Pirelli vyvinulo pneumatiky pro Ferrari 250 GTO, nejdražší auto na světě

Ten, kdo je vlastníkem skvělého Ferrari 250 GTO, zažívá určitě mnoho šťastných okamžiků, ale má i starosti. Tu o pneumatiky nyní řeší Pirelli.

Dezén pneumatiky, kterou pro vůz Ferrari 250 GTO vyvinul pneumatikářský gigant Pirelli, vypadá prakticky stejně jako u těch, které byly na voze namontované při jeho výrobě.

Skutečností ovšem je, že jsou vyvinuty podle nejmodernějších technologií, avšak současně i přesně na míru technickému uspořádání zavěšení kol vpředu i vzadu. Současně zaručují lepší jízdní vlastnosti a nižší opotřebení než originální pneumatika.

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika

Označení pneumatiky zní Stelvio Corsa. Na přední nápravu se montuje rozměr 215/70 R15 98 W, dozadu pak velikost 225/70 R 15 100 W.

Vzhledem k tomu, že vozů Ferrari 250 GTO bylo vyrobeno jen 39, příliš mnoho pneumatik Pirelli neprodá. Na všechny tyto vozy je totiž zapotřebí celkem jen 156 pneumatik. I kdyby si majitel každého z nich objednal ještě jednu další sadu do zásoby, vychází to stále jen na 312 pneumatik. Z toho je zřejmé, že výrobci se tento počin rozhodně nemůže vyplatit. Oficiální ceník sice není k dispozici, ale těžko by výnos z prodeje mohl zaplatit náklady na vývoj.

Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Je ale nepochybné, že nové pneumatiky přispějí k provozuschopnosti unikátního automobilu, který patří k těm úplně nejdražším na světě. Naposledy se jeden exemplář prodával před čtyřmi lety. Konečná cena dosáhla více než 38 milionů amerických dolarů (cca 786 milionů Kč).

Nový majitel na svém rozhodnutí určitě neprodělá. Tento vůz totiž, podobně jako třeba Jaguar D-Type, Bugatti 57 nebo McLaren F1, ideálním prostředkem ke zhodnocení vložených peněz. Jen je třeba pak s takovým vozem jezdit opatrně. Poškození by se hodně prodražilo...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků