Peugeoty 3008 a 5008 brzy zavítají do rodiny čistých elektromobilů. Zatím přijdou jen o nejsilnější PureTech, nahradí ho úspornější mild-hybrid.
V následujících dvou letech přivede Peugeot minimálně pět elektromobilů nové generace. Pochopitelně mezi nimi budou úspěšná SUV E-3008 a E-5008. Než se tak stane, modelové ročníky dostávají mild-hybridní pohon se 48V elektrickou soustavou. Tato kombinace nahradí současnou vrcholnou benzinovou motorizaci PureTech 130 EAT8. Dle předpokladů dosáhne mild-hybrid o 15 % lepší spotřeby. Pokud chcete ještě verzi bez elektrifikace, měli byste si pospíšit, změna postupně zasáhne i ostatní modely.
Dle průběžných testů si elektrifikované vozy ve městě řekly o 2,5 l/100 km méně, v případě jízdy mimo město pak o 0,7 l/100. Na dálnici byla spotřeba prakticky stejná. V průměru nová motorizace přinese úsporu 1 l/100 km a 20 g/k.
Hlavní přínos mild-hybridu je tedy v nižších rychlostech při nižším zatížení, kdy se motor automaticky vypne. Ve městě jsou vozy schopné krátkodobé jízdy čistě na elektřinu, proto je Peugeot vybavil výstražným systémem, který upozorňuje okolí na přítomnost jedoucího vozu.
Nový mild-hybrid využívá známý přeplňovaný tříválec o objemu 1,2 litru, pracující v Millerově cyklu. Sám o obě disponuje výkonem 100 kW s 230 N.m točivého momentu. Pro snížení nákladů na servis je motor osazen rozvodovým řetězem. Při plném sešlápnutí plynu podpoří spalovací jednotku elektromotor dalšími 9 kW výkonu. Umístěn je spolu s měničem a řídící jednotkou v útrobách šestistupňového automatu. Velmi kompaktní je také 432Wh baterie umístěná pod levým předním sedadlem. To znamená, že prostor interiéru ani zavazadelníku neutrpěl žádné ztráty.
Peugeoty 3008 a 5008 s mild-hybrídním pohonem budou v Evropě dostupné na přelomu jara a léta. Otázkou zůstává, co to udělá s cenou. Hybrid nabízí pouze model 3008, kde si za něj připlatíte 190.000 Kč, ve srovnání s 1.2 PureTechem 130 S&S EAT8 (955.000 Kč oproti 1.145.000 Kč). Cenový rozdíl určitě nebude takový, protože mild-hybrid je pořád konstrukčně jednodušší a zůstane mu o 14 kW nižší výkon.