Peugeot udělal z Boxeru cool obytný vůz. Zaujme pohonem 4x4 a drsným vzhledem

I na základě Peugeotu postavíte fajn „obytňák“ pro dobrodruhy, jak nyní dokazuje… sám Peugeot.

Pro výstavu rekreačních vozidel v Le Bourget ve Francii si letos Peugeot přichystal zajímavý koncept obytného Boxeru. Koncept 4x4 představuje ten správný přístup ke stavbě obytného vozu, který je především zaměřený na velice aktivní lidi vyhledávající dobrodružství. To ostatně dokazuje nejen držák elektrokola na zádi vozu, ale taky střešní zavazadlo ve formě kánoe.

Základ v Boxeru L3 má řádně „oplastovaný“ exteriér s velkými odolnými blatníky, jiným předním nárazníkem nebo bočními ochrannými panely. Pro výlety mimo zpevněné silnice pak došlo i na zvýšení světlé výšky o 30 mm vpředu a 50 mm vzadu, nehledě na nová kola obutá do terénních pneumatik BFGoodrich.

Top Gear si nechal přestavět Peugeot 3008 na off-road. Zvládl dobrodružství ve Vietnamu

Top Gear si nechal přestavět Peugeot 3008 na off-road. Zvládl dobrodružství ve Vietnamu

Nad čelním oknem se nachází pro lepší osvětlení divočiny celkem osm dodatečných LED světel (samotné lampy pocházejí z modelu 508). Karoserie je nakonec zbarvena do speciálního matného laku Wanderlust Green, který je doplněný o stylovou grafiku.

Interiér dodávky Peugeot rozdělil do čtyř samostatných zón – místa řidiče, kuchyně/jídelny, ložnice a koupelny. Celkem se přitom v Boxeru pohodlně zabydlí trojice cestujících. Uvnitř se nachází mnoho odkládacích prostorů a s ohledem na životní prostředí jsou některé části obložení kabiny vyrobené z recyklovaného plastu. Na palubní desce se nachází 9palcová obrazovka infotainmentu s navigací Waze, Bluetooth konektivitou a možností rozhraní Android Auto či Apple CarPlay.

Peugeot 3008 GT Hybrid4 detailněji: Má 300 koní, ale spotřebuje jen 1,25 l/100 km

Peugeot 3008 GT Hybrid4 detailněji: Má 300 koní, ale spotřebuje jen 1,25 l/100 km

Pohon konceptu má na starosti nový naftový čtyřválec 2.2 BlueHDi o výkonu 121 kW (165 koní) a točivém momentu 370 N.m, jehož síla putuje na všechna kola skrze šestistupňovou manuální převodovku. Přestavbu na „čtyřkolku“ měl na starosti známý specialista Dangel.

O uvedení alespoň některých částí konceptu do produkce Peugeot neříká ani slovo. S velkou pravděpodobností tedy zůstane koncept 4x4 pouhým výstavním tahákem, představujícím využitelnost základního Boxeru i trochu dobrodružnějším směrem.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, součást skupiny Groupe PSA a druhý největší evropský výrobce aut.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 50 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků