PGO Hemera: retro z Francie detailně

Po dlouhé době je zde skutečně nový model francouzské automobilky. Je čas podívat se mu důkladně na zoubek.

Poprvé jsme vás o typu Hemera informovali na tomto místě, a sice v souvislosti s jeho premiérou na letošním pařížském autosalonu. Nyní malosériový francouzský výrobce PGO zveřejnil sérii oficiálních snímků. Podobně jako je tomu i u ostatních modelů PGO, také Hemera je lehkým sportovním vozem, ovšem tentokrát s karosérií vzniklou křížením kupé a kombíku.

Připomeňme, že Hemera je po deseti letech první skutečně novou konstrukcí od PGO. O její pohone se stará dvoulitrový čtyřválec Peugeot, který dává výkon 140 koní. Uložen je před zadní nápravou a kola zadní nápravy pohání přes pětistupňovou převodovku s manuálním řazením. Konstrukce vozu spočívá na trubkovém rámu, na němž jsou uchyceny povrchové karosářské díly vyrobené z kompozitních materiálů. Všechna kola jsou zavěšena na modifikovaných vzpěrách McPherson, doplněných spodními trojúhelníkovými rameny a příčnými zkrutnými tyčemi.

Konstrukce vozu je zárukou lehké stavby, díky níž vůz s relativně slabým motorem zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekudn a dosáhne rychlosti 200 km/h. Pohotovostní hmotnost vozu je 980 kg a první vozy se k zákazníkům dostanou na počátku příštího roku.

Francouzská automobilka PGO vyrábí již dvě desetiletí. Zalložena byla dvěma automobilovými nadšenci, jejichž iniciály se odrazily ve jméně společnosti. Před deseti lety značka představila model Speedster II. V roce 2005 byl modifikován modernější karosérií a pojmenován Cevennes. Vozy PGO jsou ušlechtilým koktejlem klasických tvarů a moderních technologií.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
PGO Hemera

 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků