Pininfarina plánuje prorazit s autem na elektrický pohon

Italská společnost zabývající se designem, která se už nějakou tu dobu pohybuje na pokraji krachu, se rozhodla, že se vrátí zpátky. Plány jsou to opravdu smělé, protože společnost plánuje zahájit produkci vozidla, které bude pohánět elektromotor. Ačkoliv tyto informace zatím nejsou oficiální, víme, že automobilka si s podobnou myšlenkou už jistou dobu pohrává.

Společnost uzavřela dohodu o spolupráci s francouzským koncernem Bolloré Group, který se bude podílet na výrobě baterií. Samotný vůz má disponovat jen elektromotorem, který na jedno nabití zvládne 250 km a pětiminutové nabíjení mu dodá energii na 25 km jízdy. Pohon bude zajišťovat vysokokapacitní baterie, které životnost je kolem 200 tisíc nejezděných km. Elektromotor nebude nějak zvlášť výkonný, ovšem maximální rychlost kolem 130 km/h a zrychlení na 50 km/h za 4,9 sekundy budou pro městské ježdění bohatě stačit. Vnějšek vozu bude pravděpodobně odvozen z futuristicky vypadajícího konceptu Pininfarina Sintesi, který byl představen na letošním ženevském autosalonu.

Odvážnější tvrzení je však to, že Pininfarina plánuje vyrábět 15 tisíc kusů tohoto vozu ročně, přičemž s prodeji se počítá po celé Evropě, USA a Japonsku. Nový elektrovůz by si podle plánu měl svého prvního zákazníka najít již začátkem roku 2010. Podle vedení automobilky by nový elektromobil mohl postavit společnost opět „na nohy“.

Klepněte pro větší obrázek
Pininfarina Sintesi Concept

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků