Phil Mills rád střílí skeet a jezdí na horském kole

Stane se Mills s Petterem Solbergem mistrem světa? O africkém dobrodružství, Petteru Solbergovi, ostatních vozech specifikace World Rally Car a také osobním životě hovoří Phil Mills v následujících řádcích.
Phil Mills rád střílí skeet a jezdí na horském kole

Před dvěma týdny se Brit Phil Mills vrátil společně se svým pilotem Petterem Solbergem z africké Safari rallye, která se již tradičně konala v Keni. Mills Solberga navigoval ještě, když Solberg, co by nezkušený zelenáč, začal jezdit se třetím továrním Focusem WRC v týmu Ford M-Sport Malcolma Wilsona. Od Fordu však koncem minulého léta přešel do stáje Prodrive, tedy Subaru World Rally Teamu. O africkém dobrodružství, Petteru Solbergovi, ostatních vozech specifikace World Rally Car a také osobním životě hovoří Phil Mills v následujících řádcích.

Kdy jsi se vrátil ze Safari rallye?

„Do Londýna jsme s Petterem přiletěli v pondělí v 10:30 večer, tedy den po skončení soutěže. S Petterem jsme nejdříve letěli do Amsterdamu odkud jsme pokračovali do Londýna.“

Jaký byl vlastně let? Dávali alespoň nějaký dobrý film?

„Jo, celkem to šlo. S Petterem jsme si povídali o rallye. V podstatě jsme využili situace, abychom si celou soutěž zrekapitulovali a trochu se ohlédli zpět. Zbytek času jsem si četl, chvilkami se díval na video. S Petterem jsme hodně diskutovali, takže jsem na film ani neměl čas.“

Co jsi pak dělal v týdnu po rallye?

„S kamarády jsem si šel zastřílet na asfaltové holuby. V dalších dnech jsem hodně jezdil na horském kole. V místech kde jezdím, nyní znovu otevřeli přes 70% všech stezek, takže je kde řádit. V týdnu jezdím sám, protože většina kamarádů je v práci.“

Odstoupení ze soutěže Tě určitě moc nepotěšilo. Jak hodnotíš svůj výkon v Africe?

„S Petterem jsme oba celkově dosti naštvaní a zklamaní. Pokud se jedná o naše výkony, dělali jsme přesně to, na čem jsme se dohodli. Do odstoupení vše fungovalo přesně podle našich představ. Velká škoda, že technický defekt, který způsobil naše odstoupení, se nedal předvídat ani jinak kontrolovat. Podobný problém jsme nikdy předtím neměli, takže když se to stalo, oba nás to šokovalo. Snad i proto, že se to přihodilo těsně před koncem celé soutěže.“

V čem se liší soutěž, jakou je Safari rallye, od těch ostatních v seriálu mistrovství světa?

„Pro spolujezdce se jedná o nesmírně náročnou soutěž, protože keňská Safari rallye je třikrát delší než ostatní soutěže světového šampionátu. Také po stránce navigační se jedná o velkou výzvu. Na cestách na vůz číhá mnoho nepředvídatelných nástrah a situací, které je třeba identifikovat a zavčas o nich pilota informovat. Tak například říční brody nebo díry a prohlubně na trati, které barevně mnohdy splývají s barvou cest nebo okolní krajinou, vyžadují od navigátora maximální koncentraci a precizní práci. Kvůli vysokým rychlostem, až přes 200km/h, kterých vozy zcela běžně dosahují, se vše děje hrozně rychle. Pak se nemůžete divit, že v Keni se vždy jedná o divokou jízdu.“

Potom, co jste přišli o kolo, tě Petter poprosil, abys vlezl do kufru a pomohl balancovat imprezu. Na co jsi v ten daný moment myslel?

„Vůbec jsem o tom nepřemýšlel. Bylo to automatické. Když se vám utrhne kolo, pro spolujezdce je podobná reakce zcela normální. Prostě si vleze tam, kde je potřeba, aby vůz získal lepší rovnováhu. Na starších rallye autech tato finta fungovala velmi dobře. Například na voze typu Mark 2 Escort to bylo fajn, ale v dnešní době to je mnohem obtížnější, protože rallye auta jsou o hodně těžší. Museli jsme to ale zkusit. Vylezl jsem z vozu, běžel dozadu, naskočil do kufru a vyrazili jsme. Lidé si myslí, že abych něco podobného udělal, jsem musel být opravdu statečný. Ve skutečnosti to však nebylo tak strašné. Nějakých 100 metrů jsme jeli rychlostí zhruba 1.5 km za hodinu. Opravdu to nebylo tak hrozné.“

Konec první části.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků