Peugeoty e-208 a e-2008 teď ujedou více. Až 362 km zajistily i nové pneumatiky

Vyšší dojezd mají elektromobily nabídnout i při nízkých venkovních teplotách.

Pod střechou koncernu Stellantis pokračují s vylepšováním svých elektromobilů. Nedávno se nových úsporných řešení a většího dojezdu dočkalo DS 3 Crossback E-Tense, teď přichází s obdobnými novinkami také dvojice elektrických Peugeotů, hatchback e-208 a crossover e-2008. Základ ústrojí však zůstává stejný s jedním elektromotorem o výkonu 136 koní (100 kW) a točivém momentu 260 N.m v kombinaci s 50kWh baterií.

Přesněji teď Peugeot e-208 nabídne dojezd na jedno nabití až 362 km (WLTP), což je o 22 km více než doposud. Crossover e-2008 pak nabízí až 345 km (WLTP), tedy o 25 km více. Kromě toho Peugeot zmiňuje výrazné zvýšení dojezdu až o 40 km při reálném používání vozu v městském provozu při teplotách okolo 0 °C.

K těmto pozitivním změnám došel Peugeot několika novinkami. Především došlo ke zdokonalení pneumatik, které přešly do třídy A+ a mají nižší valivý odpor – konkrétně jsou obuty na 16palcových kolech v případě e-208 a na 17palcových na e-2008. Dále se oba vozy dočkaly úpravy převodových poměrů, optimalizující dojezd i při jízdě po dálnici.

Nakonec přišlo na řadu nové tepelné čerpadlo ve spojení s čidlem vlhkosti instalovaným v horní části čelního skla, které vylepšuje energetickou účinnost vytápění a klimatizace. Data přenášená tímto čidlem umožňují přesněji řídit recirkulaci vzduchu v kabině a v konečném důsledku zachovat množství energie obsažené v baterii během fází vytápění a udržování teploty uvnitř vozu. Toto vylepšení se má projevit zejména při nízkých venkovních teplotách.

V tuto chvíli začíná Peugeot e-208 na českém trhu od akční ceny 810.000 Kč, crossover e-2008 koupíte minimálně za akčních 880.000 Kč.

Peugeot 208

Peugeot 208 je městský vůz, který navazuje na sérii 205, 206 a 207. Výrobce se rozhodl v dalším číslování již nepokračovat, a tak uvedl v roce 2019 novou generaci pod stejným číslem 208. Pod kapotou najdete benzinový, dieselový i elektrický pohon.

První jízdní dojmy • Ceny a technická data • Test Peugeot 208 1.2 PureTech 100

Diskuze (6) Další článek: Leoš Mareš sám jezdí v Rolls-Roycu, teď ale skvěle vysvětluje všechno o elektromobilu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,