Pininfarina + Maserati = sedmisetkoňový Birdcage (živě)

Pod taktovkou známého italského designera Pininfariny vznikla na podvozku supersportovního modelu MC12 nová studie s názvem Birdcage. Koncept by měl divákům ukázat, jakým směrem se hodlá ubírat nová tvář sportovní automobilky Maserati.

Birdcage má karosérii z uhlíkových kompozitů a kapkovitý tvar by měl zajistit co možná nejmenší odpor vzduchu. Pod kapotou se ukrývá monstrózní šestilitrový dvanáctiválec, který pochází z Maserati MC12, ale u Birdcage je vyladěn na 515 kW (rovných 700 k). Studie je obuta do dvacetipalcových litých kol s nápaditým žebrováním a pneumatikami o šířce 275 mm vpředu a dvaadvacetipalcové ráfky s 295 mm širokými pneumatikami jsou na zadní nápravě.

O přenos síly velkého stáda koníků na zadní kola se stará šestistupňová sekvenční převodovka. Celý supersport má rozměry 4 660 x 2 020 x 1 090 mm a váží 1 500 kg. Velmi odvážné je nastupování a vystupování z vozu, pro tento úkon musíte nadzvednout celý přední horní díl karosérie. Dvoumístná kabina je čalouněna Alcantarou, head-up display na předním skle řidiče informuje o všem důležitém a to, co se děje za vámi, se dozvíte pomocí kamery která v noci využívá infračervené světlo. S ohledem na dynamicky se vyvíjející svět informačních technologií obsahuje koncept komunikační terminál postavený ve spolupráci s Motorolou a obsahuje telefon, navigaci a přístup na internet.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků