VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

Volkswagen Motorsport vyrazil na letošní ročník nejslavnějšího závodu do vrchu s cílem zdolat rekord mezi elektrickými vozy. Požadovanou metu překonal o minutu!

Letošní ročník závodu Pikes Peak International Hill Climb je za námi. Den D, kdy všechna vozidla postupně vrazila na trať a týmy zúročily měsíce příprav, proběhnul včera a měl a překvapivý výsledek. Tým Volkswagen Motorsport si předsevzal stanovit rekord mezi elektrickými prototypy (8:57,118), speciál I.D. R ale nakonec prolétnul 19,99 kilometru dlouhou trať mnohem, mnohem rychleji.

Volkswagen I.D. R chce přepsat historii. Má jenom dva měsíce na přípravu!

Volkswagen I.D. R chce přepsat historii. Má jenom dva měsíce na přípravu!

Že má Volkswagen nakročeno k velmi dobrým výsledkům, bylo jasné už po kvalifikační jízdě. Zkrácenou verzi trati (8,3 km) zvládnul francouzský pilot Romain Dumas projet za 3:16,083, tedy o více než 11 sekund rychleji než druhý Simone Faggioli se speciálem Norma M20 SF PKP. Na start závodu se Dumas postavil včera v 18 hodin našeho času, že ale všechno dopadne, tak jak to dopadlo, čekal zřejmě málokdo.

Celkem 156 zatáček zvládnul Romain Dumas projet za 7:57,148. O minutu rychleji, než jaký byl původně stanovený cíl! Porazil tak nejenom všechny letošní účastníky, ale také přepsal pět let starý rekord Sébastiena Loeba se spalovacím Peugeotem 208 T16 (3,2 litru twin-turbo, 644 kW), který potřeboval 8:13,878. Tým Volkswagen Motorsport jako první výsledný čas stlačil pod osm minut.

Volkswagen I.D. R oficiálně odhalen. Na Pikes Peak míří s elektrickým pohonem

Volkswagen I.D. R oficiálně odhalen. Na Pikes Peak míří s elektrickým pohonem

K vývoji elektrického speciálu I.D. R, který jsem si koncem dubna prohlédnul v rámci světové premiéry ve Francii, přitom potřeboval pouhých osm měsíců, a to začínal na čistém listu papíru. Samotný Dumas se prý v rámci prezentace s vozem setkal vůbec poprvé, s Pikes Peakem už ale měl bohaté zkušenosti. Celkem tady vyhrál už čtyřikrát.

Základem speciálu I.D. R je platforma MEB, určená pro budoucí sériové elektromobily koncernu Volkswagen. Dva elektromotory dohromady dávají 500 kW (680 koní) a točivý moment 650 N.m. Vůz váží 1,1 tuny, na stovce je za 2,25 sekundy a dokáže se rozjet až na 240 km/h.

Volkswagen I.D. R Pikes Peak - technická data
Motor 2x elektrický
Systémový výkon [kW] 500
Točivý moment [N.m] 650
Pohon  Permanentní 4x4
Pneumatiky Michelin 31/71-18
Délka [mm] 5200
Šířka [mm] 2350
Výška [mm] 1200
Rozvor [mm] 2850
Rozchod kol [mm] 1600
Zrychlení 0-100 km/h [s] 2,25
Maximální rychlost [km/h] cca 240
Hmotnost včetně řidiče [kg] 1100
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 128 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků