Peugeot Spider 207: Vytrvalostný špeciál (živé foto)

Peugeot mieri na závodné okruhy s ľahkým modelom Spider 207. Ako vyzerá? Zisťovali sme v Paríži.

Popri expozícii klasických vozidiel nezabudol Peugeot ani na športové špeciály. Koncept s menom Spider 207 je predzvesťou vozidla pripravovaného pre vytrvalostné závody v triede LMP.

Spider 207 je vybavený štvorvalcovým agregátom 1,6 THP (Turbo High Pressure), ktorý koncern PSA vyvinul spolu s BMW. Preplňovaný agregát dáva zo seba maximálny výkon 128 kW (175 k) a krútiaci moment dosahuje hodnoty 240 Nm už pri 1600 ot./min. Výkon sa na zadné kolesá prenáša pomocou šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky s radením na volante. Pohonná jednotka sa neskôr objaví aj v pripravovanom modeli 207 RC.

Popri niektorých prepracovaných a novo vyvinutých dieloch používa Spider aj koncernové komponenty, napríklad brzdy pochádzajú z Peugeotu 407 a mnoho z nich i z predchádzajúcej (a stále vyrábanej) „dvestošestky“. Pre zaujímavosť, vo vozidle je zabudovaná tzv. čierna skrinka. Tá nemá za účel pomáhať pri vyšetrovaní prípadnej havárie, ale zaznamenáva dôležité dáta z motoru a iných systémov. Tie môžu byť prínosom pri ďalšom vývoji a jemnom dolaďovaní na konkrétne okruhy.

Niekomu sa môže zdať výkon motoru primalý, no keď zoberieme do úvahy hmotnosť vozidla 720 kg, vyjde nám z toho vcelku slušná výkonová hmotnosť 243 k/t. Pre potrebný prítlak a z toho vyplývajúcu znamenitú ovládateľnosť boli použité špeciálne spojlery a zadný difúzor.

Tip: živé foto z pařížského autosalonu si můžete prohlédnout zde, přehled novinek naleznete zde

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot Spider 207 živě z Paříže

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot Spider 207 



Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků