Peugeot uvažuje o návratu do Le Mans, musí se však změnit pravidla

Francouzská značka by ráda opět jezdila seriál vytrvalostních závodů i slavnou čtyřiadvacetihodinovku, musí se však přijmout nová pravidla-
Peugeot uvažuje o návratu do Le Mans, musí se však změnit pravidla

Peugeot odešel z kategorie prototypů LPM1 šampionátu WEC (World Endurance Championship) v roce 2012 kvůli nedostatku financí. V této době se skupina PSA pohybovala na hranici bankrotu a nákladný vývoj závodních placek pod křídly Peugeot Sport byl první na řadě při škrtech. Francouzský výrobce se v 21. století ve vytrvalostních závodech angažoval pět let, přičemž v roce 2009 zvítězil ve slavném závodě 24 hodin Le Mans. Následující dva roky získal prestižní titul Intercontinental Le Mans Cup.

Vrátí se McLaren do Le Mans? Novému šéfovi se nápad líbí

Vrátí se McLaren do Le Mans? Novému šéfovi se nápad líbí

Šéf Peugeotu Jean-Philippe Imparato na ženevském autosalonu informoval zástupce tisku o tom, že koncern PSA je nyní v takové pozici, že by se mohl vrátit do světa motorsportu. Ovšem pouze v případě, že se sníží celkové náklady.

„Vždy jsme tvrdili, že se Peugeot vrátí na scénu, pokud budou splněny tři podmínky – dostat automobilku do černých čísel, vyhrát dakarskou rallye a snížit roční náklady na závodění na 200 milionů eur za rok. První dvě jsou již splněny, ta třetí ještě ne. Momentálně vyhodnocujeme možnosti a s napětím očekáváme, jak se k problematice postaví FIA, která musí změnit pravidla tak, aby závodění tolik nezatěžovalo rozpočet,“ uvedl Imparato.

Toyota chce vítězství z Le Mans. Závodit bude se třemi vozy

Toyota chce vítězství z Le Mans. Závodit bude se třemi vozy

Poté, co loni šampionát opustilo Audi, rovněž kvůli vysokým nákladům a kauze Dieselgate, zůstaly v kategorii prototypů LMP1 pouze dva tovární týmy - Porsche a Toyota. Organizátoři se vyjádřili v tom smyslu, že aby byl šampionát udržitelný, je zapotřebí minimálně třech továrních týmů. Proto velmi intenzivně tlačí na zástupce FIA, kteří mohou svými opatřeními otevřít dveře dalším týmům, a to nejen Peugeotu.

Potenciální změny pravidel počítají s úpravou aerodynamických pravidel, třebaže používání hybridních pohonných jednotek se zdá být nutností. Rozhodnutí by mělo padnout příští rok.

bazar

Peugeot 206 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 84 289 km
Cena: 54 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 115 000 km
Cena: 135 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 95 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 101 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 320 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků