Piaggio MP3: revoluční skútr se třemi koly

(představení) Italský výrobce skútrů Piaggio přišel se zajímavým projektem MP3, kde skútr má na přední vidlici dvě kola.

Společnost Piaggio vyvinula speciální přední modul se dvěma koly. Obě kola jsou zavěšena na kyvných vidlicích a jsou ovládána pomocí systému rovnoběžníkových ramen. Při jízdě jde MP3 sklonit od vertikální osy až o 40 stupňů a tím zajišťuje ovladatelnost velmi podobnou motorkám a skútrům. Když potřebujete tříkolku zaparkovat, můžete náklony zablokovat tlačítkem. Stejnou funkci můžete využit při zastavení na křižovatce, kde díky stabilitě a pohodlí ani nemusíte dávat nohy na zem. Zablokování náklonů pak můžete stejným tlačítkem povolit nebo se automaticky aktivuje při jízdě vyšší nez 15 km/h.

Moderně střižený design je doplněn o řadu praktických vychytávek. Prvním z nich je např. je úložný prostor pod sedlem, který má objem slušných 65 l a lze rozšířit zadním kufrem o dalších 48 litrů. Zajímavým doplňkem je i Winter Pack ("Zimní balíček"), který mimo jiné obsahuje zimní pneumatiky, větší přední plexisklo a elektricky vyhřívaný kryt na nohy.

MP3 bude pohánět dvojice jednoválcových, kapalinou chlazených, motorů o objemu 125 a 250 ccm. Výkon 11 kW (15 k) a točivý moment 12 Nm, resp. 16,5 kW (22,5 k) a 21 Nm, bude na zadní kolo přenášet variátor a odstředivá spojka. Brzdový systém obsahuje trojici kotoučů o průměru 240 mm s dvoupístkovými třmeny, dva vpředu a jeden na zadní ose. Díky třem kolům by se měla brzdná dráha zkrátit o 20 procent. MP3 ale není žádný drobeček, suchá hmotnost tříkolky je 199 kg (dvěpade váží 204 kg) a když k tomu připočteme nádrž na 25 l, dostáváme se na hodnoty velkých motorek.

Piaggio MP3 by se mělo na trhu objevit ještě letos na podzim a zákazník si bude moci zvolit ze čtyř barevných provedení: černá, šedá, modrá a červená. Předpokládaná cena je 4 700 eur za 125 ccm (cca 140 tis. korun) a 5 300 eur za 250 ccm (cca 160 tis. korun).

Tip: Stáhněte si technické informace v angličtině: 125 ccm a 250 ccm (formát *.pdf).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Piaggio MP3

Zdroj obrázků: infomotori.com

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků