Pininfarina je v ztrátě, bude designovat další vozy?

Známé designérské studio Pininfarina, které se stalo ekvivalentem pro kvalitní design, se i navzdory svým početným kontraktům už pár let nachází ve velké finanční ztrátě. Tento rok to však vypadá, že ztráta dosáhne rekordně vysokou hodnotu. Jen za prvních devět měsíců tohoto roku společnost vykázala ztrátu 39,1 milionu Eur (cca. 1,043 miliard Kč), což je v porovnání s minulým rokem nárůst ztráty o více než polovinu.

Společnost svou záchranu vidí hlavně v podepsání nových smluv s průmyslovými koncerny a automobilkami, takže s jejich novými designy bychom se měli potkávat i nadále. Otázkou však je, dokdy jí to vydrží. Připomeňme, že designové studio Pininfarina se v posledních letech výrazně podílelo na vzhledu takých vozidel jako je Volvo C70, Chevrolet Lacetti, Maserati GranTurismo a Ferrari 599 GTB Fiorano. Ovšem ani tyto kontrakty společnost z bídy nevytrhly.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků