Pininfarina rozšíří nabídku modelů do tří let. Musí ale sehnat kamarády

Výhradně elektricky smýšlející italská automobilka se nechala slyšet, že vedle dechberoucího hypersportu vyrobí i pár „obyčejných“ aut.

Automobilka Pininfarina na sebe asi nejvíc upozornila na letošním autosalonu v Ženevě, kde představila supersport se čtyřmi elektromotory o celkovém výkonu 1900 koní. Záležitost pro fajnšmekry ale nebude v nabídce značky osamocena. 

Karma a Pininfarina chystají další elektromobil. Půjde o luxusní GT?

Karma a Pininfarina chystají další elektromobil. Půjde o luxusní GT?

Předseda představenstva Pininfariny Michael Perschke sdělil magazínu Automotive News Europe, že se již chystají vozy s karoserií SUV a sedan. Oba počiny budou potřebovat zcela jinou platformu, než jakou má supersport. Vytvořit něco zcela nového by ale stálo pěkný balík.

De Tomaso se vrací k životu s novým P72. Tato nádhera vznikne v limitované edici

De Tomaso se vrací k životu s novým P72. Tato nádhera vznikne v limitované edici

V plánu je tedy dát se dohromady s dodavatelem té nejvyšší třídy z první kategorie automobilového průmyslu. Výsledně vyvinutý hardware pak plánují nadále prodávat, aby se vrátila část peněz vložená do vývoje. Představa o nové platformě je následující: baterie o kapacitě 100 až 125 kWh a dojezd okolo 600 kilometrů. Zatím se ale neví, se kterým dodavatelem či automobilkou chce Pininfarina spolupracovat. Perschke rovnou odmítl tvrzení o tom, že bude využívat platformu od VW vyvinutou Audi a Porsche.

Toto je první elektrický Lotus! Má skoro 2000 koní a je levnější než Bugatti Chiron

Toto je první elektrický Lotus! Má skoro 2000 koní a je levnější než Bugatti Chiron

Oba nové modely se mají vyrábět doma, v Itálii. Perschke se ale nezapomněl zmínit, že nabídky na výrobu dostal i ze zahraničí. Pokud vše půjde podle plánu, budou v autosalonech další dva elektrické modely od Pininfariny do roku 2022. 

Jako perličku na závěr pak Perschke dodal, že výroba očekávaného hypersportu Battista je naplánována již na konec tohoto roku. 150 zákazníků si tak na padesátimilionový supersport už mne ruce.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 115 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků