Piaggio startuje předprodej elektrické Vespy. Kolik připlatíte za nulové emise?

Retro ikona už je k dispozici s elektrickým pohonem. Po on-line předprodeji zamíří do showroomů.

On-line předprodeje využívá čím dál více automobilek, ale i výrobců motocyklů. Pro nedočkavce, kteří si jsou i bez přímé zkušenosti jistí, že právě tohle je dopravní prostředek dle jejich vkusu a potřeb jde o příležitost mít produkt jako jeden z prvních.

Přesně takto, přes webové stránky výrobce, si lze nyní předobjednat bezemisní skútr Vespa Elettrica. Prodeje jsou k dispozici zatím jen na evropském trhu. Novinka přijde na 6.390 eur, tedy v přepočtu na téměř 165 tisíc korun. Případně si lze elektrickou Vespu pronajmout za 99 eur na měsíc.

TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

V rámci standardního prodeje v České republice, který bude následovat, se přitom cena odhaduje na přibližně 180 tisíc korun. Pokud to porovnáme s modelovou řadou Vespa s motory do 125ccm, tedy těch, které můžete řídit s řidičským průkazem skupiny B, ty se v závislosti na výbavě a provedení pohybují od 119 do 150 tisíc korun.

Vespa Elettrica má podle Piaggia nastartovat novou elektrickou vlnu. Výkon činí 4 kW, dojezd na jedno nabití se má pohybovat kolem sta kilometrů. Vybitý akumulátor k tomu potřebuje čtyři hodiny nabíjení z klasické zásuvky. Výrobce přiznává, že životnost baterií je omezena na deset let a po tisícovce cyklů se kapacita sníží na 80 % původní hodnoty. Pro příští rok je v plánu i verze Elettrica X s dvojnásobným dojezdem.

Test motocyklu: BMW G 310 R je pěkná hračka (nejen) pro začátečníky

Test motocyklu: BMW G 310 R je pěkná hračka (nejen) pro začátečníky

Elektrický model poznáte podle modrých doplňků, klasická karoserie zůstává nezměněna, na výběr je šest laků. Mezi řidítky je umístěn LCD displej, který zobrazuje potřebné jízdní údaje a umí se spárovat s telefonem přes bluetooth.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků