Plánuje se nový crash test: Ukáže špatné bezpečnostní standardy?

Nový crash test má demonstrovat rozdíly v bezpečnostních standardech. V hlavních rolích budou stejné vozy, ovšem jeden vyrobený v Mexiku, druhý v USA.
Plánuje se nový crash test: Ukáže špatné bezpečnostní standardy?

Experiment se bude konat pod záštitou společnosti Global NCAP. Během něj dojde ke crash testu dvou stejných automobilů, se totožnými specifikacemi i výbavami. Jediným rozdílem bude místo výroby. Zatímco jeden vůz byl vytvořen v Mexiku, druhý se zrodil v USA. Tímto chce tvůrce testu demonstrovat rozdíly v bezpečnostních standardech jednotlivých zemí.

Global NCAP je britská nezisková organizace, která mapuje bezpečnost jednotlivých vozů napříč celým světem. Rozdíl výsledku zmiňovaného testu bude znázorněn v grafické podobě a má za cíl ukázat, jak velké odchylky mezi zeměmi jsou. Společnost zároveň dodává, že následující pokus se v blízké budoucnosti bude opakovat i v dalších státech po celém světě.

Crash test kabrioletů: Nejlepší Opel Cascada, nejhorší VW Golf

Crash test kabrioletů: Nejlepší Opel Cascada, nejhorší VW Golf

„V Mexiku nyní nejsou žádné normy pro crash testy. Oznámili, že už letos je budou dodržovat, ale do roku 2020 zcela jistě nebudou platit pro všechny vyprodukované vozy,“ uvedl David Ward, generální tajemník Global NCAP. Zároveň věří, že výsledky testů budou zajímat i vlády jednotlivých zemí, které se více začnou starat o bezpečnostní standardy na jejich trhu.

„Z globálního hlediska je to relevantní. Hned 50 % nových automobilů je vytvářeno v rozvojových zemích, kde nejsou vysoké bezpečnostní požadavky. Tyto vozy jsou pak prodávány nejen tam, ale putují do všech koutů světa, kde jsou nabízeny za tamní ceny,“ dodal Ward.

Pět indických aut propadlo v nárazových testech Global NCAP

Pět indických aut propadlo v nárazových testech Global NCAP

Na tento světový problém už se zaměřila i OSN, která chce, aby byly v rozvojových zemích dodržovány stejné bezpečnostní postupy jako v USA či Evropě. To by se podle organizace mohlo povést už do roku 2020. 

Avizovaný crash test proběhne 27. října v sídle americké Instituce pro bezpečnost silničního provozu ve Virginii. Stane se tak v rámci výročního zasedání Global NCAP. Obě vozidla budou poslána proti sobě v rychlosti 129 km/h. Žádná z automobilek nebyla s testem oficiálně obeznámena a vozy, se kterými test proběhne, budou odhaleny až na místě. Výrobci tak do poslední chvíle ani netuší, jestli právě jejich výrobek nebude této zkoušce vystaven.

bazar

VW Passat 2
Rok výroby: 2013
Stav: 177 256 km
Cena: 281 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Passat 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 135 349 km
Cena: 258 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 199 600 km
Cena: 135 000 Kč
VW Amarok 2
Rok výroby: 2011
Stav: 145 284 km
Cena: 470 000 Kč
VW Passat 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 110 109 km
Cena: 268 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků