Pininfarina plánuje prorazit s autem na elektrický pohon

Italská společnost zabývající se designem, která se už nějakou tu dobu pohybuje na pokraji krachu, se rozhodla, že se vrátí zpátky. Plány jsou to opravdu smělé, protože společnost plánuje zahájit produkci vozidla, které bude pohánět elektromotor. Ačkoliv tyto informace zatím nejsou oficiální, víme, že automobilka si s podobnou myšlenkou už jistou dobu pohrává.

Společnost uzavřela dohodu o spolupráci s francouzským koncernem Bolloré Group, který se bude podílet na výrobě baterií. Samotný vůz má disponovat jen elektromotorem, který na jedno nabití zvládne 250 km a pětiminutové nabíjení mu dodá energii na 25 km jízdy. Pohon bude zajišťovat vysokokapacitní baterie, které životnost je kolem 200 tisíc nejezděných km. Elektromotor nebude nějak zvlášť výkonný, ovšem maximální rychlost kolem 130 km/h a zrychlení na 50 km/h za 4,9 sekundy budou pro městské ježdění bohatě stačit. Vnějšek vozu bude pravděpodobně odvozen z futuristicky vypadajícího konceptu Pininfarina Sintesi, který byl představen na letošním ženevském autosalonu.

Odvážnější tvrzení je však to, že Pininfarina plánuje vyrábět 15 tisíc kusů tohoto vozu ročně, přičemž s prodeji se počítá po celé Evropě, USA a Japonsku. Nový elektrovůz by si podle plánu měl svého prvního zákazníka najít již začátkem roku 2010. Podle vedení automobilky by nový elektromobil mohl postavit společnost opět „na nohy“.

Klepněte pro větší obrázek
Pininfarina Sintesi Concept

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků