Stylové plakáty lákající na autosalon v Ženevě jsou tradicí už řadu desetiletí. Jejich pojetí se přitom každým rokem mění.
Letošní ročník mezinárodního autosalonu v Ženevě (GIMS 2020) měl mít nádech 90. výročí konání této prestižní výstavy. Bohužel, se současným šířením nákazy koronavirem Evropou, se autosalon dočkal nepříjemného osudu ve formě kompletního zrušení celé akce. Tradiční plakát ale nechyběl ani teď.
S vlnou upadajícího zájmu o vystavování na autosalonech, šetření rozpočtů a preferování on-line premiér či vlastních akcí je osud dalších ročníků autosalonu bezpochyby nalomený. Přesto ale Ženeva nadále patřila mezi nejpopulárnější výstavu automobilů v Evropě. V posledních letech ji pravidelně navštěvovalo kolem 600.000 lidí.
Původ autosalonu však můžeme datovat až do roku 1905, kdy se ve švýcarské Ženevě konala vůbec první Národní výstava automobilů a jízdních kol. Až zpátky do roku 1924 jsou poté k nalezení oficiální plakáty, které lokální a později už mezinárodní výstavu propagovaly. Každoroční pořádání přerušila jen druhá světová válka.
Jak se design a témata plakátů postupem času měnily, to můžete posoudit sami v galerii…