VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

Volkswagen Motorsport vyrazil na letošní ročník nejslavnějšího závodu do vrchu s cílem zdolat rekord mezi elektrickými vozy. Požadovanou metu překonal o minutu!

Letošní ročník závodu Pikes Peak International Hill Climb je za námi. Den D, kdy všechna vozidla postupně vrazila na trať a týmy zúročily měsíce příprav, proběhnul včera a měl a překvapivý výsledek. Tým Volkswagen Motorsport si předsevzal stanovit rekord mezi elektrickými prototypy (8:57,118), speciál I.D. R ale nakonec prolétnul 19,99 kilometru dlouhou trať mnohem, mnohem rychleji.

Volkswagen I.D. R chce přepsat historii. Má jenom dva měsíce na přípravu!

Volkswagen I.D. R chce přepsat historii. Má jenom dva měsíce na přípravu!

Že má Volkswagen nakročeno k velmi dobrým výsledkům, bylo jasné už po kvalifikační jízdě. Zkrácenou verzi trati (8,3 km) zvládnul francouzský pilot Romain Dumas projet za 3:16,083, tedy o více než 11 sekund rychleji než druhý Simone Faggioli se speciálem Norma M20 SF PKP. Na start závodu se Dumas postavil včera v 18 hodin našeho času, že ale všechno dopadne, tak jak to dopadlo, čekal zřejmě málokdo.

Celkem 156 zatáček zvládnul Romain Dumas projet za 7:57,148. O minutu rychleji, než jaký byl původně stanovený cíl! Porazil tak nejenom všechny letošní účastníky, ale také přepsal pět let starý rekord Sébastiena Loeba se spalovacím Peugeotem 208 T16 (3,2 litru twin-turbo, 644 kW), který potřeboval 8:13,878. Tým Volkswagen Motorsport jako první výsledný čas stlačil pod osm minut.

Volkswagen I.D. R oficiálně odhalen. Na Pikes Peak míří s elektrickým pohonem

Volkswagen I.D. R oficiálně odhalen. Na Pikes Peak míří s elektrickým pohonem

K vývoji elektrického speciálu I.D. R, který jsem si koncem dubna prohlédnul v rámci světové premiéry ve Francii, přitom potřeboval pouhých osm měsíců, a to začínal na čistém listu papíru. Samotný Dumas se prý v rámci prezentace s vozem setkal vůbec poprvé, s Pikes Peakem už ale měl bohaté zkušenosti. Celkem tady vyhrál už čtyřikrát.

Základem speciálu I.D. R je platforma MEB, určená pro budoucí sériové elektromobily koncernu Volkswagen. Dva elektromotory dohromady dávají 500 kW (680 koní) a točivý moment 650 N.m. Vůz váží 1,1 tuny, na stovce je za 2,25 sekundy a dokáže se rozjet až na 240 km/h.

Volkswagen I.D. R Pikes Peak - technická data
Motor 2x elektrický
Systémový výkon [kW] 500
Točivý moment [N.m] 650
Pohon  Permanentní 4x4
Pneumatiky Michelin 31/71-18
Délka [mm] 5200
Šířka [mm] 2350
Výška [mm] 1200
Rozvor [mm] 2850
Rozchod kol [mm] 1600
Zrychlení 0-100 km/h [s] 2,25
Maximální rychlost [km/h] cca 240
Hmotnost včetně řidiče [kg] 1100
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků