Piaggio MP3: revoluční skútr se třemi koly

(představení) Italský výrobce skútrů Piaggio přišel se zajímavým projektem MP3, kde skútr má na přední vidlici dvě kola.

Společnost Piaggio vyvinula speciální přední modul se dvěma koly. Obě kola jsou zavěšena na kyvných vidlicích a jsou ovládána pomocí systému rovnoběžníkových ramen. Při jízdě jde MP3 sklonit od vertikální osy až o 40 stupňů a tím zajišťuje ovladatelnost velmi podobnou motorkám a skútrům. Když potřebujete tříkolku zaparkovat, můžete náklony zablokovat tlačítkem. Stejnou funkci můžete využit při zastavení na křižovatce, kde díky stabilitě a pohodlí ani nemusíte dávat nohy na zem. Zablokování náklonů pak můžete stejným tlačítkem povolit nebo se automaticky aktivuje při jízdě vyšší nez 15 km/h.

Moderně střižený design je doplněn o řadu praktických vychytávek. Prvním z nich je např. je úložný prostor pod sedlem, který má objem slušných 65 l a lze rozšířit zadním kufrem o dalších 48 litrů. Zajímavým doplňkem je i Winter Pack ("Zimní balíček"), který mimo jiné obsahuje zimní pneumatiky, větší přední plexisklo a elektricky vyhřívaný kryt na nohy.

MP3 bude pohánět dvojice jednoválcových, kapalinou chlazených, motorů o objemu 125 a 250 ccm. Výkon 11 kW (15 k) a točivý moment 12 Nm, resp. 16,5 kW (22,5 k) a 21 Nm, bude na zadní kolo přenášet variátor a odstředivá spojka. Brzdový systém obsahuje trojici kotoučů o průměru 240 mm s dvoupístkovými třmeny, dva vpředu a jeden na zadní ose. Díky třem kolům by se měla brzdná dráha zkrátit o 20 procent. MP3 ale není žádný drobeček, suchá hmotnost tříkolky je 199 kg (dvěpade váží 204 kg) a když k tomu připočteme nádrž na 25 l, dostáváme se na hodnoty velkých motorek.

Piaggio MP3 by se mělo na trhu objevit ještě letos na podzim a zákazník si bude moci zvolit ze čtyř barevných provedení: černá, šedá, modrá a červená. Předpokládaná cena je 4 700 eur za 125 ccm (cca 140 tis. korun) a 5 300 eur za 250 ccm (cca 160 tis. korun).

Tip: Stáhněte si technické informace v angličtině: 125 ccm a 250 ccm (formát *.pdf).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Piaggio MP3

Zdroj obrázků: infomotori.com

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků