Peugeot v Ženevě: nahradí nová 208 nepříliš úspěšnou 207?

Peugeot žil v Ženevě jediným modelem, nová 208 zažila na autosalonu svoji světovou premiéru. Dominovala pavilonu francouzské automobilky a vyvolávala otázky: Obstojí? Stane se znovu lídrem v segmentu B?

První dvě její předchůdkyně slavily úspěch – „dvě stě pětky“ se prodalo 5 278 000 kusů, „dvě stě šestka“ byla ještě oblíbenější, zakoupilo si ji 7 655 000 lidí - zato „dvě stě sedmička“ neuspěla, prodalo se jí 2 277 000 kusů.   

Nový model 208 má vrátit Peugeot opět na výšiny, v automobilce plánují, že jen v Evropě prodají ročně 500 000 těchto vozů.

Marion Davidová, produktová šéfka Peugeotu, zmínila v rozhovoru pro AutoRevue důvody, proč si myslí, že se to povede.

Klepněte pro větší obrázek
Marion Davidová si je úspěchem nové 208 jistá.

„V tom projektu jsem byla zapojena od počátku. Nejprve nás bylo deset lidí, později třicet. A od počátku jsme měli velmi ambiciózní cíl. Opět se vrátit s naším vozem na špici v B segmentu.

Rozhodli jsme se, že stvoříme auto, které bude menší, než byla 207, a také mnohem lehčí, ekonomičtější, stylovější.

Chtěli jsme, aby to auto působilo hodně silně. Aby to byla láska na první pohled. Aby se na něj člověk podíval a hned si řekl, to auto chci.

Nechtěli jsem navazovat na minulost, ale nějaké stopy z předcházejících modelů na nové 208 samozřejmě jsou. Ale to auto je zcela nové, to musím zdůraznit.

Co se týká zákazníků, chceme, aby si to auto znovu oblíbily ženy. Model 207, jak se ukázalo, pro ně byl příliš velký, těžký a drahý. Odešly proto k jiným značkám.

U nové 208 si budou moci vybrat z deseti motorů. Ve Francii bude jistě vést model s dieselovou čtrnáctistovkou, v Evropě podle mého názoru zabodují nové benzinové tříválce.

Myslíme si, že si tohle auto budou kupovat hlavně mladí lidí, začínající řidiči, ale i páry. Určitě bude úspěšné. Má totiž co nabídnout, má hodně trumfů. Zcela jsem předělali místo řidiče. Jsou v něm také nové prvky, třeba dotykový displej. I když je vůz menší, než byl jeho předchůdce, tak vnitřní prostor má větší.

Konkurence? Tak jistě Volkswagen Polo.

Co se týká ceny, bude na úrovni Fordu Fiesta nebo Volkswagenu Polo. Korejská auta jsou jinde, to není naše konkurence. Opravdu ne.“

Video | Premiéry | Peugeot

Prohlédněte si nový Peugeot 208 v pohybu

 

Foto E15 Anna Vacková (2x) 

 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků