Pininfarina rozšíří nabídku modelů do tří let. Musí ale sehnat kamarády

Výhradně elektricky smýšlející italská automobilka se nechala slyšet, že vedle dechberoucího hypersportu vyrobí i pár „obyčejných“ aut.

Automobilka Pininfarina na sebe asi nejvíc upozornila na letošním autosalonu v Ženevě, kde představila supersport se čtyřmi elektromotory o celkovém výkonu 1900 koní. Záležitost pro fajnšmekry ale nebude v nabídce značky osamocena. 

Karma a Pininfarina chystají další elektromobil. Půjde o luxusní GT?

Karma a Pininfarina chystají další elektromobil. Půjde o luxusní GT?

Předseda představenstva Pininfariny Michael Perschke sdělil magazínu Automotive News Europe, že se již chystají vozy s karoserií SUV a sedan. Oba počiny budou potřebovat zcela jinou platformu, než jakou má supersport. Vytvořit něco zcela nového by ale stálo pěkný balík.

De Tomaso se vrací k životu s novým P72. Tato nádhera vznikne v limitované edici

De Tomaso se vrací k životu s novým P72. Tato nádhera vznikne v limitované edici

V plánu je tedy dát se dohromady s dodavatelem té nejvyšší třídy z první kategorie automobilového průmyslu. Výsledně vyvinutý hardware pak plánují nadále prodávat, aby se vrátila část peněz vložená do vývoje. Představa o nové platformě je následující: baterie o kapacitě 100 až 125 kWh a dojezd okolo 600 kilometrů. Zatím se ale neví, se kterým dodavatelem či automobilkou chce Pininfarina spolupracovat. Perschke rovnou odmítl tvrzení o tom, že bude využívat platformu od VW vyvinutou Audi a Porsche.

Toto je první elektrický Lotus! Má skoro 2000 koní a je levnější než Bugatti Chiron

Toto je první elektrický Lotus! Má skoro 2000 koní a je levnější než Bugatti Chiron

Oba nové modely se mají vyrábět doma, v Itálii. Perschke se ale nezapomněl zmínit, že nabídky na výrobu dostal i ze zahraničí. Pokud vše půjde podle plánu, budou v autosalonech další dva elektrické modely od Pininfariny do roku 2022. 

Jako perličku na závěr pak Perschke dodal, že výroba očekávaného hypersportu Battista je naplánována již na konec tohoto roku. 150 zákazníků si tak na padesátimilionový supersport už mne ruce.

TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

včera | Jan Mička | 38 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků