Peugeot v Ženevě: nahradí nová 208 nepříliš úspěšnou 207?

Peugeot žil v Ženevě jediným modelem, nová 208 zažila na autosalonu svoji světovou premiéru. Dominovala pavilonu francouzské automobilky a vyvolávala otázky: Obstojí? Stane se znovu lídrem v segmentu B?

První dvě její předchůdkyně slavily úspěch – „dvě stě pětky“ se prodalo 5 278 000 kusů, „dvě stě šestka“ byla ještě oblíbenější, zakoupilo si ji 7 655 000 lidí - zato „dvě stě sedmička“ neuspěla, prodalo se jí 2 277 000 kusů.   

Nový model 208 má vrátit Peugeot opět na výšiny, v automobilce plánují, že jen v Evropě prodají ročně 500 000 těchto vozů.

Marion Davidová, produktová šéfka Peugeotu, zmínila v rozhovoru pro AutoRevue důvody, proč si myslí, že se to povede.

Klepněte pro větší obrázek
Marion Davidová si je úspěchem nové 208 jistá.

„V tom projektu jsem byla zapojena od počátku. Nejprve nás bylo deset lidí, později třicet. A od počátku jsme měli velmi ambiciózní cíl. Opět se vrátit s naším vozem na špici v B segmentu.

Rozhodli jsme se, že stvoříme auto, které bude menší, než byla 207, a také mnohem lehčí, ekonomičtější, stylovější.

Chtěli jsme, aby to auto působilo hodně silně. Aby to byla láska na první pohled. Aby se na něj člověk podíval a hned si řekl, to auto chci.

Nechtěli jsem navazovat na minulost, ale nějaké stopy z předcházejících modelů na nové 208 samozřejmě jsou. Ale to auto je zcela nové, to musím zdůraznit.

Co se týká zákazníků, chceme, aby si to auto znovu oblíbily ženy. Model 207, jak se ukázalo, pro ně byl příliš velký, těžký a drahý. Odešly proto k jiným značkám.

U nové 208 si budou moci vybrat z deseti motorů. Ve Francii bude jistě vést model s dieselovou čtrnáctistovkou, v Evropě podle mého názoru zabodují nové benzinové tříválce.

Myslíme si, že si tohle auto budou kupovat hlavně mladí lidí, začínající řidiči, ale i páry. Určitě bude úspěšné. Má totiž co nabídnout, má hodně trumfů. Zcela jsem předělali místo řidiče. Jsou v něm také nové prvky, třeba dotykový displej. I když je vůz menší, než byl jeho předchůdce, tak vnitřní prostor má větší.

Konkurence? Tak jistě Volkswagen Polo.

Co se týká ceny, bude na úrovni Fordu Fiesta nebo Volkswagenu Polo. Korejská auta jsou jinde, to není naše konkurence. Opravdu ne.“

Prohlédněte si nový Peugeot 208 v pohybu

Prohlédněte si nový Peugeot 208 v pohybu

 

Foto E15 Anna Vacková (2x) 

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků