Plánuje se nový crash test: Ukáže špatné bezpečnostní standardy?

Nový crash test má demonstrovat rozdíly v bezpečnostních standardech. V hlavních rolích budou stejné vozy, ovšem jeden vyrobený v Mexiku, druhý v USA.
Plánuje se nový crash test: Ukáže špatné bezpečnostní standardy?

Experiment se bude konat pod záštitou společnosti Global NCAP. Během něj dojde ke crash testu dvou stejných automobilů, se totožnými specifikacemi i výbavami. Jediným rozdílem bude místo výroby. Zatímco jeden vůz byl vytvořen v Mexiku, druhý se zrodil v USA. Tímto chce tvůrce testu demonstrovat rozdíly v bezpečnostních standardech jednotlivých zemí.

Global NCAP je britská nezisková organizace, která mapuje bezpečnost jednotlivých vozů napříč celým světem. Rozdíl výsledku zmiňovaného testu bude znázorněn v grafické podobě a má za cíl ukázat, jak velké odchylky mezi zeměmi jsou. Společnost zároveň dodává, že následující pokus se v blízké budoucnosti bude opakovat i v dalších státech po celém světě.

Crash test kabrioletů: Nejlepší Opel Cascada, nejhorší VW Golf

Crash test kabrioletů: Nejlepší Opel Cascada, nejhorší VW Golf

„V Mexiku nyní nejsou žádné normy pro crash testy. Oznámili, že už letos je budou dodržovat, ale do roku 2020 zcela jistě nebudou platit pro všechny vyprodukované vozy,“ uvedl David Ward, generální tajemník Global NCAP. Zároveň věří, že výsledky testů budou zajímat i vlády jednotlivých zemí, které se více začnou starat o bezpečnostní standardy na jejich trhu.

„Z globálního hlediska je to relevantní. Hned 50 % nových automobilů je vytvářeno v rozvojových zemích, kde nejsou vysoké bezpečnostní požadavky. Tyto vozy jsou pak prodávány nejen tam, ale putují do všech koutů světa, kde jsou nabízeny za tamní ceny,“ dodal Ward.

Pět indických aut propadlo v nárazových testech Global NCAP

Pět indických aut propadlo v nárazových testech Global NCAP

Na tento světový problém už se zaměřila i OSN, která chce, aby byly v rozvojových zemích dodržovány stejné bezpečnostní postupy jako v USA či Evropě. To by se podle organizace mohlo povést už do roku 2020. 

Avizovaný crash test proběhne 27. října v sídle americké Instituce pro bezpečnost silničního provozu ve Virginii. Stane se tak v rámci výročního zasedání Global NCAP. Obě vozidla budou poslána proti sobě v rychlosti 129 km/h. Žádná z automobilek nebyla s testem oficiálně obeznámena a vozy, se kterými test proběhne, budou odhaleny až na místě. Výrobci tak do poslední chvíle ani netuší, jestli právě jejich výrobek nebude této zkoušce vystaven.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků