Piëch Mark Zero detailněji: Výkon přes 600 koní a nabití baterií na 80 % do 5 minut

17 komentářů

josephko
10. května • 20:31

Rád by som pripomenul miestnym mudrlantom, čo písali oni, resp. ich predchodcovia okolo roku 2014, kedy bol predstavený elektrický Golf z papierovým dojazdom 200 km.
Vtedy automobilka VW vyhlásila, že ďalšia generácia e-Golfu bude mať dojazd 300 km a nasledovná 500 km. Miestni "experti" sa na tom dobre zabávali, aké že nezmysly to Volkswagen púšťa do sveta.
Prešlo 5 rokov a tak ako VW prezentoval, tak budú elektrické volkswageny (ale aj škodovky či seaty) mať dojazd cca 500 km. Samozrejme vývoj sa tým nezastaví.

Michal
11. května • 8:37

A ted si predstav, ze energie na ujeti 100km je porad vicemene stejna. Holt pokrok nezastavis.

josephko
10. května • 20:53

Len pre osvieženie pamäti dávam odkaz na takmer 6 rokov starú diskusiu o elektromobiloch VW. Mimochodom, sú v nej aj 2 moje príspevky... :-D
https://www.autorevue.cz/elektricky-golf-ujede-100... ...

vana
10. května • 9:10

Počty jsou jednoduché. Pokud 350 kW nabije baterku na 80% za 8 minut, má baterka celkovou (100%) kapacitu cca 55 kWh. Takže udávaný dojezd 500 km je akorát tak pohádkaP.S. a ta čtyřminutová nabíječka musí mít cca 600 kW výkon

Jirka_26
11. května • 19:56

Musíš to brát tak, že se nabíjí z 20%, tedy pouze 60% celkové kapacity. I tak je to na mindžu, protože proč mám zaplatit navíc za 20% kapacity aku, který mi nedoporučují využívat? A dalších 20%, pod které nesmím jít?
Stále tvrdím, že akumulátorová auta nemají budoucnost jako plnohodnotná náhrada ropáků.

tomáš
12. května • 14:32

elektrická auta jsou dobrý nápad ale uchovávat el. energii v bateriich je šílený

@
10. května • 14:39

Když u dálnice bude stát vícestojanová "čerpací" stanice osazená šesti osmi takovými nabíjecími "stojany", tak bude muset u každé takovéto čerpací stanice stát jaderka, protože těžko k ní někdo natáhne VN trasu dlouhou stovky km... a nebo potom solární elektrárna s plochou zabírající několik stovek fotbalových hřišť. Podotýkám, špinavá solární elektrárna, špinavější než uhelná, protože výroba těchto FV panelů je, na to co vyrobí za malé množství energie, velmi špinavá.
A to se vyplatí... tomu se říká ekologie... 😃

homer
11. května • 1:04

uz ted v solarnich spickach vyrabi jenom v cesku fve 1500MWh tj.pul vykonu Temelina. Takze zdroje tady jsou to bych se nebal. Bohuzel chemicke slozeni akumulatoru turbonabijeni neumoznuje. Dukaz v podobe mobilu zna kazdy.

Michal
11. května • 8:33

Ve spickach? To trochu koliduje s tim, ze lide budou nabijet, kdyz vecer prijedou domu.

homer
11. května • 20:39

Cesi urcite;-);-);-) vsichni prijedem s namlacenym akumulatorem z prace!

_sulcik_
10. května • 12:07

Nebude to spíš míň? Předpokládám, že při takovýchhle nabíjecích proudech nebudou malé tepelné ztráty.

vana
10. května • 12:42

Může to být i míň. Bral jsem spíše optimistickou možnost a stejně jim to hluboce nevychází. Smrdí to nějakým švindlem

Joe Doe
10. května • 8:54

Nabitie do 5 minut... OK....Velmi dolezity fakt je schovany hlboko v clanku. Ze system je v stadiu vyvoja, citujem "na které obě společnosti v tuto chvíli pracují". Z pohladu trhu a koncoveho uzivatela a realneho trhu teda neexistuje.Zvlastne, cokolvek spojene s VAG ma jednu spolocnu vlastnost a sice, ze koncepty v stadiu vyvoja su vzdy lepsie ako aktualne ci vybehove modely konkurencie ;)

bzzz
10. května • 10:33

To by byl pruser/trapas, pokud by nebyli, nemyslite? ;-) Na druhou stranu marketing Skody dokaze prodat v novinkach i to, co uz jinde nejakou dobu funguje ;-)

Hostan
10. května • 1:41

Krásné počtení. Úžasní žihadlo. A navíc důkaz, že zázraky se dějí. Když k tomu přidáme fakt, že auto může jezdit i v pruzích pro autobus a bude všude parkovat bezplatně, je to úžasná výzva pro obyvatelstvo! Sáhněte do prasátka, stojí to za to! Navíc vývoj pro takové stroje se jistě dotuje a skládá se na něj každý na koho se podíváte. Proto nákup takového stroje bude největší terno ze všech a současně i špica na doraz.

Fic
9. května • 23:48

Ukažte funkční systím, kdy si někdo koupil takovýhle auto, a odjel s tím např. 1000km z autosalonu tak, že si teda po cestě někde 2x 5 minut nabil na 400km.
Nemáte nic?
No tak to je takový 100+1 v praxi. Rádi čteme, ale je to jen pro pobavení...
Autíčkáři nikdy nezklamou.

Pavel
9. května • 19:16

Takové obšlahlé Alfieri s prasečíma očima a zkurveným předkem.

Doporučujeme

Články odjinud