Pininfarina oslaví jubileum: roadster Enjoy jde do sériovky

Model Enjoy byl navrhnut známým designerem Pininfarinou, který se proslavil především spoluprací s Ferrari. Koncept Enjoy se světu ukázal na loňském ženevském autosalonu a dostal výborné hodnocení nejenom od návštěvníků, ale i od novinářů a odborné veřejnosti. A díky kladným ohlasům se rozhodlo vedení poslat Enjoy do maloseriové edice. Počet kusů 75 souvisí s věkem Pininfariny, který toto životní jubileum dosáhne příští rok.

Roadster v ryzí podobě má hliníkové šasi o váze 850 kilogramů, základ můžeme hledat u Lotusu. Vůz je hodně krátký, má na délku 3 802 mm, šířku 1 805 mm, výšku 1 140 mm a rozvor 2 375 mm. Originálním krokem je možnost odmontování blatníků jednoduchým důmyslným mechanickým systémem. Získáte tím stroj s jízdními vlastnostmi ve stylu Lotusu Super 7 nebo monopostu formule.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pohonná jednotka pochází od Toyoty, jedná se o motor VVTL-i o objemu 1.8 l s variabilním časováním ventilů (původem z Corolly T-Sport). Výkon 141 kW (189 koní) a muší váha vystřelí Enjoy na stovku za 5,2 sekund a maximálka je 250 km/h. Přední kola o rozměrech 215/40 R17 a zadní 235/40 R18 brzdí chlazené kotouče o průměru 282 mm.

Samotné jméno firmy Louis Vuitton je zárukou kvality a luxusu interiéru. Použity byly nejkvalitnější materiály, a protože Enjoy je otevřená verze automobilu, proti nepříznivému počasí se ke slovu dostala speciální kůže s neoprénovou úpravou. Pro stylové řidiče a vyznavače moderní klasiky je tu i sada doplňků včetně ochrané přílby, slunečních brýlí a speciální kolekce oblečení a obuvi, a to jak pro pány, tak pro dámy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků