Pininfarina B0: malý silák jde do výroby

Pininfarina vyvinul ve spolupráci s firmou Bolloré „čistý“ kompaktní vůz, jehož sériová výroba začne již brzy.

Slavné italské studio Pininfarina, které se jen nedávno muselo vyrovnat s úmrtím svého výkonného ředitele, se i navzdory této tragické událostí vydává vstříc novým projektům alternativních vozidel. Jedním z nich je i nový kompaktní vůz s názvem B0, který představuje alternativu pro ty, kteří hledají ekologický vůz do města s nízkými provozními náklady a zároveň i solidním vzhledem. Mnoho podobných vozidel je totiž již předem odsouzeno k neúspěchu a to právě kvůli nezdařilému designu. U tohoto modelu to má být jinak a zárukou vyváženého, a zároveň atraktivního vzhledu má být právě logo Pininfariny.

Na první pohled se sice může zdát, že Pininfarina B0 je pouze dalším z mnoha ekologických konceptů, ovšem není tomu tak. Tento model totiž můžeme vidět v Paříži již ve své finální podobě, v jaké začne koncem příštího roku scházet z výrobních linek. Model B0 má být přitom prvním hromadně vyráběným a prodávaným elektromobilem, co mu má kromě zmiňovaných vzhledových a charakteristických vlastností zabezpečit i cenově dostupné a poměrně lehko vyměnitelné baterie. A co tedy můžeme od tohoto čtyřmístního kompaktu očekávat po stránce výkonu?

Elektromotor nabízející výkon 45 kW je napájen z vícerých baterii typu LMP, které jsou nabíjeny jednoduše zapojením kabelu do elektrické sítě. Dojezd na jedno plné nabití je podle údajů výrobce až 245 km, přičemž vůz dosahuje maximální rychlosti 120 km/h. Jak už bylo zmíněno v úvodu, na vývoji a výrobě pohonného ústrojí se ve velké míře podílela francouzská společnost Bolloré. Sluší ještě dodat, že při podvozku, ani pod kapotou již žádný jiný motor nenajdete a tak je logické, že vůz produkuje nulové emise uhlíkových plynů.

I navzdory tomu, že údaje o cenách zatím vůbec nepoznáme, troufáme si říct, že podobná auta mají z hlediska prodejů a využití dostatečně velký potenciál. Vždyť ujet autem přes 200 km bez jediné kapky benzínu nebo nafty, o tom si dnes můžeme nechat jen zdát...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Pininfarina B0
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků