Pininfarina je v ztrátě, bude designovat další vozy?

Známé designérské studio Pininfarina, které se stalo ekvivalentem pro kvalitní design, se i navzdory svým početným kontraktům už pár let nachází ve velké finanční ztrátě. Tento rok to však vypadá, že ztráta dosáhne rekordně vysokou hodnotu. Jen za prvních devět měsíců tohoto roku společnost vykázala ztrátu 39,1 milionu Eur (cca. 1,043 miliard Kč), což je v porovnání s minulým rokem nárůst ztráty o více než polovinu.

Společnost svou záchranu vidí hlavně v podepsání nových smluv s průmyslovými koncerny a automobilkami, takže s jejich novými designy bychom se měli potkávat i nadále. Otázkou však je, dokdy jí to vydrží. Připomeňme, že designové studio Pininfarina se v posledních letech výrazně podílelo na vzhledu takých vozidel jako je Volvo C70, Chevrolet Lacetti, Maserati GranTurismo a Ferrari 599 GTB Fiorano. Ovšem ani tyto kontrakty společnost z bídy nevytrhly.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků