Pininfarina Nido: konkurence pro Smart

Italská designerská kapacita, Pininfarina, si pro každý autosalon připraví nějakou „drobnost“. Výjimkou není ani právě probíhající autoshow v Paříži, kde můžete najít malé vozítko s názvem Nido.

Tip: Stáhněte si plakáty novinek z pařížského autosalónu včetně Nida

Malé dvousedadlové auto bylo celé navrženo a vyvinuto s myšlenkou co nejvíce ochránit posádku uvnitř vozu. Motor s náhonem na zadní nápravu je umístněn za sedadly a spolu s ocelovým podvozkem tvoří 2/3 celkové hmotnosti. Uvnitř je pro posádku utvořena speciální ochranná skořepina, která se může posunout nezávisle na konstrukci rámu karoserie. Mezi vnější karoserií a skořepinou je vpředu i vzadu speciální materiál navrhnutý tak, aby pohltil maximální možnou sílu nárazu při autonehodě.

Velké závěsy dveří a jejich celková úprava zabraňují zablokování a umožňují v případě nehody snadný úniku z vozu. Všechny povrchové materiály jsou navrženy a sestrojeny tak, aby co nejvíce minimalizovaly poranění chodce. Vůz se ovládá pomocí multifunkčního volantu, čalounění interiéru slouží i jako suchý zip pro některé volně se pohybující části, například mobilní telefon.

Pininfarina si většinu těchto bezpečnostních prvků nechal patentovat. Jeho vize jsou takové, že by se mělo vyrobit zhruba dvacet tisíc kusů během pěti let.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků