Peugeot udělal z Boxeru cool obytný vůz. Zaujme pohonem 4x4 a drsným vzhledem

I na základě Peugeotu postavíte fajn „obytňák“ pro dobrodruhy, jak nyní dokazuje… sám Peugeot.

Pro výstavu rekreačních vozidel v Le Bourget ve Francii si letos Peugeot přichystal zajímavý koncept obytného Boxeru. Koncept 4x4 představuje ten správný přístup ke stavbě obytného vozu, který je především zaměřený na velice aktivní lidi vyhledávající dobrodružství. To ostatně dokazuje nejen držák elektrokola na zádi vozu, ale taky střešní zavazadlo ve formě kánoe.

Základ v Boxeru L3 má řádně „oplastovaný“ exteriér s velkými odolnými blatníky, jiným předním nárazníkem nebo bočními ochrannými panely. Pro výlety mimo zpevněné silnice pak došlo i na zvýšení světlé výšky o 30 mm vpředu a 50 mm vzadu, nehledě na nová kola obutá do terénních pneumatik BFGoodrich.

Top Gear si nechal přestavět Peugeot 3008 na off-road. Zvládl dobrodružství ve Vietnamu

Top Gear si nechal přestavět Peugeot 3008 na off-road. Zvládl dobrodružství ve Vietnamu

Nad čelním oknem se nachází pro lepší osvětlení divočiny celkem osm dodatečných LED světel (samotné lampy pocházejí z modelu 508). Karoserie je nakonec zbarvena do speciálního matného laku Wanderlust Green, který je doplněný o stylovou grafiku.

Interiér dodávky Peugeot rozdělil do čtyř samostatných zón – místa řidiče, kuchyně/jídelny, ložnice a koupelny. Celkem se přitom v Boxeru pohodlně zabydlí trojice cestujících. Uvnitř se nachází mnoho odkládacích prostorů a s ohledem na životní prostředí jsou některé části obložení kabiny vyrobené z recyklovaného plastu. Na palubní desce se nachází 9palcová obrazovka infotainmentu s navigací Waze, Bluetooth konektivitou a možností rozhraní Android Auto či Apple CarPlay.

Peugeot 3008 GT Hybrid4 detailněji: Má 300 koní, ale spotřebuje jen 1,25 l/100 km

Peugeot 3008 GT Hybrid4 detailněji: Má 300 koní, ale spotřebuje jen 1,25 l/100 km

Pohon konceptu má na starosti nový naftový čtyřválec 2.2 BlueHDi o výkonu 121 kW (165 koní) a točivém momentu 370 N.m, jehož síla putuje na všechna kola skrze šestistupňovou manuální převodovku. Přestavbu na „čtyřkolku“ měl na starosti známý specialista Dangel.

O uvedení alespoň některých částí konceptu do produkce Peugeot neříká ani slovo. S velkou pravděpodobností tedy zůstane koncept 4x4 pouhým výstavním tahákem, představujícím využitelnost základního Boxeru i trochu dobrodružnějším směrem.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 21 příspěvků