Pininfarinu je nutné brát vážně. Půjde po krku nejlepším elektromobilům

Po ohlasu způsobeném elektrickým hypersportem Battista se chce Pininfarina pustit do výroby elektromobilů v opravdu velkém stylu.

Nově založená značka Automobili Pininfarina s kořeny ve slavné italské karosárně si letos rok užila slušnou publicitu, když na ženevském autosalonu představila hypersport Battista s technikou chorvatského Rimacu. U malosériové produkce 150 kusů modelu však zřejmě nezůstane, Pininfarina totiž nyní oznamuje ambiciózní plány do budoucna.

Další detaily o BMW i4: Elektrické Gran Coupé nabídne 530 koní a dojezd až 600 km

Další detaily o BMW i4: Elektrické Gran Coupé nabídne 530 koní a dojezd až 600 km

Italská značka se chce stát jednou z vedoucích luxusních značek na světě, a to výhradně v kategorii elektromobilů. Pomoci ji v tom má společenství nejen s Rimacem, ale také firmami Bosch nebo Benteler. Hypersport Battista už má tedy potvrzeny minimálně dva sourozence, na kterých Pininfarina pracuje.

Ostatně na propagačních fotkách značky vidíme hned čtveřici nových modelů pod plachtou, z čehož předseda představenstva Pininfariny Michael Perschke již dříve potvrdil elektrické SUV a sedan. Nového konceptu s názvem PURA Vision se máme dočkat příští rok.

Lexus láká na svůj první elektromobil. Dostupný bude na čínském a evropském trhu

Lexus láká na svůj první elektromobil. Dostupný bude na čínském a evropském trhu

Zpracováním, komfortem a cenou budou poté vozy Pininfariny dále mířit k nejvyšším příčkám automobilové hierarchie. Úplný mainstream tedy nečekejme, stále půjde o něco extra. Perschke na tiskové konferenci před startem autosalonu v Los Angeles zmínil, že Pininfarina bude chtít vyzvat do souboje zavedené luxusní značky na trhu.

S ohledem na rozvoj italského průmyslu chce značka své nové modely, podobně jako hypersport Battista, vyrábět ručně doma v Itálii, bez ohledu na to, že současné vedení značky je situováno v Mnichově v Německu.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 144 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků