Pininfarina Ferrari 600 GTO: chystá se další originál

Italské designérské studio získalo další zajímavou zakázku. Po loňském projektu Ferrari P4/5 přichází další, tentokrát s označením Ferrari 600 GTO. Dílo bude vyrobeno opět pro tajného zákazníka, který je ochoten za daný unikát zaplatit v přepočtu stovky milionů korun.

Pininfarina bude u tohoto projektu čerpat z minulosti a bude chtít navázat na modely GTO z minulého století. Jak moc bude design vozu v retro stylu nelze prozatím odhadnout, protože designér tají jakékoli detaily. Jedinou podstatnou informací je, že vůz bude představen na autosalonu ve Frankfurtu letos v září, a že zákazník je ze Spojených států.

Na jakém základu bude Ferrari GTO postaveno, není zcela jasné, hovoří se o Ferrari 599 GTB Fiorano. Zakázkové dílo by tak mělo mít motor vpředu a náhon na zadek, což se ke GTO náramně hodí. Důležitou informací je i to, že díky maximálnímu použití karbonu a uhlíkových vláken bude výsledné dílo o neskutečných 290 kg lehčí než sériový model, ze kterého bude vycházet.

Pokud Pininfarina jen z části naváže na fantastické Ferrari P4/5, pak se máme opravdu na co těšit. Bohužel pro nás smrtelníky zůstane vůz navždy k vidění jen na snímcích, protože se s největší pravděpodobností zamkne v soukromé sbírce, kde zůstane dlouhá léta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pininfarina Ferrari P4/5
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 48 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků