Peugeot začal v ČR prodávat elektrickou dodávku Partner Electric

Zatím nepříliš široká nabídka bezemisních rozvážkových aut na tuzemském trhu se rozrostla o elektrifikovanou verzi populárního Peugeotu Partner.
Seznam kapitol
  1. Peugeot Partner Electric
  2. Fotogalerie

O užitkových automobilech na AutoRevue.cz pravidelně nepíšeme. Leda by byly něčím zajímavé – například tím, že jezdí na elektřinu. Nejnovějším přírůstkem na českém trhu bezemisních dodávek je Peugeot Partner Electric. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sklopné přední sedadlo umožňuje přepravu nákladu i v prostoru kabiny

Slovem „bezemisní“ se pochopitelně myslí nulové výfukové emise v místě provozu. Celkové emise závisí na zdroji elektrické energie používané k nabíjení baterie. Ta má v případě Peugeotu Partner Electric kapacitu 22,5 kWh a napájí synchronní elektrický motor. Výkon 67 koní v 4000-9200 ot./min. a točivý moment 200 Nm v 0-1500 ot./min. stačí malé dodávce ke zrychlení 0-100 km/h za 18,7 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 110 km/h.

O skutečném potenciálu elektromotoru ale vypovídá spíš pružné zrychlení. Z 30 na 60 km/h se prázdný Peugeot Partner Electric rozjede za 4,0 s, z 60 na 90 km/h mu to trvá 7,8 s. 

Provozovatele elektrické dodávky však bude nejvíc zajímat dojezd. Podle nového evropského jízdního cyklu činí 170 km, v praxi to pochopitelně bude výrazně méně.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S rychlonabíječkou lze nabít baterii na 50 % maxima za 20 minut; plné nabití z běžné rozvodné sítě ale trvá 8,5 h

Všechny výše uvedené údaje platí pro verzi s krátkým rozvorem. V nabídce bude i prodloužená varianta s mírně horšími dynamickými vlastnostmi, ale větším nákladovým prostorem. Ten činí až 3,7 m3 u krátké a 4,1 m3 u dlouhé verze. Užitečné zatížení se v závislosti na zvolené délce a provedení vnitřního prostoru pohybuje od 552 do 695 kg.

Peugeot tvrdí, že 70 procent malých dodávek najede denně méně než 100 km, na což by měla kapacita baterie bohatě stačit. Provozní náklady automobilka vyčíslila na 0,9 až dvě eura (24,6 až 54,7 Kč) na 100 km. A náklady pořizovací?

Peugeot Partner Electric v kratší variantě Furgon L1 vyjde na 684 600 Kč, varianta Furgon L2 s prodlouženým rozvorem stojí 714 600 Kč.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot Partner Electric
  2. Fotogalerie
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků