Peugeot uvažuje o návratu do Le Mans, musí se však změnit pravidla

Francouzská značka by ráda opět jezdila seriál vytrvalostních závodů i slavnou čtyřiadvacetihodinovku, musí se však přijmout nová pravidla-
Peugeot uvažuje o návratu do Le Mans, musí se však změnit pravidla

Peugeot odešel z kategorie prototypů LPM1 šampionátu WEC (World Endurance Championship) v roce 2012 kvůli nedostatku financí. V této době se skupina PSA pohybovala na hranici bankrotu a nákladný vývoj závodních placek pod křídly Peugeot Sport byl první na řadě při škrtech. Francouzský výrobce se v 21. století ve vytrvalostních závodech angažoval pět let, přičemž v roce 2009 zvítězil ve slavném závodě 24 hodin Le Mans. Následující dva roky získal prestižní titul Intercontinental Le Mans Cup.

Vrátí se McLaren do Le Mans? Novému šéfovi se nápad líbí

Vrátí se McLaren do Le Mans? Novému šéfovi se nápad líbí

Šéf Peugeotu Jean-Philippe Imparato na ženevském autosalonu informoval zástupce tisku o tom, že koncern PSA je nyní v takové pozici, že by se mohl vrátit do světa motorsportu. Ovšem pouze v případě, že se sníží celkové náklady.

„Vždy jsme tvrdili, že se Peugeot vrátí na scénu, pokud budou splněny tři podmínky – dostat automobilku do černých čísel, vyhrát dakarskou rallye a snížit roční náklady na závodění na 200 milionů eur za rok. První dvě jsou již splněny, ta třetí ještě ne. Momentálně vyhodnocujeme možnosti a s napětím očekáváme, jak se k problematice postaví FIA, která musí změnit pravidla tak, aby závodění tolik nezatěžovalo rozpočet,“ uvedl Imparato.

Toyota chce vítězství z Le Mans. Závodit bude se třemi vozy

Toyota chce vítězství z Le Mans. Závodit bude se třemi vozy

Poté, co loni šampionát opustilo Audi, rovněž kvůli vysokým nákladům a kauze Dieselgate, zůstaly v kategorii prototypů LMP1 pouze dva tovární týmy - Porsche a Toyota. Organizátoři se vyjádřili v tom smyslu, že aby byl šampionát udržitelný, je zapotřebí minimálně třech továrních týmů. Proto velmi intenzivně tlačí na zástupce FIA, kteří mohou svými opatřeními otevřít dveře dalším týmům, a to nejen Peugeotu.

Potenciální změny pravidel počítají s úpravou aerodynamických pravidel, třebaže používání hybridních pohonných jednotek se zdá být nutností. Rozhodnutí by mělo padnout příští rok.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků