Peugeot slaví, vyrobil již 50 milionů aut

Automobilka Peugeot začala auta vyrábět již v roce 1891 a záhy se stala na poli motorizmu důležitým hráčem.

Peugeot, původem rodinný podnik, doznal za dobu o málo delší než jedno století mohutného rozmachu. Od továren v Sochaux po současných 24 výrobních závodů, značka uvedla na trh více než 160 modelů a 34 modelových řad, od slavné 201 až po nejnovější řadu 308. Tato hrdá minulost je základem důvěry, s níž Peugeot pohlíží do budoucna.

Dnes se Peugeot ve svém rozvoji orientuje zejména na Čínu, Brazílii a Rusko. V roce 2007 se obchodní výsledky značky Peugeot v těchto třech zemích vyvíjely výrazně pozitivně, což je však mezi automobilky na těchto trzích celkem běžné. Prodej v Číně vzrostl o 13,8 % a dosáhl 93 000 vozů, přičemž tento trend výrazně zesílil zejména ve čtvrtém čtvrtletí (+ 22,8 %). V Brazílii prodeje zaznamenaly nárůst 19% a v Rusku dokonce 63 %. Na těchto vysoce perspektivních trzích, stejně jako v ostatních částech světa, bude Peugeot nadále rozvíjet své obchodní aktivity.
 
Historie Peugeotu je spojena s četnými inovacemi, od prvního čtyřválcového motoru typu 39 z roku 1902 po poslední benzínové motory vyvinuté ve spolupráci mezi PSA Peugeot Citroën a BMW Group. Peugeot zavedl filtr pevných částic, kterým je dnes vybaveno více než 1,8 milionu vozů na celém světě, a neopomeňme ani velice žádané dieselové motory HDI. A další technologické inovace přinese Peugeot i v budoucnu. Od začátku příštího desítiletí bude Peugeot masově vyvíjet vozy vybavené systémem Stop & Start druhé generace a vozidla s hybridním motorem.

Peugeot jasně ukázal své odhodlání jít příkladem při snižovaní emisí plynů způsobujících skleníkový efekt a zaměřil výrobu na vozy šetrné k životnímu prostředí. Od roku 2001 bylo v Evropě registrováno více než 1 100 000 vozů Peugeot emitujících méně než 120 g CO2 na km. V roce 2007 činily u 40 % registrovaných osobních vozů emise CO2 méně než 130 g na km, čímž značka evidentně zaujala jedno z předních míst v oblasti snižování emisí CO2. Peugeot hodlá tuto svou ekologickou výhodu oproti konkurenci ještě dále rozvíjet. Je jediným světovým výrobcem automobilů, který dal globální politice v oblasti CO2 konkrétní podobu. Od roku 1998 realizuje Peugeot velký projekt znovuzalesňování Amazonie. Cílem tohoto dlouhodobého projektu, rozplánovaného na 40 let, je omezování uhlíku v atmosféře.

Na jednom z připojených snímků naleznete vůz Peugeot Bébé. Tento model byl poprvé vystaven na pařížském autosalonu v roce 1912, vůz vyrobený o rok později posloužil roku 1914 jako dárek ruského báťušky cara desetiletému princi Alexeji. Po bolševické revoluci vůz přemístili do Leningradského paláce pionýrů, který však byl v roce 1942 těžce poškozen německými bombardéry a Alexejův vůz zničen. Stroj na snímku je jeho věrnou kopií.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků