Peugeot SR1: nová éra Peugeotu začíná

Peugeotu označuje rok 2010 jako zlomový a teď už víme proč. Automobilka přichází s novým logem, sloganem ale i studií SR1.

Podle dřívějších prohlášení Peugeotu se máme pro letošek na co těšit. A zdá se, že francouzská automobilka si chce svá předsevzetí do nového roku splnit co nejdříve. Mezi první změny patří inovované logo zahrnující nejen nový typ písma, ale zejména výraznější linie neodmyslitelného stříbrného lva. Novinkou je i samotný slogan, o který se automobilka ve svém budoucím tažení hodlá ve velkém opírat, v nejbližších letech se totiž výrobce rozhodl více propojit emoce s důrazem na estetiku a dynamický design odkazující na pohyb a tak i právě proto se v následujících několika letech budeme setkávat s filosofií a sloganem Motion-Emotion.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nezůstane ale jen u slov a malůvek. Tou třetí, největší změnou, která má podtrhovat nové smýšlení firmy, je nové pojetí designu. A právě na něj chce automobilka poukázat svou novou studií s označením SR1. Znázorňuje dynamicky laděný roadster s uspořádáním interiéru 2+1, z jehož designu plánuje Peugeot v následujících letech čerpat inspiraci. Představí se sice až na ženevském autosalonu, avšak první pohled na svůj vůz nám firma nabídla již teď.

Určitě nebudeme jediní, koho bude zajímat, jaký vývoj nasadí automobilka u svých typických „tlam“, které se model od modelu znatelně zvětšovaly, což řadu zákazníků určitě odradilo. Podle zobrazeného konceptu má už automobilka nasadit trochu jiný styl, takže zvětšujících se tlam se zřejmě už nemusíme obávat. Překvapivější je ovšem prohlášení hlavního návrháře Peugeotu, že z uvedeného konceptu hodlají čerpat téměř u všech modelů a právě proto přikládají SR1 takovouu důležitost. Sporťák spadající do třídy Grand Tourismo nám tedy odhaluje nový designový jazyk značky. A asi málokdo řekne, že je ošklivý...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  

Celá studie ovšem není pouze o vzhledu, svou budoucnost nám chce automobilka předestřít i skrze použitý systém pohonu. Uvnitř totiž bije hybridní systém HYbrid4 kombinující 1,6 litrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem kolem 200 koní s vzadu umístěným elektromotorem disponujícím výkonem 95 koní. Pracovat přitom můžou obě jednotky najednou a touto kombinací dokáže vůz disponovat dostatečně vysokým výkonem a sílou i pro opravdu dynamičtější jízdu.

V úsporném režimu, kdy na sebe větší část práce přebere elektromotor, však nepřesáhne kombinována spotřeba hranici 4,9 l/100 km. Připomeňme, že tento hybridní systém (kombinující ovšem méně výkonnější agregáty) má být k sériovým modelům k mání již od příštího roku, přičemž prvním nositelem systému HYbrid4 se má stát crossover 3008.

Peugeot SR1 v sobě dále ukrývá systém ovladatelné zadní nápravy, což značně zlepšuje jízdní a manévrovací schopnosti vozu. Technickou vyspělost tedy představenému vozu určitě upřít nemůžeme a i když ještě stále neznáme všechny technické specifikace, odhadujeme, že tento koncept se rozhodně nebude mít za co stydět. Snad to bude platit i o sériových modelech, které bude automobilka v budoucnu vyrábět...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Peugeot SR1 Concept
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Škoda Slavia mohla být jiná, ale nastala krize. Řídili jsme ji poprvé a asi naposled

Škoda Slavia 1.5 TSI DSG

Naposledy vyráběla Škodovka kabriolet v 60. letech. Že by se tento fakt měl změnit, dávají jasně najevo studenti Středního odborného učiliště Škoda Auto, kteří postavili už sedmý koncept. Počtvrté jde o otevřený vůz, nazvaný Škoda Slavia.

28.  7.  2020 | Michal Dokoupil | 17 příspěvků