VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

45 komentářů

dilema
25. června • 21:01

Jak by to asi dopadlo v závodech na 24h? ;-)

puk123
26. června • 8:01

Záleží hlavně na nastavení pravidel. Bude postatný rozdíl, když budeš baterky nabíjet nebo měnit.

úvaha
26. června • 9:29

Možná by to nebyl aź tak podstatný rozdíl, vždyť VW kdysi uváděl, že by mělo dobíjení jeho budoucích elektromobilů trvat max. 15 minut. Takže aby se to sjednotilo, tak buď by dobíjení bylo považováno za tankování, anebo by se zakázalo i tankování a zatímco v elektromobilech by se měnily baterky, tak ostatní auta by obdobně měnila celé nádrže na palivo ... :-D

puk123
27. června • 11:08

To není jen tankování. Ošetřeno je kdeco. Stačí, když si vzpomenu, jak se čaruje předpisy, když jsou puštěny dohromady motory s turbem a bez, aby byly nějak srovnané.

Kuk Vykuk
26. června • 0:23

A ujede to taky 20 000 mil pod mořem? A umí to lítat jako vrtulník? A uvaří to kafe? A ustele mi to postel? A... :-D:-D:-D

JohnST
26. června • 0:31

Nie. Ani to nemozes prcat do vyfuku.B-]:-D

JH
26. června • 7:03

John : ) : )

Labus
25. června • 22:38

No jak asi, když koncern vleze do LeMans, tak tam prostě vyhraje, Porsche už tam vyhrálo tuším 19x, Audi 13x, Bentley asi 6x, Bugatti 2x, ty už musí nějaká 24h vyloženě nudit, protože většinou nenajdou soupeře. ;-)

Rosťa ?
26. června • 7:40

24h. na baterky? si tu otázku nějak nepochopil.

Labus
26. června • 9:27

A spalováky to snad jedou na jedno tankování?
Pokud FIA vypíše pravidla pro 24 h LM nebo pro celý seriál WEC pro eletroauta, tak tam budou i jasná pravidla pro dobíjení nebo výměnu baterek stejně jako ve formuli E.

Rosťa ?
26. června • 10:23

Otázka byla nejspíš položena ironicky. To všichni víme že baterie se dobíjí a že jdou stanovit pravidla.
Jde o to , tady a teď postavit tohodle šampiona všech časů na start 24 hodinového závodu kde ostatní borci natankují a odjedou kdežto tenhle si tam uvaří kafe a bude čekat až mu vymění nebo cokoli, takže by byla prostě sranda. A o tu jde především. šampion který předjel spalováky v jednom závodě by dojel po půl hodině jiný závod jako DNF. :-)

jogurt
26. června • 8:39

to je pouze otázka povolené formy "tankování". Pokud výměnou celého akubloku za pár sekund, tak klidně .....;-)

Kuk Vykuk
25. června • 15:44

Tak a je to, další kramle do rakve spalovacích popelnic. B-]

Kukbuk
25. června • 20:21

Zebrota chudobna, a ty tu svoju 20 rocnu popelnicu na ktorej stale jazdis kedy podpalis??? :-D

Kuk Vykuk
26. června • 3:37

Nikdy, budu s ní jezdit pořád a budu se ti smát jak řídíš elektroauto B-]

JH
26. června • 7:01

Kuk , správne rozhodnutie.

kkk
25. června • 17:47

pardon kriplkáru:-D

kkk
25. června • 17:44

Na elektrickou kriplráru(runner42) hezkej výkon. Už se těším co runner42 vygůgluje a jak to bude okecávat:-D

Pepek
25. června • 10:37

Autor by si alespoň po sobě mohl přečíst článek, než ho publikuje. Tolik chyb jsem pohromadě už dlouho neviděl (přehlušuje to i obsah článku). Pro příklad: "zkušennosti, litr papíru..." a spousta dalšího. To je úroveň, to je kvalita Autorevue!

jogurt
26. června • 8:37

Bída to sice je, ale už tu bývalo i podstatně hůř. Apropos proti Idnes nebo Novinkám je tahle bída ještě docela snesitelná.

Pavel
25. června • 9:49

Zdravim, zadny prekvapeni - v techto zavodech si muzete vsimnout, ze auta maj vic nez 600kw vykonu, -> a neni zrovna nejlehci se s nima rozjet i na rovince :). Ale -> je to z toho duvodu, ze na vrchu neni tolik kysliku, a motor o znacnou cast vykonu prijde. Elektromotor bude mit vykon porad stejny. Takze to vypada, jako by VW udelal superstroj.., ale samo gratulace, vysledek vypada uzasne B-]. Klidne me upresnete. Zdarec

Adam
25. června • 23:48

To platí hlavně pro atmosférické motory, ty jsou zdechlé už v našich Krkonoších a od nějakých 2000 m.n.m výše jdou do kytiček, u turbomotorů s poklesem tlaku vnějšího prostředí roste výkon turbíny ve výfukovém potrubí a zvyšují se otáčky turbodmychadla a to žene do motoru více vzduchu, který je pravda chudší na kyslík, ale ve výsledku se tyto vlivy kompenzují. Proto také letecké motory svého času přešly od atmosfér téměř výhradně k přeplňování. A na Pikes Peak u spalovacích motorů také dominují foukané motory, protože atmošky by tam kole těch 4000 metrů začaly couvat.

OooK
25. června • 11:32

Jednoznacne pravda, vykon spalovaku s EV se v tomto pripade neda moc porovnavat.
Nicmene gratulaci si rozhodne zaslouzi, protoze nejsou prvni EV auto ktere to tam zkouselo a rekord mel porad Seb se spalovakem. Takze zadny rozdil tridy kvuli atmo podminkam se nekona, je to hlavne proto, ze se VW povedlo paradni auto a najali zkuseneho jezdce.

albur
25. června • 18:22

Pravda, pravda, takovy Dakar by ElectroVehiculo vs. Loebovo 'lehce upravena' 3008 byl jen marny boj pro EV. VW se povedlo vybrat zavod medialne popularni, kde prednosti EV vyniknou. Jen me divi, ze az ted se nekomu povedlo prekonat Loeba. EV ma vyhodu i v rozlozeni hmotnosti(baterky nizko a el. motory vpredu i vzadu). Sice VW, ale jezdec a hlavni inza(F.X.Demaison) odjinud.
http://www.rally-mania.cz/news.php...

Petoo55
25. června • 10:15

Aspoň jeden človek poukázal, na tú hlavnú vyhodu. Ktroú má EV vo vysokých nadmorských výškach.

josef
25. června • 9:37

Spíše historii doplnil, historii a paměť se snaží přepisovat jiní..
Jinak konečně i vw potřebuje ukázat že jde udělat elektoro co je výkoný a že to nemusí byt jen humorný vozitka

Hloupej Honza
25. června • 8:57

A tak jako hezký výkon, teď ještě zařídit aby obyčejný EV rodinný hatchback zajel třeba Hamburk Lipsko pod 5 hodin a bez dotací stál míň než 40000 až 45000€

mikaro
25. června • 8:42

a to začínal na čistém litru papíru.....Asi to bol papier s tekutými kryštálmi....

Zelí
25. června • 8:20

To je ideální stroj na závody do vrchu !!!!!
Výdrž baterek pro několik minut jízdy stačí a rychlost a akcelerace mezi zatáčkami suprová.
Z kopce dolů to sjede a v parkovišti závodních strojů se to zase dobije. Zvuk motoru se udělá subworferem, aby se diváci řádně vystrašili a nelezli do cesty.
Přestavba jakéhokoliv speciálu na elektro je velmi, velmi jednoduchá.
Čtyři elektromotory a deset tisíc tužkovek a je hotovo.

Kuk Vykuk
26. června • 3:24

Toho poslouchejte děti, ten tomu rozumí :-D:-D:-D

jogurt
26. června • 8:35

no nerozumí, ale přesto má v podstatě pravdu

kkk
26. června • 9:21

Teoreticky to dá každej s prstem v nose ,ale postavit funkčí vůz to je už horšíB-]

Kuk Vykuk
26. června • 13:57

Koukám že tomu tady rozuměj všichni :-D:-D:-D

jean1922
25. června • 8:09

Gratulace do Vlkohradu. Necakal som, ze daju absolutny rekord. Ten elektricky som cakal, predsa len ma VW "neobmedzene" prostriedky a marketing to potreboval.

Defender 110
25. června • 7:45

Paráda, super náskok. Vývoj nezastavíš. Ale sorryy jako, příjde mi to nějak tak bez emocí. Když je něco až moc dokonalé bývá to nudné. :-/

gustav
25. června • 6:45

A redakce slaví ještě teď...

JH
25. června • 6:35

Lepšiu reklamu si VW pre budúcnosť svojich elektro áut ani vyrobiť nemohol. Môžme si myslieť o VW čokoľvek, ale klobúk dolu aké auto dokázali postaviť a ísť na štart tychto náročných pretekov.

Luise
25. června • 11:37

Tomu nerozumím, jako že s elektrickým autem, na kterém dělalo měsíce, při nekonečných koncernových financích a vytvoření 1 kusu auto, jen pro tuto příležitost, dokázalo porazit upravený benzínový Peugeot 208? Těch 20 vteřin rozdílu udělá na 20 km jen fakt, že to auto nemusí řadit (samozřejmě s nadsázkou). Vůbec se nebojím, že někdo udělá jiné elektroauto a příští rok to stlačí o dalších X sekund dolů.

honza
25. června • 15:14

Prej upravený Peugeot 208. :-D
Souhlasím s tebou jedině v tom, že jde o jiný typ auta.

Luise
25. června • 17:43

Však tohle je auto postavený pro jediný účel, tento. Od prvního do posledního šroubku, nemá absolutně nic společného s jakýmkoliv seriovým vozem, jeto speciál všech speciálů, který si může dovolit postavit jen pár automobilek/ koncernů. Divit se, že asi roční práce celého týmu za nechci hádat kolik peněz, skončí rekordem je zvláštní, kdyby neskončila, byl by to úlet. Navíc, elektoauto má opravdu absolutně jiné možnosti, než klasické. Zajímalo by mě, jak je to s výkonem klasického benzínového speciálu a elektriky vzhledem k výšce Pikes Peak.....

Cynik
25. června • 17:55

Jo a ta "upravená" 208 se prodává po milionech. Božínku, vždyť to byl od A-Z vyrobený speciál pro PP, který měl s masovou 208 společný jen ten název, jinak trubkový rám, karbon, motor uprostřed, pohon všech kol, šestiválec, výkon 785 hp, hmotnost 785 kg, vždyť to nemělo s 208 společná ani zrcátka. A vyrobil se 1 kus, slovy jeden.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kkk
25. června • 18:31

No ,světla a stěrače z tý 208 možná byly:-D

Cynik
25. června • 21:59

Tak z fotek je jasně patrné, že ani ta světla nebyla ze série, vzadu to dokonce činí dojem, že jsou jenom nějaké přelepy. A stěrače kdoví jestli to vůbec nějaké mělo, tam není ani gram zbytečností, to je prostě speciál postavený s cílem co největší výkon a co nejmenší hmotnost.
http://www.autoexpress.co.uk/peugeot/208/64761/pikes-p... ...

kkk
25. června • 22:02

To byla ironie proto ten:-D

Cynik
25. června • 22:27

Jj, to jsem pochopil. :-)

Doporučujeme

Články odjinud