Pininfarina Teorema vznikla díky virtuální realitě. Místo řízení vás nechá odpočívat

Slavná karosárna připravila koncept elektromobilu s vyladěnou aerodynamikou a stylovým vnitřkem. Volant byste v něm hledali marně.

Hned na začátku si řekněme, že tohle auto nikdy jezdit nebude. Alespoň ne v rukou běžných smrtelníků. Jde o pouhé designové cvičení, samozřejmě s náznaky budoucnosti. Na délku má koncept Teorema 5,4 metru, výška ale činí pouhých 1,4 metru. Už z těchto čísel je jasné, že uvnitř bude posádka spíše polehávat.

Nový koncept Mini řídit vůbec nemusíte. Sází na atmosféru a posezení s přáteli

Nový koncept Mini řídit vůbec nemusíte. Sází na atmosféru a posezení s přáteli

Kapotáž je odladěna pro maximální aerodynamickou účinnost, skryté nádechy vedou vzduch skrze přední blatníky a pod karoserií v zadní části vozu. Koncept stojí na elektrickém šasi od společnosti Benteler, takže by teoreticky měl být schopen jezdit. Nicméně představou designérů je autonomní jízda, čemuž je plně podřízen i design vnitřku.

Ten zaujme hlavně konfigurací sedadel 1 + 2 + 2, sedadla v druhé řadě je možné zcela roztáhnout tak, aby vznikla pohodlná lenoška. Sedadlo řidiče se pak dá otočit proti směru jízdy ve chvílích, kdy je vůz řízen automatikou.

Koncept Volvo Recharge je pro značku klíčový. Uvnitř má skandinávský obývák

Koncept Volvo Recharge je pro značku klíčový. Uvnitř má skandinávský obývák

Sezení je dílem nábytkářské firmy Poltrona Frau, uvnitř také najdete skrytá tlačítka, vyvinutá ve spolupráci s dodavatelem Continental. Koncept byl navržen za pomoci virtuální a rozšířené reality a v blízké době bude vystavován a představován vybraným jedincům.

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků