Pininfarina rozšíří nabídku modelů do tří let. Musí ale sehnat kamarády

Výhradně elektricky smýšlející italská automobilka se nechala slyšet, že vedle dechberoucího hypersportu vyrobí i pár „obyčejných“ aut.

Automobilka Pininfarina na sebe asi nejvíc upozornila na letošním autosalonu v Ženevě, kde představila supersport se čtyřmi elektromotory o celkovém výkonu 1900 koní. Záležitost pro fajnšmekry ale nebude v nabídce značky osamocena. 

Karma a Pininfarina chystají další elektromobil. Půjde o luxusní GT?

Karma a Pininfarina chystají další elektromobil. Půjde o luxusní GT?

Předseda představenstva Pininfariny Michael Perschke sdělil magazínu Automotive News Europe, že se již chystají vozy s karoserií SUV a sedan. Oba počiny budou potřebovat zcela jinou platformu, než jakou má supersport. Vytvořit něco zcela nového by ale stálo pěkný balík.

De Tomaso se vrací k životu s novým P72. Tato nádhera vznikne v limitované edici

De Tomaso se vrací k životu s novým P72. Tato nádhera vznikne v limitované edici

V plánu je tedy dát se dohromady s dodavatelem té nejvyšší třídy z první kategorie automobilového průmyslu. Výsledně vyvinutý hardware pak plánují nadále prodávat, aby se vrátila část peněz vložená do vývoje. Představa o nové platformě je následující: baterie o kapacitě 100 až 125 kWh a dojezd okolo 600 kilometrů. Zatím se ale neví, se kterým dodavatelem či automobilkou chce Pininfarina spolupracovat. Perschke rovnou odmítl tvrzení o tom, že bude využívat platformu od VW vyvinutou Audi a Porsche.

Toto je první elektrický Lotus! Má skoro 2000 koní a je levnější než Bugatti Chiron

Toto je první elektrický Lotus! Má skoro 2000 koní a je levnější než Bugatti Chiron

Oba nové modely se mají vyrábět doma, v Itálii. Perschke se ale nezapomněl zmínit, že nabídky na výrobu dostal i ze zahraničí. Pokud vše půjde podle plánu, budou v autosalonech další dva elektrické modely od Pininfariny do roku 2022. 

Jako perličku na závěr pak Perschke dodal, že výroba očekávaného hypersportu Battista je naplánována již na konec tohoto roku. 150 zákazníků si tak na padesátimilionový supersport už mne ruce.

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

dnes | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid (minitest)

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků