Pininfarina Nido: konkurence pro Smart

Italská designerská kapacita, Pininfarina, si pro každý autosalon připraví nějakou „drobnost“. Výjimkou není ani právě probíhající autoshow v Paříži, kde můžete najít malé vozítko s názvem Nido.

Tip: Stáhněte si plakáty novinek z pařížského autosalónu včetně Nida

Malé dvousedadlové auto bylo celé navrženo a vyvinuto s myšlenkou co nejvíce ochránit posádku uvnitř vozu. Motor s náhonem na zadní nápravu je umístněn za sedadly a spolu s ocelovým podvozkem tvoří 2/3 celkové hmotnosti. Uvnitř je pro posádku utvořena speciální ochranná skořepina, která se může posunout nezávisle na konstrukci rámu karoserie. Mezi vnější karoserií a skořepinou je vpředu i vzadu speciální materiál navrhnutý tak, aby pohltil maximální možnou sílu nárazu při autonehodě.

Velké závěsy dveří a jejich celková úprava zabraňují zablokování a umožňují v případě nehody snadný úniku z vozu. Všechny povrchové materiály jsou navrženy a sestrojeny tak, aby co nejvíce minimalizovaly poranění chodce. Vůz se ovládá pomocí multifunkčního volantu, čalounění interiéru slouží i jako suchý zip pro některé volně se pohybující části, například mobilní telefon.

Pininfarina si většinu těchto bezpečnostních prvků nechal patentovat. Jeho vize jsou takové, že by se mělo vyrobit zhruba dvacet tisíc kusů během pěti let.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků