Peugeot údajně pracuje na ostré 508 R. Má mít až 350 koní, ale hybridních

Po uvedení hybridní varianty Peugeotu 508 se objevují spekulace, že francouzská automobilka pracuje na ještě výkonnější elektrifikované verzi, podle všeho označené 508 R.

Peugeot nedávno představil „fastback“ 508 a také kombi 508 SW v hybridních plug-in provedeních. Díky zástavbě benzinového čtyřválce 1.6 PureTech a elektromotoru na přední nápravě se tak může 508 v elektrifikované variantě chlubit kombinovaným výkonem 165 kW (225 koní). Pokud by si ovšem někdo přál více síly, podle australského magazínu Motoring chystá Peugeot ještě schopnější hybrid.

Na základě jistého zdroje z automobilky bychom se totiž mohli dočkat Peugeotu 508 R. Ostré písmeno „R“ má přitom značka využít právě k označení nejvýkonnější plug-in hybridní varianty modelu 508. Novinka by se dočkala standardně pohonu všech kol a celkového výkonu minimálně 257 kW (350 koní).

Peugeoty 3008 a 508 přijíždějí jako plug-in hybridy. SUV navíc s pohonem 4x4

Peugeoty 3008 a 508 přijíždějí jako plug-in hybridy. SUV navíc s pohonem 4x4

Výkonný hybrid má dle všeho nadále používat onu benzinovou přeplňovanou šestnáctistovku, pomáhat ji ovšem budou dva elektromotory, kdy jednotka vzadu samozřejmě zajistí dodatečný pohon zadních kol. Původní sadu baterií o kapacitě 13,2 kWh v 508 Hybrid by zřejmě vystřídal modul o větší kapacitě.

Dokonce už se mluví také o dynamických schopnostech Peugeotu 508 R. Zrychlení z nuly na 100 km/h by měl zvládnout za 4,5 vteřiny a maximálně dosáhnout rychlosti až 250 km/h.

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW je prostě nádherný! Ale i praktický?

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW je prostě nádherný! Ale i praktický?

Aby měly spekulace nějaký základ v pravdě, o ještě silnějším derivátu 508 Hybrid se dříve novinářům zmínil i šéfdesignér Peugeotu Gilles Vidal. Ze svého oddělení nezapomněl uvést, že podobný model by mohl dostat standardně 20- až 21palcová kola. V případě vzniku 508 R bychom se nepochybně dočkali i trochu přiostřeného designu karoserie.

Na potvrzení těchto informací si musíme zatím počkat. Peugeot 508 s výkonem okolo 350 koní ale zní každopádně velmi lákavě.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků