Peugeot udělal z Boxeru cool obytný vůz. Zaujme pohonem 4x4 a drsným vzhledem

I na základě Peugeotu postavíte fajn „obytňák“ pro dobrodruhy, jak nyní dokazuje… sám Peugeot.

Pro výstavu rekreačních vozidel v Le Bourget ve Francii si letos Peugeot přichystal zajímavý koncept obytného Boxeru. Koncept 4x4 představuje ten správný přístup ke stavbě obytného vozu, který je především zaměřený na velice aktivní lidi vyhledávající dobrodružství. To ostatně dokazuje nejen držák elektrokola na zádi vozu, ale taky střešní zavazadlo ve formě kánoe.

Základ v Boxeru L3 má řádně „oplastovaný“ exteriér s velkými odolnými blatníky, jiným předním nárazníkem nebo bočními ochrannými panely. Pro výlety mimo zpevněné silnice pak došlo i na zvýšení světlé výšky o 30 mm vpředu a 50 mm vzadu, nehledě na nová kola obutá do terénních pneumatik BFGoodrich.

Top Gear si nechal přestavět Peugeot 3008 na off-road. Zvládl dobrodružství ve Vietnamu

Top Gear si nechal přestavět Peugeot 3008 na off-road. Zvládl dobrodružství ve Vietnamu

Nad čelním oknem se nachází pro lepší osvětlení divočiny celkem osm dodatečných LED světel (samotné lampy pocházejí z modelu 508). Karoserie je nakonec zbarvena do speciálního matného laku Wanderlust Green, který je doplněný o stylovou grafiku.

Interiér dodávky Peugeot rozdělil do čtyř samostatných zón – místa řidiče, kuchyně/jídelny, ložnice a koupelny. Celkem se přitom v Boxeru pohodlně zabydlí trojice cestujících. Uvnitř se nachází mnoho odkládacích prostorů a s ohledem na životní prostředí jsou některé části obložení kabiny vyrobené z recyklovaného plastu. Na palubní desce se nachází 9palcová obrazovka infotainmentu s navigací Waze, Bluetooth konektivitou a možností rozhraní Android Auto či Apple CarPlay.

Peugeot 3008 GT Hybrid4 detailněji: Má 300 koní, ale spotřebuje jen 1,25 l/100 km

Peugeot 3008 GT Hybrid4 detailněji: Má 300 koní, ale spotřebuje jen 1,25 l/100 km

Pohon konceptu má na starosti nový naftový čtyřválec 2.2 BlueHDi o výkonu 121 kW (165 koní) a točivém momentu 370 N.m, jehož síla putuje na všechna kola skrze šestistupňovou manuální převodovku. Přestavbu na „čtyřkolku“ měl na starosti známý specialista Dangel.

O uvedení alespoň některých částí konceptu do produkce Peugeot neříká ani slovo. S velkou pravděpodobností tedy zůstane koncept 4x4 pouhým výstavním tahákem, představujícím využitelnost základního Boxeru i trochu dobrodružnějším směrem.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek