Pininfarina oslaví jubileum: roadster Enjoy jde do sériovky

Model Enjoy byl navrhnut známým designerem Pininfarinou, který se proslavil především spoluprací s Ferrari. Koncept Enjoy se světu ukázal na loňském ženevském autosalonu a dostal výborné hodnocení nejenom od návštěvníků, ale i od novinářů a odborné veřejnosti. A díky kladným ohlasům se rozhodlo vedení poslat Enjoy do maloseriové edice. Počet kusů 75 souvisí s věkem Pininfariny, který toto životní jubileum dosáhne příští rok.

Roadster v ryzí podobě má hliníkové šasi o váze 850 kilogramů, základ můžeme hledat u Lotusu. Vůz je hodně krátký, má na délku 3 802 mm, šířku 1 805 mm, výšku 1 140 mm a rozvor 2 375 mm. Originálním krokem je možnost odmontování blatníků jednoduchým důmyslným mechanickým systémem. Získáte tím stroj s jízdními vlastnostmi ve stylu Lotusu Super 7 nebo monopostu formule.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pohonná jednotka pochází od Toyoty, jedná se o motor VVTL-i o objemu 1.8 l s variabilním časováním ventilů (původem z Corolly T-Sport). Výkon 141 kW (189 koní) a muší váha vystřelí Enjoy na stovku za 5,2 sekund a maximálka je 250 km/h. Přední kola o rozměrech 215/40 R17 a zadní 235/40 R18 brzdí chlazené kotouče o průměru 282 mm.

Samotné jméno firmy Louis Vuitton je zárukou kvality a luxusu interiéru. Použity byly nejkvalitnější materiály, a protože Enjoy je otevřená verze automobilu, proti nepříznivému počasí se ke slovu dostala speciální kůže s neoprénovou úpravou. Pro stylové řidiče a vyznavače moderní klasiky je tu i sada doplňků včetně ochrané přílby, slunečních brýlí a speciální kolekce oblečení a obuvi, a to jak pro pány, tak pro dámy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

dnes | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 55 příspěvků