Piëch Mark Zero detailněji: Výkon přes 600 koní a nabití baterií na 80 % do 5 minut

Začínající automobilka Piëch Automotive upřesňuje informace o svém elektrickém GT. Známe hodnoty výkonu, zrychlení na 100 km/h a také rychlosti nabíjení, které se jen tak něco nevyrovná.

Piëch Automotive zveřejnilo informace o svém elektrickém GT už na letošním autosalonu v Ženevě, kde se koncept očekávaného modelu Mark Zero objevil v podobě již blízké sériové produkci. Nyní ovšem švýcarsko-německá automobilka (založená synem Ferdinanda Piëcha a pravnukem Ferdinanda Porsche) ještě dále upřesňuje specifikaci chystaného vozu.

Nově se tak dozvídáme, že elektrické ústrojí kombinující trojici elektromotorů (jeden vpředu, dva vzadu) nabídne celkový výkon okolo 450 kW (612 koní) putující samozřejmě na všechna kola. Hmotnost elektrického GT chce Piëch udržet na hranici 1800 kg, zrychlení z nuly na 100 km/h je udávaných 3,3 vteřiny a maximální rychlost máme čekat na hodnotě 250 km/h.

Rezervace VW ID.3 spuštěny: Záloha je 25 tisíc Kč, máme potvrzeny dojezdy

Rezervace VW ID.3 spuštěny: Záloha je 25 tisíc Kč, máme potvrzeny dojezdy

Zlatým hřebem Piëch Automotive a jejich elegantního GT má být ovšem nový typ lithium-iontového bateriového modulu a rekuperačního systému, který značka vyvinula s čínskou společností Desten. Kapacita modulu zatím nebyla zveřejněna, Mark Zero však bude podle testovacího cyklu WLTP schopen ujet asi 500 kilometrů.

Piëch uvádí, že díky unikátní konstrukci baterií bude nabíjení trvat přibližně stejnou dobu jako natankování auta se spalovacím motorem. Z nuly na 80 % kapacity má být totiž možné baterie Mark Zero nabít za „rekordní“ 4 minuty a 40 sekund, v případě použití nové rychlonabíječky, na které obě společnosti v tuto chvíli pracují.

Mercedes-Benz EQC má české ceny. Elektrické SUV se vejde pod 2 miliony korun

Mercedes-Benz EQC má české ceny. Elektrické SUV se vejde pod 2 miliony korun

Rovněž s existujícími nabíječkami o výkonu 350 kW ale Piëch zmiňuje dobu nabití na 80 % kapacity za přibližně 8 minut. Ideální rozložení hmotnosti vozu pak bude zajištěno umístěním baterií do prostoru středového tunelu a k zadní nápravě.

Produkční verzi konceptu Mark Zero přitom plánuje automobilka v budoucnu nabízet rovněž s možností hybridního a vodíkového pohonného ústrojí, zatímco samotnou platformu vozu chce nabízet k mání dalším výrobcům. Datum uvedení sériové verze Mark Zero ještě neznáme, do tří let však máme od Piëch Automotive čekat další trojici modelů zahrnující dvoumístný sporťák, čtyřmístné GT a rovněž SUV.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků