V následujících dvou letech přivede francouzská automobilka minimálně pět elektromobilů nové generace. Zdroj: Peugeot

V následujících dvou letech přivede francouzská automobilka minimálně pět elektromobilů nové generace. | Zdroj: Peugeot

Pochopitelně mezi nimi budou úspěšná SUV E-3008 a E-5008. Foto: Peugeot

Pochopitelně mezi nimi budou úspěšná SUV E-3008 a E-5008. | Foto: Peugeot

Než se tak stane, modelové ročníky dostávají mild-hybridní pohon se 48V elektrickou soustavou. Foto: Peugeot

Než se tak stane, modelové ročníky dostávají mild-hybridní pohon se 48V elektrickou soustavou. | Foto: Peugeot

Tato kombinace nahradí současnou vrcholnou benzinovou motorizaci PureTech 130 EAT8. Foto: Peugeot

Tato kombinace nahradí současnou vrcholnou benzinovou motorizaci PureTech 130 EAT8. | Foto: Peugeot

Dle předpokladů dosáhne mild-hybrid o 15 procent lepší spotřeby. Foto: Peugeot

Dle předpokladů dosáhne mild-hybrid o 15 procent lepší spotřeby. | Foto: Peugeot

Pokud chcete ještě verzi bez elektrifikace, měli byste si pospíšit, změna postupně zasáhne i ostatní modely. Foto: Ondřej Lilling

Pokud chcete ještě verzi bez elektrifikace, měli byste si pospíšit, změna postupně zasáhne i ostatní modely. | Foto: Ondřej Lilling

Hlavní přínos mild-hybridu je tedy v nižších rychlostech při nižším zatížení, kdy se motor automaticky vypne. Foto: Peugeot

Hlavní přínos mild-hybridu je tedy v nižších rychlostech při nižším zatížení, kdy se motor automaticky vypne. | Foto: Peugeot

Ve městě jsou vozy schopné krátkodobé jízdy čistě na elektřinu, proto je Peugeot vybavil výstražným systémem, který upozorňuje okolí na přítomnost vozu jedoucího více jak 30 km/h.

Ve městě jsou vozy schopné krátkodobé jízdy čistě na elektřinu, proto je Peugeot vybavil výstražným systémem, který upozorňuje okolí na přítomnost vozu jedoucího více jak 30 km/h.

Dle průběžných testů si elektrifikované vozy ve městě řekly o 2,5 l/100 km méně, v případě jízdy mimo město pak o 0,7 l/100. Foto: Peugeot

Dle průběžných testů si elektrifikované vozy ve městě řekly o 2,5 l/100 km méně, v případě jízdy mimo město pak o 0,7 l/100. | Foto: Peugeot

Na dálnici byla spotřeba prakticky stejná. V průměru nová motorizace přinese úsporu 1 l/100 km a 20 g/k. Foto: Peugeot

Na dálnici byla spotřeba prakticky stejná. V průměru nová motorizace přinese úsporu 1 l/100 km a 20 g/k. | Foto: Peugeot

Nový mild-hybrid využívá dobře známý přeplňovaný tříválec o objemu 1.2 litru, pracující v Millerově cyklu. Foto: Peugeot

Nový mild-hybrid využívá dobře známý přeplňovaný tříválec o objemu 1.2 litru, pracující v Millerově cyklu. | Foto: Peugeot

Při plném sešlápnutí plynu podpoří spalovací jednotku titěrný elektromotor dalšími 9 kW výkonu. Foto: Peugeot

Při plném sešlápnutí plynu podpoří spalovací jednotku titěrný elektromotor dalšími 9 kW výkonu. | Foto: Peugeot

Umístěn je spolu s měničem a řídící jednotkou v útrobách šestistupňového dvouspojkového automatu. Foto: Peugeot

Umístěn je spolu s měničem a řídící jednotkou v útrobách šestistupňového dvouspojkového automatu. | Foto: Peugeot

Sám o obě disponuje výkonem 100 kW s 230 N.m točivého momentu. Foto: Peugeot

Sám o obě disponuje výkonem 100 kW s 230 N.m točivého momentu. | Foto: Peugeot

To znamená, že prostor interiéru ani zavazadelníku neutrpěl žádné ztráty. Foto: Peugeot

To znamená, že prostor interiéru ani zavazadelníku neutrpěl žádné ztráty. | Foto: Peugeot

Velmi kompaktní je také 432Wh baterie umístěná pod levým předním sedadlem. Foto: Peugeot

Velmi kompaktní je také 432Wh baterie umístěná pod levým předním sedadlem. | Foto: Peugeot

Peugeoty  3008  a  5008  s mild-hybrídním pohonem budou v Evropě dostupné na přelomu jara a léta. Foto: Peugeot

Peugeoty 3008 a 5008 s mild-hybrídním pohonem budou v Evropě dostupné na přelomu jara a léta. | Foto: Peugeot

Otázkou zůstává, co to udělá s cenou. Foto: Peugeot

Otázkou zůstává, co to udělá s cenou. | Foto: Peugeot

Hybrid nabízí pouze model 3008, kde si za něj připlatíte 190.000 Kč, ve srovnání s 1.2 PureTechem 130 S&S EAT8 (955.000 Kč oproti 1.145.000 Kč). Foto: Peugeot

Hybrid nabízí pouze model 3008, kde si za něj připlatíte 190.000 Kč, ve srovnání s 1.2 PureTechem 130 S&S EAT8 (955.000 Kč oproti 1.145.000 Kč). | Foto: Peugeot

Cenový rozdíl určitě nebude takový, protože mild-hybrid je pořád konstrukčně jednodušší a zůstane mu o 14 kW nižší výkon. Foto: Peugeot

Cenový rozdíl určitě nebude takový, protože mild-hybrid je pořád konstrukčně jednodušší a zůstane mu o 14 kW nižší výkon. | Foto: Peugeot

Pochopitelně mezi nimi budou úspěšná SUV E-3008 a E-5008. Foto: Peugeot
Než se tak stane, modelové ročníky dostávají mild-hybridní pohon se 48V elektrickou soustavou. Foto: Peugeot
Tato kombinace nahradí současnou vrcholnou benzinovou motorizaci PureTech 130 EAT8. Foto: Peugeot
Dle předpokladů dosáhne mild-hybrid o 15 procent lepší spotřeby. Foto: Peugeot
20
Fotogalerie

Peugeoty 3008 a 5008 přijdou o nejsilnější benzinový motor. Je žíznivý, nahradí ho mild-hybrid

Peugeoty 3008 a 5008 brzy zavítají do rodiny čistých elektromobilů. Zatím přijdou jen o nejsilnější PureTech, nahradí ho úspornější mild-hybrid.

V následujících dvou letech přivede Peugeot minimálně pět elektromobilů nové generace. Pochopitelně mezi nimi budou úspěšná SUV E-3008 a E-5008. Než se tak stane, modelové ročníky dostávají mild-hybridní pohon se 48V elektrickou soustavou. Tato kombinace nahradí současnou vrcholnou benzinovou motorizaci PureTech 130 EAT8. Dle předpokladů dosáhne mild-hybrid o 15 % lepší spotřeby. Pokud chcete ještě verzi bez elektrifikace, měli byste si pospíšit, změna postupně zasáhne i ostatní modely.

Dle průběžných testů si elektrifikované vozy ve městě řekly o 2,5 l/100 km méně, v případě jízdy mimo město pak o 0,7 l/100. Na dálnici byla spotřeba prakticky stejná. V průměru nová motorizace přinese úsporu 1 l/100 km a 20 g/k.

Hlavní přínos mild-hybridu je tedy v nižších rychlostech při nižším zatížení, kdy se motor automaticky vypne. Ve městě jsou vozy schopné krátkodobé jízdy čistě na elektřinu, proto je Peugeot vybavil výstražným systémem, který upozorňuje okolí na přítomnost jedoucího vozu.

Nový mild-hybrid využívá známý přeplňovaný tříválec o objemu 1,2 litru, pracující v Millerově cyklu. Sám o obě disponuje výkonem 100 kW s 230 N.m točivého momentu. Pro snížení nákladů na servis je motor osazen rozvodovým řetězem. Při plném sešlápnutí plynu podpoří spalovací jednotku elektromotor dalšími 9 kW výkonu. Umístěn je spolu s měničem a řídící jednotkou v útrobách šestistupňového automatu. Velmi kompaktní je také 432Wh baterie umístěná pod levým předním sedadlem. To znamená, že prostor interiéru ani zavazadelníku neutrpěl žádné ztráty.

Peugeoty 3008 a 5008 s mild-hybrídním pohonem budou v Evropě dostupné na přelomu jara a léta. Otázkou zůstává, co to udělá s cenou. Hybrid nabízí pouze model 3008, kde si za něj připlatíte 190.000 Kč, ve srovnání s 1.2 PureTechem 130 S&S EAT8 (955.000 Kč oproti 1.145.000 Kč). Cenový rozdíl určitě nebude takový, protože mild-hybrid je pořád konstrukčně jednodušší a zůstane mu o 14 kW nižší výkon. 

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud