Peugeot údajně pracuje na ostré 508 R. Má mít až 350 koní, ale hybridních

Po uvedení hybridní varianty Peugeotu 508 se objevují spekulace, že francouzská automobilka pracuje na ještě výkonnější elektrifikované verzi, podle všeho označené 508 R.

Peugeot nedávno představil „fastback“ 508 a také kombi 508 SW v hybridních plug-in provedeních. Díky zástavbě benzinového čtyřválce 1.6 PureTech a elektromotoru na přední nápravě se tak může 508 v elektrifikované variantě chlubit kombinovaným výkonem 165 kW (225 koní). Pokud by si ovšem někdo přál více síly, podle australského magazínu Motoring chystá Peugeot ještě schopnější hybrid.

Na základě jistého zdroje z automobilky bychom se totiž mohli dočkat Peugeotu 508 R. Ostré písmeno „R“ má přitom značka využít právě k označení nejvýkonnější plug-in hybridní varianty modelu 508. Novinka by se dočkala standardně pohonu všech kol a celkového výkonu minimálně 257 kW (350 koní).

Peugeoty 3008 a 508 přijíždějí jako plug-in hybridy. SUV navíc s pohonem 4x4

Peugeoty 3008 a 508 přijíždějí jako plug-in hybridy. SUV navíc s pohonem 4x4

Výkonný hybrid má dle všeho nadále používat onu benzinovou přeplňovanou šestnáctistovku, pomáhat ji ovšem budou dva elektromotory, kdy jednotka vzadu samozřejmě zajistí dodatečný pohon zadních kol. Původní sadu baterií o kapacitě 13,2 kWh v 508 Hybrid by zřejmě vystřídal modul o větší kapacitě.

Dokonce už se mluví také o dynamických schopnostech Peugeotu 508 R. Zrychlení z nuly na 100 km/h by měl zvládnout za 4,5 vteřiny a maximálně dosáhnout rychlosti až 250 km/h.

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW je prostě nádherný! Ale i praktický?

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW je prostě nádherný! Ale i praktický?

Aby měly spekulace nějaký základ v pravdě, o ještě silnějším derivátu 508 Hybrid se dříve novinářům zmínil i šéfdesignér Peugeotu Gilles Vidal. Ze svého oddělení nezapomněl uvést, že podobný model by mohl dostat standardně 20- až 21palcová kola. V případě vzniku 508 R bychom se nepochybně dočkali i trochu přiostřeného designu karoserie.

Na potvrzení těchto informací si musíme zatím počkat. Peugeot 508 s výkonem okolo 350 koní ale zní každopádně velmi lákavě.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků