Plán: budování nového silničního okruhu okolo Prahy

Dopravní situace je v hlavním městě stále kritičtější a částečně by mohly pomoci nové dopravní stavby. Přinášíme jejich přehled pro nejbližší období.

Na silničním okruhu Prahy v úseku Lahovice – Vestec – Jesenice (propojení D3 a R4) proběhne podrobný geologický průzkum, tzv. průzkumná štola. Na základě výsledků, které při tomto průzkumu Ředitelství silnic a dálnic ČR získá, bude přesně projektován budoucí tunel. V úseku Lahovice – Slivenec (propojení R4 a Barrandovské spojky) by se mělo kopání průzkumné štoly zahájit ve 2. kvartálu 2003. Druhá průzkumná štola by měla následovat za 1 - 2 měsíce po první.

Na obou uvedených stavbách je plánována stavba tunelů o délce 1600 – 2000 m. Zahájení samotných staveb bude nejdříve ve 2. pol. roku 2004 (záleží na případných odvoláních). Stavby budou mít dohromady přes 3 km mostů a 4 km tunelů. V současné době probíhá územní řízení a Ředitelství silnic a dálnic čeká na vydání územního rozhodnutí.

Silniční okruh kolem Prahy je členěn celkem na 11 stavebních částí a o délce 81 km.

510 Satalice – Běchovice: (R10, D11 a R12)
Bylo vybudováno před převedením silničního okruhu na stát.

511 D1 – Běchovice: (D1 a R12) - 11,3 km - 12,38 km
Úsek mezi dálnicí D1 a R12 resp. Štěrboholskou radiálou. Bude probíhat příprava stavby.

512 Jesenice - D1: (D3 a D1) - 8,15 km
Probíhají práce na dokumentaci pro územní rozhodnutí. V případě bezproblémového projednání stavby je předpoklad zahájení výstavby v roce 2005 a dokončení 2007.

513 Jesenice - Vestec – Lahovice: (D3 a R4) - 8,5 km
Stavba má umožnit propojení dálnice D5 s dálnicí D1, čímž dojde ke značnému uvolnění dopravy na jižním tahu.

Na trase je dálniční most přes Vltavu o délce 300 m, 2 tunely o délce 2,1 km a 0,2 km a 4 mimoúrovňové křižovatky. Stavba by měla být zahájena za rok a dokončena v říjnu 2007.

514 Lahovice – Slivenec: (R4 a Barrandovská spojka) - 6,0 km
Úsek Slivenec – Lahovice o délce 6,19 km umožní propojení dálnice (Praha–Rozvadov) s rychlostní komunikací (Praha–Strakonice). Součástí stavby jsou 3 mosty, 1 tunel a 2 mimoúrovňové křižovatky. Stavba má být zahájena za rok, dokončena v říjnu 2007.

7 Řepy – Ruzyně: (R6 a R7) délka 2,5km včetně mostní estakády
Zprovozněno 29.10.2001.

518 Ruzyně – Suchdol: (R7 a D8 po st. 519) - 9,36 km - 18 km519 

519 Suchdol – Březiněves: (R7 po st. 518 a D8) - 7,03 km - 18 km
Severozápadní segment Silničního okruhu kolem Prahy. Součástí stavby je u Suchdola tunel. Začátek staveb v roce 2005.

520 Březiněves – Satalice: (D8, R9 a R10) - 10,72 km - 13,71 km
Zahájení stavby se nepředpokládá před rokem 2006.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků