PGO Hemera: retro z Francie detailně

Po dlouhé době je zde skutečně nový model francouzské automobilky. Je čas podívat se mu důkladně na zoubek.

Poprvé jsme vás o typu Hemera informovali na tomto místě, a sice v souvislosti s jeho premiérou na letošním pařížském autosalonu. Nyní malosériový francouzský výrobce PGO zveřejnil sérii oficiálních snímků. Podobně jako je tomu i u ostatních modelů PGO, také Hemera je lehkým sportovním vozem, ovšem tentokrát s karosérií vzniklou křížením kupé a kombíku.

Připomeňme, že Hemera je po deseti letech první skutečně novou konstrukcí od PGO. O její pohone se stará dvoulitrový čtyřválec Peugeot, který dává výkon 140 koní. Uložen je před zadní nápravou a kola zadní nápravy pohání přes pětistupňovou převodovku s manuálním řazením. Konstrukce vozu spočívá na trubkovém rámu, na němž jsou uchyceny povrchové karosářské díly vyrobené z kompozitních materiálů. Všechna kola jsou zavěšena na modifikovaných vzpěrách McPherson, doplněných spodními trojúhelníkovými rameny a příčnými zkrutnými tyčemi.

Konstrukce vozu je zárukou lehké stavby, díky níž vůz s relativně slabým motorem zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekudn a dosáhne rychlosti 200 km/h. Pohotovostní hmotnost vozu je 980 kg a první vozy se k zákazníkům dostanou na počátku příštího roku.

Francouzská automobilka PGO vyrábí již dvě desetiletí. Zalložena byla dvěma automobilovými nadšenci, jejichž iniciály se odrazily ve jméně společnosti. Před deseti lety značka představila model Speedster II. V roce 2005 byl modifikován modernější karosérií a pojmenován Cevennes. Vozy PGO jsou ušlechtilým koktejlem klasických tvarů a moderních technologií.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
PGO Hemera

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků