Vyšší dojezd mají elektromobily nabídnout i při nízkých venkovních teplotách.
Pod střechou koncernu Stellantis pokračují s vylepšováním svých elektromobilů. Nedávno se nových úsporných řešení a většího dojezdu dočkalo DS 3 Crossback E-Tense, teď přichází s obdobnými novinkami také dvojice elektrických Peugeotů, hatchback e-208 a crossover e-2008. Základ ústrojí však zůstává stejný s jedním elektromotorem o výkonu 136 koní (100 kW) a točivém momentu 260 N.m v kombinaci s 50kWh baterií.
Přesněji teď Peugeot e-208 nabídne dojezd na jedno nabití až 362 km (WLTP), což je o 22 km více než doposud. Crossover e-2008 pak nabízí až 345 km (WLTP), tedy o 25 km více. Kromě toho Peugeot zmiňuje výrazné zvýšení dojezdu až o 40 km při reálném používání vozu v městském provozu při teplotách okolo 0 °C.
K těmto pozitivním změnám došel Peugeot několika novinkami. Především došlo ke zdokonalení pneumatik, které přešly do třídy A+ a mají nižší valivý odpor – konkrétně jsou obuty na 16palcových kolech v případě e-208 a na 17palcových na e-2008. Dále se oba vozy dočkaly úpravy převodových poměrů, optimalizující dojezd i při jízdě po dálnici.
Nakonec přišlo na řadu nové tepelné čerpadlo ve spojení s čidlem vlhkosti instalovaným v horní části čelního skla, které vylepšuje energetickou účinnost vytápění a klimatizace. Data přenášená tímto čidlem umožňují přesněji řídit recirkulaci vzduchu v kabině a v konečném důsledku zachovat množství energie obsažené v baterii během fází vytápění a udržování teploty uvnitř vozu. Toto vylepšení se má projevit zejména při nízkých venkovních teplotách.
V tuto chvíli začíná Peugeot e-208 na českém trhu od akční ceny 810.000 Kč, crossover e-2008 koupíte minimálně za akčních 880.000 Kč.