Pininfarina oslaví jubileum: roadster Enjoy jde do sériovky

Model Enjoy byl navrhnut známým designerem Pininfarinou, který se proslavil především spoluprací s Ferrari. Koncept Enjoy se světu ukázal na loňském ženevském autosalonu a dostal výborné hodnocení nejenom od návštěvníků, ale i od novinářů a odborné veřejnosti. A díky kladným ohlasům se rozhodlo vedení poslat Enjoy do maloseriové edice. Počet kusů 75 souvisí s věkem Pininfariny, který toto životní jubileum dosáhne příští rok.

Roadster v ryzí podobě má hliníkové šasi o váze 850 kilogramů, základ můžeme hledat u Lotusu. Vůz je hodně krátký, má na délku 3 802 mm, šířku 1 805 mm, výšku 1 140 mm a rozvor 2 375 mm. Originálním krokem je možnost odmontování blatníků jednoduchým důmyslným mechanickým systémem. Získáte tím stroj s jízdními vlastnostmi ve stylu Lotusu Super 7 nebo monopostu formule.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pohonná jednotka pochází od Toyoty, jedná se o motor VVTL-i o objemu 1.8 l s variabilním časováním ventilů (původem z Corolly T-Sport). Výkon 141 kW (189 koní) a muší váha vystřelí Enjoy na stovku za 5,2 sekund a maximálka je 250 km/h. Přední kola o rozměrech 215/40 R17 a zadní 235/40 R18 brzdí chlazené kotouče o průměru 282 mm.

Samotné jméno firmy Louis Vuitton je zárukou kvality a luxusu interiéru. Použity byly nejkvalitnější materiály, a protože Enjoy je otevřená verze automobilu, proti nepříznivému počasí se ke slovu dostala speciální kůže s neoprénovou úpravou. Pro stylové řidiče a vyznavače moderní klasiky je tu i sada doplňků včetně ochrané přílby, slunečních brýlí a speciální kolekce oblečení a obuvi, a to jak pro pány, tak pro dámy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků