Piech opět popichuje; prý je schopen zčtyřnásobit prodeje Alfy Romeo

Slovní přestřelka mezi leadery automobilových koncernů Fiat a Volkswagen na téma Alfa Romeo pokračuje. Šéfové Volkswagenu Martin Winterkorn a Ferdinand Piech ji odstartovali svojí smělou řečnickou nabídkou na odkoupení značky Alfa Romeo. „Je to krásná značka, ale jsou zde kvalitativní problémy, například s motory nebo závěsy kol,“ řekl před časem Winterkorn. „Jsem si jist, že bychom z ní zase krásnou značku udělali.“ Alfě se sice po finanční stránce stále příliš dobře nevede, nicméně Italové ji stále považují za svůj poklad. Sergio Marchionne, hlava Fiatu, se nechal již před časem slyšet, že Alfa Romeo „není k mání ani za tuny peněz“, a doporučil Piechovi, aby se „postaral spíše o svůj strádající Seat než začne pomýšlet na Alfu“.

Marchionne před několika dny na konferenci JD Power v USA prohlásil: „Dokud budu prezidentem Fiatu a Chrysleru, pan Piech Alfu nedostane.“ V rozhovoru pro magazín Forbes na druhou stranu přiznal: „Nejsem si jist, jestli nám kdy Alfa Romeo vůbec bude vydělávat skutečné peníze,“ neboť si zřejmě uvědomil, že se za dobu jeho sedmileté vlády Alfa nikdy nedostala do černých čísel. Ferdinand Piech v Ženevě uvedl, že v případě převodu značky Alfa Romeo je Volkswagen během pěti let schopen zvýšit její roční produkci na hranici 400 000 automobilů. Pro srovnání, během loňského roku Alfa Romeo vyexpedovala jen 112 000 vozů, což zatím na slibovanou ofenzívu v evropském segmentu „prémiovek“ nevypadá. Sergio Marchionne zůstává zatím ve svém názoru pevný, přičemž mu Ferdinand Piech vzkazuje, že „Volkswagen má čas…“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo působivé vozy stavět umí, ještě je tak umět prodávat...
 


 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků