Pininfarina zahajuje výrobu vozu Colt CZC pro Mitsubishi Motors

Zhruba po roce a něco od okamžiku, kdy společnosti Mitsubishi Motors Europe B.V. (MME) a Pininfarina S.p.A. oznámily svou smlouvu ohledně zpracování designu, vývoje a výroby vozu Colt v provedení coupe-cabriolet, oslavují nyní oba partneři zahájení výroby Colt CZC.

Výroba nového Colt CZC se nachází v Bairo, blízko Turína (Itálie). Rozhodnutí o tom, že Mitsubishi Motors vstoupí do tohoto segmentu trhu vyplynulo z úspěchu vozu Colt (72 305 prodaných vozů v kalendářním voze 2005) a významným růstem B-segmentu coupe-cabriolet v Evropě (ze 106 000 vozů v roce 2002 na 150 000 vozů v roce 2005, tj. nárůst o 41,5%).

Z Holandska do Itálie

Colt CZC je výsledkem celoevropského snažení, jelikož všechny komponenty, které nejsou vyráběny v závodě Pininfarina, budou do Itálie dováženy.

MMC´s NedCar závod v Bornu (Holandsko) nebude dodávat jen určité části karoserie vozu, ale poskytne také své inženýrské know-how.

Tento mezinárodní tým bude pracovat následovně:

  • NedCar bude vyrábět karosářské díly a tyto bude posílat spolu s menšími sub-součástmi (jako např. kompletní kapota) do Itálie. Většina těchto součástí je sdílena buď s třídveřovou nebo pětidveřovou variantou vozu Colt. Některé součástky třídveřového provedení Coltu jsou pro Colt CZC částečně (jako např. panely dveří) nebo zcela modifikovány (jako např. A sloupky).
  • Pininfarina bude používat i další komponenty od dodavatelů samotného NedCar. Takže motory budou dodávány z Kolleda (Německo) a z Mitsubishi Motors Corporation (Japonsko), sedadla z Faurecia v Sittard (Holandsko), přední nárazník z Peguform (Německo) a komponenty kokpitu vozu z Johnsons Controls (Holandsko). Tyto komponenty budou posílány přímo do Itálie, bez vstupu NedCar.
  • Vzhledem k bohatým zkušenostem s podobnými projekty se italský výrobce soustředí na výrobu specifických strukturálních výztuh pro coupe-cabriolet, stejně tak jako specifické součásti (zadní nárazník, přední světlomety, dveře kufru, atd. ..) a na karosářské součásti, celkové lakování karoserie, čalounění a finální montáž s využitím jedinečných součástek a výše uvedených komponentů.
  • Naposledy pak OASys (Webasto) bude montovat stahovací pevnou střechu, a to v samotném závodu Pininfarina v Bairo, kde se CZC vyrábí.

Celkově bude 65% všech součástí vozu Colt CZC převzato z rodiny Colt, ať už ze třídveřového, nebo pětidveřového provedení.

Při této příležitosti řekl Tim Tozer: „Jsme velice hrdí, že na tomto projektu pracujeme spolu s Pininfarinou. Ačkoliv originální myšlenka vzešla od našich vlastních designérů, když představili v roce 2003 koncept CZC Cabriolet, stala se tato myšlenka skutečností jedině díky vývoji ze strany Pininfarina.“

A dodal: „Náš věrný partner od roku 1997, Pininfarina vnesl do projektu svou skvělou expertízu pro vývoj a samotnou výrobu střešního systému, stejně tak jako prestižní podpis ve třetí kapitole historie vozu Colt v Evropě.“

Andrea Pininfarina – CEO společnosti Pininfarina S.p.A. – řekl: „Tento projekt výrazně podtrhuje důvěru, kterou má Pininfarina v dlouhodobé partnerství s Mitsubishi Motors Corporation. Je také důležité zdůraznit náš celkový vstup ve všech vývojových fázích tohoto vozu, od definice stylu po zahájení vlastní výroby v našem závodě v Bairo. Zejména jsme s Mitsubishi velice efektivně pracovali na systému sklápěcí střechy při zachovaní atraktivních linií samotného vozu Colt.“

Mitsubishi Motors Europe v roce 2005 prodala 72 305 vozů Colt, vyrobených v NedCar a pro rok 2006, který bude prvním rokem, kdy budou na trhu k dispozici všechny varianty Colt, plánuje prodej 80-85 tis. vozů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků