Pininfarina Nido: italský elektromobil představen

Ku příležitosti osmdesátého výročí značky Pininfarina zde připravili nový prototyp kompaktního elektromobilu. Vývoj všech jeho skupin probíhal přímo u Pininfariny a Nido se vyzačuje rámem z ocelových trubek a párem sedadel. Energie se skrývá v plně recyklovatelných akumulátorech Zebra Z5 Ni-NaCl zásobujících elektromotor s výkonem 41 koní (30 kW) a točivým momentem 125 Nm. Při pohotovostní hmotnosti 900 kg Pininfarina Nido zrychlí z klidu na 60 km/h za 6,7 s a dosáhne rychlosti 120 km/h. A protože to zdá se nebude žádná stíhačka, uživatele bude zřejmě zajímat spíše dojezd 140 km a možnost plného dobití baterií za osm hodin. Ani to ovšem není žádný zázrak.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ráfky nazouvají speciální pneumatiky Pirelli a o komfort posádky se stará energeticky hospodárná klimatizace. Podle vyjádření společnosti Pininfarina má tato platforma posloužit jako základ pro celkem čtyři vozidla, tedy pro Nido, větší vůz s konfigurací sedadel 2 + 2, pick-up a lehkou dodávku. Plány jsou však opravdu bohaté a počítají i s další studií osazenou hybridní pohonnou soustavou se spalovacím motorem vpředu a elektromotorem vzadu. Pojmout má čtyřčlennou posádku, vůz bude údajně o něco větší a lehčí než popsané Nido. Čas nám ukáže, co z Nida nakonec bude...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pininfarina Nido
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 6 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků