Peugeot Spider 207: Vytrvalostný špeciál (živé foto)

Peugeot mieri na závodné okruhy s ľahkým modelom Spider 207. Ako vyzerá? Zisťovali sme v Paríži.

Popri expozícii klasických vozidiel nezabudol Peugeot ani na športové špeciály. Koncept s menom Spider 207 je predzvesťou vozidla pripravovaného pre vytrvalostné závody v triede LMP.

Spider 207 je vybavený štvorvalcovým agregátom 1,6 THP (Turbo High Pressure), ktorý koncern PSA vyvinul spolu s BMW. Preplňovaný agregát dáva zo seba maximálny výkon 128 kW (175 k) a krútiaci moment dosahuje hodnoty 240 Nm už pri 1600 ot./min. Výkon sa na zadné kolesá prenáša pomocou šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky s radením na volante. Pohonná jednotka sa neskôr objaví aj v pripravovanom modeli 207 RC.

Popri niektorých prepracovaných a novo vyvinutých dieloch používa Spider aj koncernové komponenty, napríklad brzdy pochádzajú z Peugeotu 407 a mnoho z nich i z predchádzajúcej (a stále vyrábanej) „dvestošestky“. Pre zaujímavosť, vo vozidle je zabudovaná tzv. čierna skrinka. Tá nemá za účel pomáhať pri vyšetrovaní prípadnej havárie, ale zaznamenáva dôležité dáta z motoru a iných systémov. Tie môžu byť prínosom pri ďalšom vývoji a jemnom dolaďovaní na konkrétne okruhy.

Niekomu sa môže zdať výkon motoru primalý, no keď zoberieme do úvahy hmotnosť vozidla 720 kg, vyjde nám z toho vcelku slušná výkonová hmotnosť 243 k/t. Pre potrebný prítlak a z toho vyplývajúcu znamenitú ovládateľnosť boli použité špeciálne spojlery a zadný difúzor.

Tip: živé foto z pařížského autosalonu si můžete prohlédnout zde, přehled novinek naleznete zde

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot Spider 207 živě z Paříže

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot Spider 207 



TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Kde je problém?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků