Italská designerská kapacita, Pininfarina, si pro každý autosalon připraví nějakou „drobnost“. Výjimkou není ani právě probíhající autoshow v Paříži, kde můžete najít malé vozítko s názvem Nido.
Tip: Stáhněte si plakáty novinek z pařížského autosalónu včetně Nida
Malé dvousedadlové auto bylo celé navrženo a vyvinuto s myšlenkou co nejvíce ochránit posádku uvnitř vozu. Motor s náhonem na zadní nápravu je umístněn za sedadly a spolu s ocelovým podvozkem tvoří 2/3 celkové hmotnosti. Uvnitř je pro posádku utvořena speciální ochranná skořepina, která se může posunout nezávisle na konstrukci rámu karoserie. Mezi vnější karoserií a skořepinou je vpředu i vzadu speciální materiál navrhnutý tak, aby pohltil maximální možnou sílu nárazu při autonehodě.
Velké závěsy dveří a jejich celková úprava zabraňují zablokování a umožňují v případě nehody snadný úniku z vozu. Všechny povrchové materiály jsou navrženy a sestrojeny tak, aby co nejvíce minimalizovaly poranění chodce. Vůz se ovládá pomocí multifunkčního volantu, čalounění interiéru slouží i jako suchý zip pro některé volně se pohybující části, například mobilní telefon.
Pininfarina si většinu těchto bezpečnostních prvků nechal patentovat. Jeho vize jsou takové, že by se mělo vyrobit zhruba dvacet tisíc kusů během pěti let.
Fotogalerie
Smart je německý výrobce malých automobilů. Myšlenka na tak malý vůz vznikla koncem osmdesátých let v hlavě šéfa Swatch, který se v roce 1994 spojil se značkou Mercedes-Benz a o čtyři roky později bylo na světě první auto.
Smart fortwo • Smart fortwo kabrio • Smart forfour