Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Česku. Spustila šílenství, víme o ní vše

Škoda Fabia třetí generace není po více než pěti letech na trhu autem, za kterým byste se otočili. Jedna taková však přece jen existuje. A máme k ní opravdu blízko!

Škoda Fabia loni oslavila 20 let od uvedení a to jsme nemohli nechat jen tak. Miro Mihálik k této příležitosti připravil obsáhlý článek, v němž jste mohli vedle množství zajímavých informací najít i snímky různých fází vývoje či dobové ceny. Na tehdejší poměry hodně vysoké. Kolegové ze Světa motorů šli ale ještě dál. Rozhodli se věnovat Škodě Fabia samostatný speciál (vyšel 25. listopadu) a troufám si říct, že informace, které se v něm dočtete, nenajdete nikde jinde na světě.

Škoda Fabia v dobových reklamách: O té nejlepší snad ani nemůže být pochyb

Škoda Fabia v dobových reklamách: O té nejlepší snad ani nemůže být pochyb

Jenže speciál nebyl jedinou poctou úspěšné malé Škodovce. Kolega Martin Vaculík, který má speciální vydání Světa motorů na starosti, přesvědčil české zastoupení Škodovky, aby k příležitosti 20. výročí vozu vyrobila jeden speciální kousek na míru a zařadila jej do flotily novinářských vozů. Podmínka ze strany redakce byla v podstatě jediná: zvláštní lakování barvou Fantasy, díky kterému by se na silnice dostala novodobá pistáciová Fabia, fenomén českého facebooku.

Škoda se pohonu na CNG nevzdá. Bomby poputují i do Fabie či Karoqu!

Škoda se pohonu na CNG nevzdá. Bomby poputují i do Fabie či Karoqu!

Přestože si automobilky do sestav novinářských flotil nenechávají kecat, Škodovka se nápadu chytila. Vyrobila velice hezký hatchback na 17palcových kolech Savio, s prosklenou střechou, navigací, adaptivním tempomatem, čalouněním kombinujícím látku a syntetickou kůži Suedia (podobná Alcantaře), akčním paketem Style Plus a balíkem asistenčních systémů. Bavíme se o plně vybaveném autě, jehož původní cena byla 515.900 Kč. Na takové jenom tak nenarazíte.

Možná jste zaregistrovali, že se nabídka kombinací motorů a převodovek Škody Fabia nedávno dost měnila. Tříválec 1.0 TSI o výkonu 81 kW přišel o manuální převodovku a chvíli se nabízel jen s automatem, pak zase vypadnul automat a k dispozici byl pouze manuál. Tak to zůstalo dodnes. Fabia, která loni na podzim okupovala společnou redakční garáž, šla do výroby v době, kdy už automat k motoru 1.0 TSI nebylo možné objednat, ona jej ale přesto dostala. Vznikl tak naprostý unikát, který už v dnešní době není možné vyrobit.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Unikátní pistáciová Škoda Fabia strávila v redakci Světa motorů zhruba měsíc. Škoda nechává novinářská auta poctivě zajíždět, „pistoška“ proto dorazila do redakční garáže s najetými 2282 kilometry. Martin Vaculík s ní vyrazil za fanoušky pistácií do Ostravy, stala se lovnou zvěří v rámci fotosoutěže #ulovpistacii a k marketingovým účelům ji využila i samotná Škodovka. Výsledek uvidíte ve videu pod článkem. Postupem času nastalo nevyhnutelné. Unikátní vůz si od facebookové komunity Pistáciové fábie vysloužil přezdívku flundra reklamní a vydrželo mu to přinejmenším do odstranění polepů.

Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Už kvůli zmíněné fotosoutěži byl vůz denně v zápřahu, republiku projel křížem krážem, postaráno však o něj bylo dobře. Koncem října se vrátil zpět do Škodovky, do rukou dalších novinářů však nešel. Automobilka jej nechala připravit k prodeji a aktuálně je v nabídce společnosti KARIREAL a.s., partnera značek Škoda a Volkswagen.

První Fabia prošla crashtesty před 18 lety. Jak si stojí oproti té současné?

První Fabia prošla crashtesty před 18 lety. Jak si stojí oproti té současné?

Prodejce uvádí nájezd 5300 km, perfektní stav a zveřejnil i kompletní výbavu. Tu máme k dispozici i v původním dokumentu od Škody. Při platbě „na dřevo“ vůz stojí 459.900 Kč, s využitím financování platí sleva 50.000 Kč.

Ze stavu tachometru je zřejmé, že vůz po opuštění Světa motorů najel nanejvýš pár desítek kilometrů. Je těžké skousnout, že by Škoda Fabia, masovka, kterých denně potkáváte na ulicích desítky, může být unikátní, v případě naší „pistošky" o tom však nemůže být pochyb. Doufáme, že se dostane do dobrých rukou!

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 73 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků