Pininfarina rozšíří nabídku modelů do tří let. Musí ale sehnat kamarády

Výhradně elektricky smýšlející italská automobilka se nechala slyšet, že vedle dechberoucího hypersportu vyrobí i pár „obyčejných“ aut.

Automobilka Pininfarina na sebe asi nejvíc upozornila na letošním autosalonu v Ženevě, kde představila supersport se čtyřmi elektromotory o celkovém výkonu 1900 koní. Záležitost pro fajnšmekry ale nebude v nabídce značky osamocena. 

Karma a Pininfarina chystají další elektromobil. Půjde o luxusní GT?

Karma a Pininfarina chystají další elektromobil. Půjde o luxusní GT?

Předseda představenstva Pininfariny Michael Perschke sdělil magazínu Automotive News Europe, že se již chystají vozy s karoserií SUV a sedan. Oba počiny budou potřebovat zcela jinou platformu, než jakou má supersport. Vytvořit něco zcela nového by ale stálo pěkný balík.

De Tomaso se vrací k životu s novým P72. Tato nádhera vznikne v limitované edici

De Tomaso se vrací k životu s novým P72. Tato nádhera vznikne v limitované edici

V plánu je tedy dát se dohromady s dodavatelem té nejvyšší třídy z první kategorie automobilového průmyslu. Výsledně vyvinutý hardware pak plánují nadále prodávat, aby se vrátila část peněz vložená do vývoje. Představa o nové platformě je následující: baterie o kapacitě 100 až 125 kWh a dojezd okolo 600 kilometrů. Zatím se ale neví, se kterým dodavatelem či automobilkou chce Pininfarina spolupracovat. Perschke rovnou odmítl tvrzení o tom, že bude využívat platformu od VW vyvinutou Audi a Porsche.

Toto je první elektrický Lotus! Má skoro 2000 koní a je levnější než Bugatti Chiron

Toto je první elektrický Lotus! Má skoro 2000 koní a je levnější než Bugatti Chiron

Oba nové modely se mají vyrábět doma, v Itálii. Perschke se ale nezapomněl zmínit, že nabídky na výrobu dostal i ze zahraničí. Pokud vše půjde podle plánu, budou v autosalonech další dva elektrické modely od Pininfariny do roku 2022. 

Jako perličku na závěr pak Perschke dodal, že výroba očekávaného hypersportu Battista je naplánována již na konec tohoto roku. 150 zákazníků si tak na padesátimilionový supersport už mne ruce.

Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

včera | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
TEST VW California Beach vs. levná vestavba: Těžká volba dnešního hipíka?

Obytné vozy Volkswagen T6.1

Užitkový Volkswagen slaví letos sedmdesátiny. Tentokrát jsme se podívali na zoubek dvěma obytným kouskům, kdy každý razí trochu jiný přístup.

11.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 15 příspěvků