Pininfarina zahajuje výrobu vozu Colt CZC pro Mitsubishi Motors

Zhruba po roce a něco od okamžiku, kdy společnosti Mitsubishi Motors Europe B.V. (MME) a Pininfarina S.p.A. oznámily svou smlouvu ohledně zpracování designu, vývoje a výroby vozu Colt v provedení coupe-cabriolet, oslavují nyní oba partneři zahájení výroby Colt CZC.

Výroba nového Colt CZC se nachází v Bairo, blízko Turína (Itálie). Rozhodnutí o tom, že Mitsubishi Motors vstoupí do tohoto segmentu trhu vyplynulo z úspěchu vozu Colt (72 305 prodaných vozů v kalendářním voze 2005) a významným růstem B-segmentu coupe-cabriolet v Evropě (ze 106 000 vozů v roce 2002 na 150 000 vozů v roce 2005, tj. nárůst o 41,5%).

Z Holandska do Itálie

Colt CZC je výsledkem celoevropského snažení, jelikož všechny komponenty, které nejsou vyráběny v závodě Pininfarina, budou do Itálie dováženy.

MMC´s NedCar závod v Bornu (Holandsko) nebude dodávat jen určité části karoserie vozu, ale poskytne také své inženýrské know-how.

Tento mezinárodní tým bude pracovat následovně:

  • NedCar bude vyrábět karosářské díly a tyto bude posílat spolu s menšími sub-součástmi (jako např. kompletní kapota) do Itálie. Většina těchto součástí je sdílena buď s třídveřovou nebo pětidveřovou variantou vozu Colt. Některé součástky třídveřového provedení Coltu jsou pro Colt CZC částečně (jako např. panely dveří) nebo zcela modifikovány (jako např. A sloupky).
  • Pininfarina bude používat i další komponenty od dodavatelů samotného NedCar. Takže motory budou dodávány z Kolleda (Německo) a z Mitsubishi Motors Corporation (Japonsko), sedadla z Faurecia v Sittard (Holandsko), přední nárazník z Peguform (Německo) a komponenty kokpitu vozu z Johnsons Controls (Holandsko). Tyto komponenty budou posílány přímo do Itálie, bez vstupu NedCar.
  • Vzhledem k bohatým zkušenostem s podobnými projekty se italský výrobce soustředí na výrobu specifických strukturálních výztuh pro coupe-cabriolet, stejně tak jako specifické součásti (zadní nárazník, přední světlomety, dveře kufru, atd. ..) a na karosářské součásti, celkové lakování karoserie, čalounění a finální montáž s využitím jedinečných součástek a výše uvedených komponentů.
  • Naposledy pak OASys (Webasto) bude montovat stahovací pevnou střechu, a to v samotném závodu Pininfarina v Bairo, kde se CZC vyrábí.

Celkově bude 65% všech součástí vozu Colt CZC převzato z rodiny Colt, ať už ze třídveřového, nebo pětidveřového provedení.

Při této příležitosti řekl Tim Tozer: „Jsme velice hrdí, že na tomto projektu pracujeme spolu s Pininfarinou. Ačkoliv originální myšlenka vzešla od našich vlastních designérů, když představili v roce 2003 koncept CZC Cabriolet, stala se tato myšlenka skutečností jedině díky vývoji ze strany Pininfarina.“

A dodal: „Náš věrný partner od roku 1997, Pininfarina vnesl do projektu svou skvělou expertízu pro vývoj a samotnou výrobu střešního systému, stejně tak jako prestižní podpis ve třetí kapitole historie vozu Colt v Evropě.“

Andrea Pininfarina – CEO společnosti Pininfarina S.p.A. – řekl: „Tento projekt výrazně podtrhuje důvěru, kterou má Pininfarina v dlouhodobé partnerství s Mitsubishi Motors Corporation. Je také důležité zdůraznit náš celkový vstup ve všech vývojových fázích tohoto vozu, od definice stylu po zahájení vlastní výroby v našem závodě v Bairo. Zejména jsme s Mitsubishi velice efektivně pracovali na systému sklápěcí střechy při zachovaní atraktivních linií samotného vozu Colt.“

Mitsubishi Motors Europe v roce 2005 prodala 72 305 vozů Colt, vyrobených v NedCar a pro rok 2006, který bude prvním rokem, kdy budou na trhu k dispozici všechny varianty Colt, plánuje prodej 80-85 tis. vozů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků