Pirelli vyvinulo pneumatiky pro Ferrari 250 GTO, nejdražší auto na světě

Ten, kdo je vlastníkem skvělého Ferrari 250 GTO, zažívá určitě mnoho šťastných okamžiků, ale má i starosti. Tu o pneumatiky nyní řeší Pirelli.

Dezén pneumatiky, kterou pro vůz Ferrari 250 GTO vyvinul pneumatikářský gigant Pirelli, vypadá prakticky stejně jako u těch, které byly na voze namontované při jeho výrobě.

Skutečností ovšem je, že jsou vyvinuty podle nejmodernějších technologií, avšak současně i přesně na míru technickému uspořádání zavěšení kol vpředu i vzadu. Současně zaručují lepší jízdní vlastnosti a nižší opotřebení než originální pneumatika.

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika

Označení pneumatiky zní Stelvio Corsa. Na přední nápravu se montuje rozměr 215/70 R15 98 W, dozadu pak velikost 225/70 R 15 100 W.

Vzhledem k tomu, že vozů Ferrari 250 GTO bylo vyrobeno jen 39, příliš mnoho pneumatik Pirelli neprodá. Na všechny tyto vozy je totiž zapotřebí celkem jen 156 pneumatik. I kdyby si majitel každého z nich objednal ještě jednu další sadu do zásoby, vychází to stále jen na 312 pneumatik. Z toho je zřejmé, že výrobci se tento počin rozhodně nemůže vyplatit. Oficiální ceník sice není k dispozici, ale těžko by výnos z prodeje mohl zaplatit náklady na vývoj.

Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Je ale nepochybné, že nové pneumatiky přispějí k provozuschopnosti unikátního automobilu, který patří k těm úplně nejdražším na světě. Naposledy se jeden exemplář prodával před čtyřmi lety. Konečná cena dosáhla více než 38 milionů amerických dolarů (cca 786 milionů Kč).

Nový majitel na svém rozhodnutí určitě neprodělá. Tento vůz totiž, podobně jako třeba Jaguar D-Type, Bugatti 57 nebo McLaren F1, ideálním prostředkem ke zhodnocení vložených peněz. Jen je třeba pak s takovým vozem jezdit opatrně. Poškození by se hodně prodražilo...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků