Plakáty ženevských autosalonů jsou úplná umělecká díla. Hlavně ty předválečné

Stylové plakáty lákající na autosalon v Ženevě jsou tradicí už řadu desetiletí. Jejich pojetí se přitom každým rokem mění.

Letošní ročník mezinárodního autosalonu v Ženevě (GIMS 2020) měl mít nádech 90. výročí konání této prestižní výstavy. Bohužel, se současným šířením nákazy koronavirem Evropou, se autosalon dočkal nepříjemného osudu ve formě kompletního zrušení celé akce. Tradiční plakát ale nechyběl ani teď.

S vlnou upadajícího zájmu o vystavování na autosalonech, šetření rozpočtů a preferování on-line premiér či vlastních akcí je osud dalších ročníků autosalonu bezpochyby nalomený. Přesto ale Ženeva nadále patřila mezi nejpopulárnější výstavu automobilů v Evropě. V posledních letech ji pravidelně navštěvovalo kolem 600.000 lidí.

Autosalon Ženeva 2020 byl zrušen kvůli koronaviru! Rozhodla to švýcarská vláda

Autosalon Ženeva 2020 byl zrušen kvůli koronaviru! Rozhodla to švýcarská vláda

Původ autosalonu však můžeme datovat až do roku 1905, kdy se ve švýcarské Ženevě konala vůbec první Národní výstava automobilů a jízdních kol. Až zpátky do roku 1924 jsou poté k nalezení oficiální plakáty, které lokální a později už mezinárodní výstavu propagovaly. Každoroční pořádání přerušila jen druhá světová válka.

Jak se design a témata plakátů postupem času měnily, to můžete posoudit sami v galerii…

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 136 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků