VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

JH  |  25. 06. 2018 06:35

Lepšiu reklamu si VW pre budúcnosť svojich elektro áut ani vyrobiť nemohol. Môžme si myslieť o VW čokoľvek, ale klobúk dolu aké auto dokázali postaviť a ísť na štart tychto náročných pretekov.

Odpovědět  |   | 
Luise  |  25. 06. 2018 11:37

Tomu nerozumím, jako že s elektrickým autem, na kterém dělalo měsíce, při nekonečných koncernových financích a vytvoření 1 kusu auto, jen pro tuto příležitost, dokázalo porazit upravený benzínový Peugeot 208? Těch 20 vteřin rozdílu udělá na 20 km jen fakt, že to auto nemusí řadit (samozřejmě s nadsázkou). Vůbec se nebojím, že někdo udělá jiné elektroauto a příští rok to stlačí o dalších X sekund dolů.

Odpovědět  |   | 
honza  |  25. 06. 2018 15:14

Prej upravený Peugeot 208.
Souhlasím s tebou jedině v tom, že jde o jiný typ auta.

Odpovědět  |   | 
Luise  |  25. 06. 2018 17:43

Však tohle je auto postavený pro jediný účel, tento. Od prvního do posledního šroubku, nemá absolutně nic společného s jakýmkoliv seriovým vozem, jeto speciál všech speciálů, který si může dovolit postavit jen pár automobilek/ koncernů. Divit se, že asi roční práce celého týmu za nechci hádat kolik peněz, skončí rekordem je zvláštní, kdyby neskončila, byl by to úlet. Navíc, elektoauto má opravdu absolutně jiné možnosti, než klasické. Zajímalo by mě, jak je to s výkonem klasického benzínového speciálu a elektriky vzhledem k výšce Pikes Peak.....

Odpovědět  |   | 
Cynik  |  25. 06. 2018 17:55

Jo a ta "upravená" 208 se prodává po milionech. Božínku, vždyť to byl od A-Z vyrobený speciál pro PP, který měl s masovou 208 společný jen ten název, jinak trubkový rám, karbon, motor uprostřed, pohon všech kol, šestiválec, výkon 785 hp, hmotnost 785 kg, vždyť to nemělo s 208 společná ani zrcátka. A vyrobil se 1 kus, slovy jeden.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  25. 06. 2018 18:31

No ,světla a stěrače z tý 208 možná byly

Odpovědět  |   | 
Cynik  |  25. 06. 2018 21:59

Tak z fotek je jasně patrné, že ani ta světla nebyla ze série, vzadu to dokonce činí dojem, že jsou jenom nějaké přelepy. A stěrače kdoví jestli to vůbec nějaké mělo, tam není ani gram zbytečností, to je prostě speciál postavený s cílem co největší výkon a co nejmenší hmotnost.
http://www.autoexpress.co.uk/peugeot/208/64761/pikes-p... ...

Odpovědět  |   | 
kkk  |  25. 06. 2018 22:02

To byla ironie proto ten

Odpovědět  |   | 
Cynik  |  25. 06. 2018 22:27

Jj, to jsem pochopil.

Odpovědět  |   | 
gustav  |  25. 06. 2018 06:45

A redakce slaví ještě teď...

Odpovědět  |   | 
Defender 110  |  25. 06. 2018 07:45

Paráda, super náskok. Vývoj nezastavíš. Ale sorryy jako, příjde mi to nějak tak bez emocí. Když je něco až moc dokonalé bývá to nudné.

Odpovědět  |   | 
jean1922  |  25. 06. 2018 08:09

Gratulace do Vlkohradu. Necakal som, ze daju absolutny rekord. Ten elektricky som cakal, predsa len ma VW "neobmedzene" prostriedky a marketing to potreboval.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  25. 06. 2018 08:20

To je ideální stroj na závody do vrchu !!!!!
Výdrž baterek pro několik minut jízdy stačí a rychlost a akcelerace mezi zatáčkami suprová.
Z kopce dolů to sjede a v parkovišti závodních strojů se to zase dobije. Zvuk motoru se udělá subworferem, aby se diváci řádně vystrašili a nelezli do cesty.
Přestavba jakéhokoliv speciálu na elektro je velmi, velmi jednoduchá.
Čtyři elektromotory a deset tisíc tužkovek a je hotovo.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 06. 2018 03:24

Toho poslouchejte děti, ten tomu rozumí

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  26. 06. 2018 08:35

no nerozumí, ale přesto má v podstatě pravdu

Odpovědět  |   | 
kkk  |  26. 06. 2018 09:21

Teoreticky to dá každej s prstem v nose ,ale postavit funkčí vůz to je už horší

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 06. 2018 13:57

Koukám že tomu tady rozuměj všichni

Odpovědět  |   | 
mikaro  |  25. 06. 2018 08:42

a to začínal na čistém litru papíru.....

Asi to bol papier s tekutými kryštálmi....

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  25. 06. 2018 08:57

A tak jako hezký výkon, teď ještě zařídit aby obyčejný EV rodinný hatchback zajel třeba Hamburk Lipsko pod 5 hodin a bez dotací stál míň než 40000 až 45000€

Odpovědět  |   | 
josef  |  25. 06. 2018 09:37

Spíše historii doplnil, historii a paměť se snaží přepisovat jiní..
Jinak konečně i vw potřebuje ukázat že jde udělat elektoro co je výkoný a že to nemusí byt jen humorný vozitka

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  25. 06. 2018 09:49

Zdravim, zadny prekvapeni - v techto zavodech si muzete vsimnout, ze auta maj vic nez 600kw vykonu, -> a neni zrovna nejlehci se s nima rozjet i na rovince :). Ale -> je to z toho duvodu, ze na vrchu neni tolik kysliku, a motor o znacnou cast vykonu prijde. Elektromotor bude mit vykon porad stejny. Takze to vypada, jako by VW udelal superstroj.., ale samo gratulace, vysledek vypada uzasne . Klidne me upresnete. Zdarec

Odpovědět  |   | 
Petoo55  |  25. 06. 2018 10:15

Aspoň jeden človek poukázal, na tú hlavnú vyhodu. Ktroú má EV vo vysokých nadmorských výškach.

Odpovědět  |   | 
OooK  |  25. 06. 2018 11:32

Jednoznacne pravda, vykon spalovaku s EV se v tomto pripade neda moc porovnavat.
Nicmene gratulaci si rozhodne zaslouzi, protoze nejsou prvni EV auto ktere to tam zkouselo a rekord mel porad Seb se spalovakem. Takze zadny rozdil tridy kvuli atmo podminkam se nekona, je to hlavne proto, ze se VW povedlo paradni auto a najali zkuseneho jezdce.

Odpovědět  |   | 
albur  |  25. 06. 2018 18:22

Pravda, pravda, takovy Dakar by ElectroVehiculo vs. Loebovo 'lehce upravena' 3008 byl jen marny boj pro EV. VW se povedlo vybrat zavod medialne popularni, kde prednosti EV vyniknou. Jen me divi, ze az ted se nekomu povedlo prekonat Loeba. EV ma vyhodu i v rozlozeni hmotnosti(baterky nizko a el. motory vpredu i vzadu). Sice VW, ale jezdec a hlavni inza(F.X.Demaison) odjinud.
http://www.rally-mania.cz/news.php...

Odpovědět  |   | 
Adam  |  25. 06. 2018 23:48

To platí hlavně pro atmosférické motory, ty jsou zdechlé už v našich Krkonoších a od nějakých 2000 m.n.m výše jdou do kytiček, u turbomotorů s poklesem tlaku vnějšího prostředí roste výkon turbíny ve výfukovém potrubí a zvyšují se otáčky turbodmychadla a to žene do motoru více vzduchu, který je pravda chudší na kyslík, ale ve výsledku se tyto vlivy kompenzují. Proto také letecké motory svého času přešly od atmosfér téměř výhradně k přeplňování. A na Pikes Peak u spalovacích motorů také dominují foukané motory, protože atmošky by tam kole těch 4000 metrů začaly couvat.

Odpovědět  |   | 
Pepek  |  25. 06. 2018 10:37

Autor by si alespoň po sobě mohl přečíst článek, než ho publikuje. Tolik chyb jsem pohromadě už dlouho neviděl (přehlušuje to i obsah článku). Pro příklad: "zkušennosti, litr papíru..." a spousta dalšího. To je úroveň, to je kvalita Autorevue!

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  26. 06. 2018 08:37

Bída to sice je, ale už tu bývalo i podstatně hůř. Apropos proti Idnes nebo Novinkám je tahle bída ještě docela snesitelná.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  25. 06. 2018 15:44

Tak a je to, další kramle do rakve spalovacích popelnic.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  25. 06. 2018 17:44

Na elektrickou kriplráru(runner42) hezkej výkon. Už se těším co runner42 vygůgluje a jak to bude okecávat

Odpovědět  |   | 
kkk  |  25. 06. 2018 17:47

pardon kriplkáru

Odpovědět  |   | 
Kukbuk  |  25. 06. 2018 20:21

Zebrota chudobna, a ty tu svoju 20 rocnu popelnicu na ktorej stale jazdis kedy podpalis???

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 06. 2018 03:37

Nikdy, budu s ní jezdit pořád a budu se ti smát jak řídíš elektroauto

Odpovědět  |   | 
JH  |  26. 06. 2018 07:01

Kuk , správne rozhodnutie.

Odpovědět  |   | 
dilema  |  25. 06. 2018 21:01

Jak by to asi dopadlo v závodech na 24h?

Odpovědět  |   | 
Labus  |  25. 06. 2018 22:38

No jak asi, když koncern vleze do LeMans, tak tam prostě vyhraje, Porsche už tam vyhrálo tuším 19x, Audi 13x, Bentley asi 6x, Bugatti 2x, ty už musí nějaká 24h vyloženě nudit, protože většinou nenajdou soupeře.

Odpovědět  |   | 
Rosťa ?  |  26. 06. 2018 07:40

24h. na baterky? si tu otázku nějak nepochopil.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  26. 06. 2018 08:39

to je pouze otázka povolené formy "tankování". Pokud výměnou celého akubloku za pár sekund, tak klidně .....

Odpovědět  |   | 
Labus  |  26. 06. 2018 09:27

A spalováky to snad jedou na jedno tankování?
Pokud FIA vypíše pravidla pro 24 h LM nebo pro celý seriál WEC pro eletroauta, tak tam budou i jasná pravidla pro dobíjení nebo výměnu baterek stejně jako ve formuli E.

Odpovědět  |   | 
Rosťa ?  |  26. 06. 2018 10:23

Otázka byla nejspíš položena ironicky. To všichni víme že baterie se dobíjí a že jdou stanovit pravidla.
Jde o to , tady a teď postavit tohodle šampiona všech časů na start 24 hodinového závodu kde ostatní borci natankují a odjedou kdežto tenhle si tam uvaří kafe a bude čekat až mu vymění nebo cokoli, takže by byla prostě sranda. A o tu jde především. šampion který předjel spalováky v jednom závodě by dojel po půl hodině jiný závod jako DNF.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  26. 06. 2018 00:23

A ujede to taky 20 000 mil pod mořem? A umí to lítat jako vrtulník? A uvaří to kafe? A ustele mi to postel? A...

Odpovědět  |   | 
JohnST  |  26. 06. 2018 00:31

Nie. Ani to nemozes prcat do vyfuku.

Odpovědět  |   | 
JH  |  26. 06. 2018 07:03

John : ) : )

Odpovědět  |   | 
puk123  |  26. 06. 2018 08:01

Záleží hlavně na nastavení pravidel. Bude postatný rozdíl, když budeš baterky nabíjet nebo měnit.

Odpovědět  |   | 
úvaha  |  26. 06. 2018 09:29

Možná by to nebyl aź tak podstatný rozdíl, vždyť VW kdysi uváděl, že by mělo dobíjení jeho budoucích elektromobilů trvat max. 15 minut. Takže aby se to sjednotilo, tak buď by dobíjení bylo považováno za tankování, anebo by se zakázalo i tankování a zatímco v elektromobilech by se měnily baterky, tak ostatní auta by obdobně měnila celé nádrže na palivo ...

Odpovědět  |   | 
puk123  |  27. 06. 2018 11:08

To není jen tankování. Ošetřeno je kdeco. Stačí, když si vzpomenu, jak se čaruje předpisy, když jsou puštěny dohromady motory s turbem a bez, aby byly nějak srovnané.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 46 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A
MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijela k Grandhotelu Pupp autem za 5 milionů!

MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijel…

I v letošním roce je automobilka BMW oficiálním partnerem filmového festivalu v Karlových Varech. Zjišťovali jsme, jakými vozy se budou prohánět ty největší hvězdy.

28.  6.  2019 | | 20 N/A