Piëch Mark Zero detailněji: Výkon přes 600 koní a nabití baterií na 80 % do 5 minut

Začínající automobilka Piëch Automotive upřesňuje informace o svém elektrickém GT. Známe hodnoty výkonu, zrychlení na 100 km/h a také rychlosti nabíjení, které se jen tak něco nevyrovná.

Piëch Automotive zveřejnilo informace o svém elektrickém GT už na letošním autosalonu v Ženevě, kde se koncept očekávaného modelu Mark Zero objevil v podobě již blízké sériové produkci. Nyní ovšem švýcarsko-německá automobilka (založená synem Ferdinanda Piëcha a pravnukem Ferdinanda Porsche) ještě dále upřesňuje specifikaci chystaného vozu.

Nově se tak dozvídáme, že elektrické ústrojí kombinující trojici elektromotorů (jeden vpředu, dva vzadu) nabídne celkový výkon okolo 450 kW (612 koní) putující samozřejmě na všechna kola. Hmotnost elektrického GT chce Piëch udržet na hranici 1800 kg, zrychlení z nuly na 100 km/h je udávaných 3,3 vteřiny a maximální rychlost máme čekat na hodnotě 250 km/h.

Rezervace VW ID.3 spuštěny: Záloha je 25 tisíc Kč, máme potvrzeny dojezdy

Rezervace VW ID.3 spuštěny: Záloha je 25 tisíc Kč, máme potvrzeny dojezdy

Zlatým hřebem Piëch Automotive a jejich elegantního GT má být ovšem nový typ lithium-iontového bateriového modulu a rekuperačního systému, který značka vyvinula s čínskou společností Desten. Kapacita modulu zatím nebyla zveřejněna, Mark Zero však bude podle testovacího cyklu WLTP schopen ujet asi 500 kilometrů.

Piëch uvádí, že díky unikátní konstrukci baterií bude nabíjení trvat přibližně stejnou dobu jako natankování auta se spalovacím motorem. Z nuly na 80 % kapacity má být totiž možné baterie Mark Zero nabít za „rekordní“ 4 minuty a 40 sekund, v případě použití nové rychlonabíječky, na které obě společnosti v tuto chvíli pracují.

Mercedes-Benz EQC má české ceny. Elektrické SUV se vejde pod 2 miliony korun

Mercedes-Benz EQC má české ceny. Elektrické SUV se vejde pod 2 miliony korun

Rovněž s existujícími nabíječkami o výkonu 350 kW ale Piëch zmiňuje dobu nabití na 80 % kapacity za přibližně 8 minut. Ideální rozložení hmotnosti vozu pak bude zajištěno umístěním baterií do prostoru středového tunelu a k zadní nápravě.

Produkční verzi konceptu Mark Zero přitom plánuje automobilka v budoucnu nabízet rovněž s možností hybridního a vodíkového pohonného ústrojí, zatímco samotnou platformu vozu chce nabízet k mání dalším výrobcům. Datum uvedení sériové verze Mark Zero ještě neznáme, do tří let však máme od Piëch Automotive čekat další trojici modelů zahrnující dvoumístný sporťák, čtyřmístné GT a rovněž SUV.

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků