dodává, že následující pokus se v blízké budoucnosti bude opakovat i v dalších státech po celém světě.

Crash test kabrioletů: Nejlepší Opel Cascada, nejhorší VW Golf

Crash test kabrioletů: Nejlepší Opel Cascada, nejhorší VW Golf

„V Mexiku nyní nejsou žádné normy pro crash testy. Oznámili, že už letos je budou dodržovat, ale do roku 2020 zcela jistě nebudou platit pro všechny vyprodukované vozy,“ uvedl David Ward, generální tajemník Global NCAP. Zároveň věří, že výsledky testů budou zajímat i vlády jednotlivých zemí, které se více začnou starat o bezpečnostní standardy na jejich trhu.

„Z globálního hlediska je to relevantní. Hned 50 % nových automobilů je vytvářeno v rozvojových zemích, kde nejsou vysoké bezpečnostní požadavky. Tyto vozy jsou pak prodávány nejen tam, ale putují do všech koutů světa, kde jsou nabízeny za tamní ceny,“ dodal Ward.

Pět indických aut propadlo v nárazových testech Global NCAP

Pět indických aut propadlo v nárazových testech Global NCAP

Na tento světový problém už se zaměřila i OSN, která chce, aby byly v rozvojových zemích dodržovány stejné bezpečnostní postupy jako v USA či Evropě. To by se podle organizace mohlo povést už do roku 2020. 

Avizovaný crash test proběhne 27. října v sídle americké Instituce pro bezpečnost silničního provozu ve Virginii. Stane se tak v rámci výročního zasedání Global NCAP. Obě vozidla budou poslána proti sobě v rychlosti 129 km/h. Žádná z automobilek nebyla s testem oficiálně obeznámena a vozy, se kterými test proběhne, budou odhaleny až na místě. Výrobci tak do poslední chvíle ani netuší, jestli právě jejich výrobek nebude této zkoušce vystaven.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků