Peugeot začal v ČR prodávat elektrickou dodávku Partner Electric

Zatím nepříliš široká nabídka bezemisních rozvážkových aut na tuzemském trhu se rozrostla o elektrifikovanou verzi populárního Peugeotu Partner.
Seznam kapitol
  1. Peugeot Partner Electric
  2. Fotogalerie

O užitkových automobilech na AutoRevue.cz pravidelně nepíšeme. Leda by byly něčím zajímavé – například tím, že jezdí na elektřinu. Nejnovějším přírůstkem na českém trhu bezemisních dodávek je Peugeot Partner Electric. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sklopné přední sedadlo umožňuje přepravu nákladu i v prostoru kabiny

Slovem „bezemisní“ se pochopitelně myslí nulové výfukové emise v místě provozu. Celkové emise závisí na zdroji elektrické energie používané k nabíjení baterie. Ta má v případě Peugeotu Partner Electric kapacitu 22,5 kWh a napájí synchronní elektrický motor. Výkon 67 koní v 4000-9200 ot./min. a točivý moment 200 Nm v 0-1500 ot./min. stačí malé dodávce ke zrychlení 0-100 km/h za 18,7 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 110 km/h.

O skutečném potenciálu elektromotoru ale vypovídá spíš pružné zrychlení. Z 30 na 60 km/h se prázdný Peugeot Partner Electric rozjede za 4,0 s, z 60 na 90 km/h mu to trvá 7,8 s. 

Provozovatele elektrické dodávky však bude nejvíc zajímat dojezd. Podle nového evropského jízdního cyklu činí 170 km, v praxi to pochopitelně bude výrazně méně.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S rychlonabíječkou lze nabít baterii na 50 % maxima za 20 minut; plné nabití z běžné rozvodné sítě ale trvá 8,5 h

Všechny výše uvedené údaje platí pro verzi s krátkým rozvorem. V nabídce bude i prodloužená varianta s mírně horšími dynamickými vlastnostmi, ale větším nákladovým prostorem. Ten činí až 3,7 m3 u krátké a 4,1 m3 u dlouhé verze. Užitečné zatížení se v závislosti na zvolené délce a provedení vnitřního prostoru pohybuje od 552 do 695 kg.

Peugeot tvrdí, že 70 procent malých dodávek najede denně méně než 100 km, na což by měla kapacita baterie bohatě stačit. Provozní náklady automobilka vyčíslila na 0,9 až dvě eura (24,6 až 54,7 Kč) na 100 km. A náklady pořizovací?

Peugeot Partner Electric v kratší variantě Furgon L1 vyjde na 684 600 Kč, varianta Furgon L2 s prodlouženým rozvorem stojí 714 600 Kč.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot Partner Electric
  2. Fotogalerie
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků