Pininfarina Nido: italský elektromobil představen

Ku příležitosti osmdesátého výročí značky Pininfarina zde připravili nový prototyp kompaktního elektromobilu. Vývoj všech jeho skupin probíhal přímo u Pininfariny a Nido se vyzačuje rámem z ocelových trubek a párem sedadel. Energie se skrývá v plně recyklovatelných akumulátorech Zebra Z5 Ni-NaCl zásobujících elektromotor s výkonem 41 koní (30 kW) a točivým momentem 125 Nm. Při pohotovostní hmotnosti 900 kg Pininfarina Nido zrychlí z klidu na 60 km/h za 6,7 s a dosáhne rychlosti 120 km/h. A protože to zdá se nebude žádná stíhačka, uživatele bude zřejmě zajímat spíše dojezd 140 km a možnost plného dobití baterií za osm hodin. Ani to ovšem není žádný zázrak.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ráfky nazouvají speciální pneumatiky Pirelli a o komfort posádky se stará energeticky hospodárná klimatizace. Podle vyjádření společnosti Pininfarina má tato platforma posloužit jako základ pro celkem čtyři vozidla, tedy pro Nido, větší vůz s konfigurací sedadel 2 + 2, pick-up a lehkou dodávku. Plány jsou však opravdu bohaté a počítají i s další studií osazenou hybridní pohonnou soustavou se spalovacím motorem vpředu a elektromotorem vzadu. Pojmout má čtyřčlennou posádku, vůz bude údajně o něco větší a lehčí než popsané Nido. Čas nám ukáže, co z Nida nakonec bude...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pininfarina Nido
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků