Pischetsrieder: VW uvede v roce 2005 osm novinek

Ačkoliv se v médiích objevují ohledně prodejů Volkswagenu nepříliš příznivé zprávy, sám šéf koncernu, Bernd Pischetsrieder, je spokojen. Jsou zde sice problémové modely jako Phaeton, jeho nižší prodeje ale kompenzuje velký zájem o Touran či Touareg. Ani s Golfem to není tak špatné, jak se zprvu zdálo.

Ačkoliv současný trh s novými automobily v Evropě spíše stagnuje, celosvětově má rostoucí tendenci díky rozvojovým trhům jako je Čína. Prognózy uvádí, že do deseti let bude objem prodaných činit 75 milionů, zatímco nyní je to jen zhruba 56 milionů. Proto není divu, že ani Volkswagen nechce zůstat stranou a příští rok na trh uvede celkem osm novinek (řazeno časově):

  • Golf Plus: leden 2005
  • Passat: březen 2005
  • Lupo: duben 2005
  • Polo facelift: duben 2005
  • Golf R32 (motor V6): září 2005
  • Passat Variant: srpen 2005
  • Bora: srpen 2005 (na americkém trhu už začátkem roku pod názvem Jetta)
  • New Beetle facelift: září 2005
Volkswagen se navíc stále ještě nepustil myšlenky uvést na trh velké luxusní MPV známé pod kódovým názvem C1 (pohon zadních kol), datum uvedení ale odsunul až ke konci dekády (původně 2007). Přestože Phaeton na trhu příliš neuspěl, Pischetsriedera považuje produkci luxusních aut pod značkou VW za správnou. Podotýká však, že do roku 2011 musí automobilka snížit výrobní náklady zhruba o třicet procent. V té době totiž bude na trhu „zuřit“ daleko větší konkurenční boj než nyní a zákazníci budou citlivější na ceny.
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků