VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

JH  |  25. 06. 2018 06:35

Lepšiu reklamu si VW pre budúcnosť svojich elektro áut ani vyrobiť nemohol. Môžme si myslieť o VW čokoľvek, ale klobúk dolu aké auto dokázali postaviť a ísť na štart tychto náročných pretekov.

Odpovědět  |   | 
Luise  |  25. 06. 2018 11:37

Tomu nerozumím, jako že s elektrickým autem, na kterém dělalo měsíce, při nekonečných koncernových financích a vytvoření 1 kusu auto, jen pro tuto příležitost, dokázalo porazit upravený benzínový Peugeot 208? Těch 20 vteřin rozdílu udělá na 20 km jen fakt, že to auto nemusí řadit (samozřejmě s nadsázkou). Vůbec se nebojím, že někdo udělá jiné elektroauto a příští rok to stlačí o dalších X sekund dolů.

Odpovědět  |   | 
honza  |  25. 06. 2018 15:14

Prej upravený Peugeot 208.
Souhlasím s tebou jedině v tom, že jde o jiný typ auta.

Odpovědět  |   | 
Luise  |  25. 06. 2018 17:43

Však tohle je auto postavený pro jediný účel, tento. Od prvního do posledního šroubku, nemá absolutně nic společného s jakýmkoliv seriovým vozem, jeto speciál všech speciálů, který si může dovolit postavit jen pár automobilek/ koncernů. Divit se, že asi roční práce celého týmu za nechci hádat kolik peněz, skončí rekordem je zvláštní, kdyby neskončila, byl by to úlet. Navíc, elektoauto má opravdu absolutně jiné možnosti, než klasické. Zajímalo by mě, jak je to s výkonem klasického benzínového speciálu a elektriky vzhledem k výšce Pikes Peak.....

Odpovědět  |   | 
Cynik  |  25. 06. 2018 17:55

Jo a ta "upravená" 208 se prodává po milionech. Božínku, vždyť to byl od A-Z vyrobený speciál pro PP, který měl s masovou 208 společný jen ten název, jinak trubkový rám, karbon, motor uprostřed, pohon všech kol, šestiválec, výkon 785 hp, hmotnost 785 kg, vždyť to nemělo s 208 společná ani zrcátka. A vyrobil se 1 kus, slovy jeden.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  25. 06. 2018 18:31

No ,světla a stěrače z tý 208 možná byly

Odpovědět  |   | 
Cynik  |  25. 06. 2018 21:59

Tak z fotek je jasně patrné, že ani ta světla nebyla ze série, vzadu to dokonce činí dojem, že jsou jenom nějaké přelepy. A stěrače kdoví jestli to vůbec nějaké mělo, tam není ani gram zbytečností, to je prostě speciál postavený s cílem co největší výkon a co nejmenší hmotnost.
http://www.autoexpress.co.uk/peugeot/208/64761/pikes-p... ...

Odpovědět  |   | 
kkk  |  25. 06. 2018 22:02

To byla ironie proto ten

Odpovědět  |   | 
Cynik  |  25. 06. 2018 22:27

Jj, to jsem pochopil.

Odpovědět  |   | 
gustav  |  25. 06. 2018 06:45

A redakce slaví ještě teď...

Odpovědět  |   | 
Defender 110  |  25. 06. 2018 07:45

Paráda, super náskok. Vývoj nezastavíš. Ale sorryy jako, příjde mi to nějak tak bez emocí. Když je něco až moc dokonalé bývá to nudné.

Odpovědět  |   | 
jean1922  |  25. 06. 2018 08:09

Gratulace do Vlkohradu. Necakal som, ze daju absolutny rekord. Ten elektricky som cakal, predsa len ma VW "neobmedzene" prostriedky a marketing to potreboval.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  25. 06. 2018 08:20

To je ideální stroj na závody do vrchu !!!!!
Výdrž baterek pro několik minut jízdy stačí a rychlost a akcelerace mezi zatáčkami suprová.
Z kopce dolů to sjede a v parkovišti závodních strojů se to zase dobije. Zvuk motoru se udělá subworferem, aby se diváci řádně vystrašili a nelezli do cesty.
Přestavba jakéhokoliv speciálu na elektro je velmi, velmi jednoduchá.
Čtyři elektromotory a deset tisíc tužkovek a je hotovo.

Odpovědět  |   | 

Toho poslouchejte děti, ten tomu rozumí

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  26. 06. 2018 08:35

no nerozumí, ale přesto má v podstatě pravdu

Odpovědět  |   | 
kkk  |  26. 06. 2018 09:21

Teoreticky to dá každej s prstem v nose ,ale postavit funkčí vůz to je už horší

Odpovědět  |   | 

Koukám že tomu tady rozuměj všichni

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
mikaro  |  25. 06. 2018 08:42

a to začínal na čistém litru papíru.....

Asi to bol papier s tekutými kryštálmi....

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  25. 06. 2018 08:57

A tak jako hezký výkon, teď ještě zařídit aby obyčejný EV rodinný hatchback zajel třeba Hamburk Lipsko pod 5 hodin a bez dotací stál míň než 40000 až 45000€

Odpovědět  |   | 
josef  |  25. 06. 2018 09:37

Spíše historii doplnil, historii a paměť se snaží přepisovat jiní..
Jinak konečně i vw potřebuje ukázat že jde udělat elektoro co je výkoný a že to nemusí byt jen humorný vozitka

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  25. 06. 2018 09:49

Zdravim, zadny prekvapeni - v techto zavodech si muzete vsimnout, ze auta maj vic nez 600kw vykonu, -> a neni zrovna nejlehci se s nima rozjet i na rovince :). Ale -> je to z toho duvodu, ze na vrchu neni tolik kysliku, a motor o znacnou cast vykonu prijde. Elektromotor bude mit vykon porad stejny. Takze to vypada, jako by VW udelal superstroj.., ale samo gratulace, vysledek vypada uzasne . Klidne me upresnete. Zdarec

Odpovědět  |   | 
Petoo55  |  25. 06. 2018 10:15

Aspoň jeden človek poukázal, na tú hlavnú vyhodu. Ktroú má EV vo vysokých nadmorských výškach.

Odpovědět  |   | 
OooK  |  25. 06. 2018 11:32

Jednoznacne pravda, vykon spalovaku s EV se v tomto pripade neda moc porovnavat.
Nicmene gratulaci si rozhodne zaslouzi, protoze nejsou prvni EV auto ktere to tam zkouselo a rekord mel porad Seb se spalovakem. Takze zadny rozdil tridy kvuli atmo podminkam se nekona, je to hlavne proto, ze se VW povedlo paradni auto a najali zkuseneho jezdce.

Odpovědět  |   | 
albur  |  25. 06. 2018 18:22

Pravda, pravda, takovy Dakar by ElectroVehiculo vs. Loebovo 'lehce upravena' 3008 byl jen marny boj pro EV. VW se povedlo vybrat zavod medialne popularni, kde prednosti EV vyniknou. Jen me divi, ze az ted se nekomu povedlo prekonat Loeba. EV ma vyhodu i v rozlozeni hmotnosti(baterky nizko a el. motory vpredu i vzadu). Sice VW, ale jezdec a hlavni inza(F.X.Demaison) odjinud.
http://www.rally-mania.cz/news.php...

Odpovědět  |   | 
Adam  |  25. 06. 2018 23:48

To platí hlavně pro atmosférické motory, ty jsou zdechlé už v našich Krkonoších a od nějakých 2000 m.n.m výše jdou do kytiček, u turbomotorů s poklesem tlaku vnějšího prostředí roste výkon turbíny ve výfukovém potrubí a zvyšují se otáčky turbodmychadla a to žene do motoru více vzduchu, který je pravda chudší na kyslík, ale ve výsledku se tyto vlivy kompenzují. Proto také letecké motory svého času přešly od atmosfér téměř výhradně k přeplňování. A na Pikes Peak u spalovacích motorů také dominují foukané motory, protože atmošky by tam kole těch 4000 metrů začaly couvat.

Odpovědět  |   | 
Pepek  |  25. 06. 2018 10:37

Autor by si alespoň po sobě mohl přečíst článek, než ho publikuje. Tolik chyb jsem pohromadě už dlouho neviděl (přehlušuje to i obsah článku). Pro příklad: "zkušennosti, litr papíru..." a spousta dalšího. To je úroveň, to je kvalita Autorevue!

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  26. 06. 2018 08:37

Bída to sice je, ale už tu bývalo i podstatně hůř. Apropos proti Idnes nebo Novinkám je tahle bída ještě docela snesitelná.

Odpovědět  |   | 

Tak a je to, další kramle do rakve spalovacích popelnic.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
kkk  |  25. 06. 2018 17:44

Na elektrickou kriplráru(runner42) hezkej výkon. Už se těším co runner42 vygůgluje a jak to bude okecávat

Odpovědět  |   | 
kkk  |  25. 06. 2018 17:47

pardon kriplkáru

Odpovědět  |   | 
Kukbuk  |  25. 06. 2018 20:21

Zebrota chudobna, a ty tu svoju 20 rocnu popelnicu na ktorej stale jazdis kedy podpalis???

Odpovědět  |   | 

Nikdy, budu s ní jezdit pořád a budu se ti smát jak řídíš elektroauto

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
JH  |  26. 06. 2018 07:01

Kuk , správne rozhodnutie.

Odpovědět  |   | 
dilema  |  25. 06. 2018 21:01

Jak by to asi dopadlo v závodech na 24h?

Odpovědět  |   | 
Labus  |  25. 06. 2018 22:38

No jak asi, když koncern vleze do LeMans, tak tam prostě vyhraje, Porsche už tam vyhrálo tuším 19x, Audi 13x, Bentley asi 6x, Bugatti 2x, ty už musí nějaká 24h vyloženě nudit, protože většinou nenajdou soupeře.

Odpovědět  |   | 
Rosťa ?  |  26. 06. 2018 07:40

24h. na baterky? si tu otázku nějak nepochopil.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  26. 06. 2018 08:39

to je pouze otázka povolené formy "tankování". Pokud výměnou celého akubloku za pár sekund, tak klidně .....

Odpovědět  |   | 
Labus  |  26. 06. 2018 09:27

A spalováky to snad jedou na jedno tankování?
Pokud FIA vypíše pravidla pro 24 h LM nebo pro celý seriál WEC pro eletroauta, tak tam budou i jasná pravidla pro dobíjení nebo výměnu baterek stejně jako ve formuli E.

Odpovědět  |   | 
Rosťa ?  |  26. 06. 2018 10:23

Otázka byla nejspíš položena ironicky. To všichni víme že baterie se dobíjí a že jdou stanovit pravidla.
Jde o to , tady a teď postavit tohodle šampiona všech časů na start 24 hodinového závodu kde ostatní borci natankují a odjedou kdežto tenhle si tam uvaří kafe a bude čekat až mu vymění nebo cokoli, takže by byla prostě sranda. A o tu jde především. šampion který předjel spalováky v jednom závodě by dojel po půl hodině jiný závod jako DNF.

Odpovědět  |   | 

A ujede to taky 20 000 mil pod mořem? A umí to lítat jako vrtulník? A uvaří to kafe? A ustele mi to postel? A...

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
JohnST  |  26. 06. 2018 00:31

Nie. Ani to nemozes prcat do vyfuku.

Odpovědět  |   | 
JH  |  26. 06. 2018 07:03

John : ) : )

Odpovědět  |   | 
puk123  |  26. 06. 2018 08:01

Záleží hlavně na nastavení pravidel. Bude postatný rozdíl, když budeš baterky nabíjet nebo měnit.

Odpovědět  |   | 
úvaha  |  26. 06. 2018 09:29

Možná by to nebyl aź tak podstatný rozdíl, vždyť VW kdysi uváděl, že by mělo dobíjení jeho budoucích elektromobilů trvat max. 15 minut. Takže aby se to sjednotilo, tak buď by dobíjení bylo považováno za tankování, anebo by se zakázalo i tankování a zatímco v elektromobilech by se měnily baterky, tak ostatní auta by obdobně měnila celé nádrže na palivo ...

Odpovědět  |   | 
puk123  |  27. 06. 2018 11:08

To není jen tankování. Ošetřeno je kdeco. Stačí, když si vzpomenu, jak se čaruje předpisy, když jsou puštěny dohromady motory s turbem a bez, aby byly nějak srovnané.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

včera | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků

Nejčtenější články

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 19 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta
Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody …

Píše se rok 1996, léto je v plném proudu a nejlepším autem Škody, které vás odveze k vodě, je bezpochyby žlutá Felicia Fun. Good times…

1.  8.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda FeliciaRaritaRetro
Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné není, přesto se o něj Češi možná porvou

Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné nen…

Vlastně by nás ani nemělo překvapovat, že v pozici nejlevnějšího kombi na českém trhu najdeme Dacii Logan MCV. Vůz začíná na 204.900 korunách a krásou neoplývá, přesto se o něj možná Češi ještě poperou.

27.  7.  2020 | | 85 N/A
Mička Jan
Konec výrobyDacia Logan