Peugeot Spider 207: Vytrvalostný špeciál (živé foto)

Peugeot mieri na závodné okruhy s ľahkým modelom Spider 207. Ako vyzerá? Zisťovali sme v Paríži.

Popri expozícii klasických vozidiel nezabudol Peugeot ani na športové špeciály. Koncept s menom Spider 207 je predzvesťou vozidla pripravovaného pre vytrvalostné závody v triede LMP.

Spider 207 je vybavený štvorvalcovým agregátom 1,6 THP (Turbo High Pressure), ktorý koncern PSA vyvinul spolu s BMW. Preplňovaný agregát dáva zo seba maximálny výkon 128 kW (175 k) a krútiaci moment dosahuje hodnoty 240 Nm už pri 1600 ot./min. Výkon sa na zadné kolesá prenáša pomocou šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky s radením na volante. Pohonná jednotka sa neskôr objaví aj v pripravovanom modeli 207 RC.

Popri niektorých prepracovaných a novo vyvinutých dieloch používa Spider aj koncernové komponenty, napríklad brzdy pochádzajú z Peugeotu 407 a mnoho z nich i z predchádzajúcej (a stále vyrábanej) „dvestošestky“. Pre zaujímavosť, vo vozidle je zabudovaná tzv. čierna skrinka. Tá nemá za účel pomáhať pri vyšetrovaní prípadnej havárie, ale zaznamenáva dôležité dáta z motoru a iných systémov. Tie môžu byť prínosom pri ďalšom vývoji a jemnom dolaďovaní na konkrétne okruhy.

Niekomu sa môže zdať výkon motoru primalý, no keď zoberieme do úvahy hmotnosť vozidla 720 kg, vyjde nám z toho vcelku slušná výkonová hmotnosť 243 k/t. Pre potrebný prítlak a z toho vyplývajúcu znamenitú ovládateľnosť boli použité špeciálne spojlery a zadný difúzor.

Tip: živé foto z pařížského autosalonu si můžete prohlédnout zde, přehled novinek naleznete zde

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot Spider 207 živě z Paříže

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot Spider 207 



TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků