Pininfarinu je nutné brát vážně. Půjde po krku nejlepším elektromobilům

Po ohlasu způsobeném elektrickým hypersportem Battista se chce Pininfarina pustit do výroby elektromobilů v opravdu velkém stylu.

Nově založená značka Automobili Pininfarina s kořeny ve slavné italské karosárně si letos rok užila slušnou publicitu, když na ženevském autosalonu představila hypersport Battista s technikou chorvatského Rimacu. U malosériové produkce 150 kusů modelu však zřejmě nezůstane, Pininfarina totiž nyní oznamuje ambiciózní plány do budoucna.

Další detaily o BMW i4: Elektrické Gran Coupé nabídne 530 koní a dojezd až 600 km

Další detaily o BMW i4: Elektrické Gran Coupé nabídne 530 koní a dojezd až 600 km

Italská značka se chce stát jednou z vedoucích luxusních značek na světě, a to výhradně v kategorii elektromobilů. Pomoci ji v tom má společenství nejen s Rimacem, ale také firmami Bosch nebo Benteler. Hypersport Battista už má tedy potvrzeny minimálně dva sourozence, na kterých Pininfarina pracuje.

Ostatně na propagačních fotkách značky vidíme hned čtveřici nových modelů pod plachtou, z čehož předseda představenstva Pininfariny Michael Perschke již dříve potvrdil elektrické SUV a sedan. Nového konceptu s názvem PURA Vision se máme dočkat příští rok.

Lexus láká na svůj první elektromobil. Dostupný bude na čínském a evropském trhu

Lexus láká na svůj první elektromobil. Dostupný bude na čínském a evropském trhu

Zpracováním, komfortem a cenou budou poté vozy Pininfariny dále mířit k nejvyšším příčkám automobilové hierarchie. Úplný mainstream tedy nečekejme, stále půjde o něco extra. Perschke na tiskové konferenci před startem autosalonu v Los Angeles zmínil, že Pininfarina bude chtít vyzvat do souboje zavedené luxusní značky na trhu.

S ohledem na rozvoj italského průmyslu chce značka své nové modely, podobně jako hypersport Battista, vyrábět ručně doma v Itálii, bez ohledu na to, že současné vedení značky je situováno v Mnichově v Německu.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků