Peugeot údajně pracuje na ostré 508 R. Má mít až 350 koní, ale hybridních

Po uvedení hybridní varianty Peugeotu 508 se objevují spekulace, že francouzská automobilka pracuje na ještě výkonnější elektrifikované verzi, podle všeho označené 508 R.

Peugeot nedávno představil „fastback“ 508 a také kombi 508 SW v hybridních plug-in provedeních. Díky zástavbě benzinového čtyřválce 1.6 PureTech a elektromotoru na přední nápravě se tak může 508 v elektrifikované variantě chlubit kombinovaným výkonem 165 kW (225 koní). Pokud by si ovšem někdo přál více síly, podle australského magazínu Motoring chystá Peugeot ještě schopnější hybrid.

Na základě jistého zdroje z automobilky bychom se totiž mohli dočkat Peugeotu 508 R. Ostré písmeno „R“ má přitom značka využít právě k označení nejvýkonnější plug-in hybridní varianty modelu 508. Novinka by se dočkala standardně pohonu všech kol a celkového výkonu minimálně 257 kW (350 koní).

Peugeoty 3008 a 508 přijíždějí jako plug-in hybridy. SUV navíc s pohonem 4x4

Peugeoty 3008 a 508 přijíždějí jako plug-in hybridy. SUV navíc s pohonem 4x4

Výkonný hybrid má dle všeho nadále používat onu benzinovou přeplňovanou šestnáctistovku, pomáhat ji ovšem budou dva elektromotory, kdy jednotka vzadu samozřejmě zajistí dodatečný pohon zadních kol. Původní sadu baterií o kapacitě 13,2 kWh v 508 Hybrid by zřejmě vystřídal modul o větší kapacitě.

Dokonce už se mluví také o dynamických schopnostech Peugeotu 508 R. Zrychlení z nuly na 100 km/h by měl zvládnout za 4,5 vteřiny a maximálně dosáhnout rychlosti až 250 km/h.

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW je prostě nádherný! Ale i praktický?

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW je prostě nádherný! Ale i praktický?

Aby měly spekulace nějaký základ v pravdě, o ještě silnějším derivátu 508 Hybrid se dříve novinářům zmínil i šéfdesignér Peugeotu Gilles Vidal. Ze svého oddělení nezapomněl uvést, že podobný model by mohl dostat standardně 20- až 21palcová kola. V případě vzniku 508 R bychom se nepochybně dočkali i trochu přiostřeného designu karoserie.

Na potvrzení těchto informací si musíme zatím počkat. Peugeot 508 s výkonem okolo 350 koní ale zní každopádně velmi lákavě.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků