Phil Mills rád střílí skeet a jezdí na horském kole

Stane se Mills s Petterem Solbergem mistrem světa? O africkém dobrodružství, Petteru Solbergovi, ostatních vozech specifikace World Rally Car a také osobním životě hovoří Phil Mills v následujících řádcích.
Phil Mills rád střílí skeet a jezdí na horském kole

Před dvěma týdny se Brit Phil Mills vrátil společně se svým pilotem Petterem Solbergem z africké Safari rallye, která se již tradičně konala v Keni. Mills Solberga navigoval ještě, když Solberg, co by nezkušený zelenáč, začal jezdit se třetím továrním Focusem WRC v týmu Ford M-Sport Malcolma Wilsona. Od Fordu však koncem minulého léta přešel do stáje Prodrive, tedy Subaru World Rally Teamu. O africkém dobrodružství, Petteru Solbergovi, ostatních vozech specifikace World Rally Car a také osobním životě hovoří Phil Mills v následujících řádcích.

Kdy jsi se vrátil ze Safari rallye?

„Do Londýna jsme s Petterem přiletěli v pondělí v 10:30 večer, tedy den po skončení soutěže. S Petterem jsme nejdříve letěli do Amsterdamu odkud jsme pokračovali do Londýna.“

Jaký byl vlastně let? Dávali alespoň nějaký dobrý film?

„Jo, celkem to šlo. S Petterem jsme si povídali o rallye. V podstatě jsme využili situace, abychom si celou soutěž zrekapitulovali a trochu se ohlédli zpět. Zbytek času jsem si četl, chvilkami se díval na video. S Petterem jsme hodně diskutovali, takže jsem na film ani neměl čas.“

Co jsi pak dělal v týdnu po rallye?

„S kamarády jsem si šel zastřílet na asfaltové holuby. V dalších dnech jsem hodně jezdil na horském kole. V místech kde jezdím, nyní znovu otevřeli přes 70% všech stezek, takže je kde řádit. V týdnu jezdím sám, protože většina kamarádů je v práci.“

Odstoupení ze soutěže Tě určitě moc nepotěšilo. Jak hodnotíš svůj výkon v Africe?

„S Petterem jsme oba celkově dosti naštvaní a zklamaní. Pokud se jedná o naše výkony, dělali jsme přesně to, na čem jsme se dohodli. Do odstoupení vše fungovalo přesně podle našich představ. Velká škoda, že technický defekt, který způsobil naše odstoupení, se nedal předvídat ani jinak kontrolovat. Podobný problém jsme nikdy předtím neměli, takže když se to stalo, oba nás to šokovalo. Snad i proto, že se to přihodilo těsně před koncem celé soutěže.“

V čem se liší soutěž, jakou je Safari rallye, od těch ostatních v seriálu mistrovství světa?

„Pro spolujezdce se jedná o nesmírně náročnou soutěž, protože keňská Safari rallye je třikrát delší než ostatní soutěže světového šampionátu. Také po stránce navigační se jedná o velkou výzvu. Na cestách na vůz číhá mnoho nepředvídatelných nástrah a situací, které je třeba identifikovat a zavčas o nich pilota informovat. Tak například říční brody nebo díry a prohlubně na trati, které barevně mnohdy splývají s barvou cest nebo okolní krajinou, vyžadují od navigátora maximální koncentraci a precizní práci. Kvůli vysokým rychlostem, až přes 200km/h, kterých vozy zcela běžně dosahují, se vše děje hrozně rychle. Pak se nemůžete divit, že v Keni se vždy jedná o divokou jízdu.“

Potom, co jste přišli o kolo, tě Petter poprosil, abys vlezl do kufru a pomohl balancovat imprezu. Na co jsi v ten daný moment myslel?

„Vůbec jsem o tom nepřemýšlel. Bylo to automatické. Když se vám utrhne kolo, pro spolujezdce je podobná reakce zcela normální. Prostě si vleze tam, kde je potřeba, aby vůz získal lepší rovnováhu. Na starších rallye autech tato finta fungovala velmi dobře. Například na voze typu Mark 2 Escort to bylo fajn, ale v dnešní době to je mnohem obtížnější, protože rallye auta jsou o hodně těžší. Museli jsme to ale zkusit. Vylezl jsem z vozu, běžel dozadu, naskočil do kufru a vyrazili jsme. Lidé si myslí, že abych něco podobného udělal, jsem musel být opravdu statečný. Ve skutečnosti to však nebylo tak strašné. Nějakých 100 metrů jsme jeli rychlostí zhruba 1.5 km za hodinu. Opravdu to nebylo tak hrozné.“

Konec první části.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků