Peugeot slaví 30. výročí modelu 205 GTi samosvorem pro 208 GTi

Peugeot slaví 30. výročí modelu 205 GTi samosvorem pro 208 GTi

V Goodwoodu se bude u Peugeotu slavit 30. výročí modelu 205 GTi, a to prostřednictvím ostré verze současného hatchbacku 208 GTi. Ten dostal sportovnější podvozek a na přední nápravu samosvorný diferenciál Torsen. Po Goodwoodu bude k vidění také na autosalonu v Paříži. Přiostřená 208 nese klasický název 208 GTi 30th.

Novinka v motorovém prostoru nabídne kromě schopnosti vyrovnat se s limity normy Euro 6 také vyšší základní parametry. Výkon činí 153 kW (208 k), točivý moment dosahuje na 300 Nm. Stávající provedení disponuje výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 275 Nm. Na motor navazuje šestistupňová manuální převodovka a samosvorný diferenciál Torsen. Obojí daroval Peugeot RCZ R.

Test Peugeot 208 GTi – Zdařilá změna identity

Test Peugeot 208 GTi – Zdařilá změna identity

Sprint na stovku proběhne za 6,5 s, 1000 m s pevným startem zvládne upravená 208 GTi za 26,5 s. Auto stojí na osmnáctipalcových kolech s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport 205/40 ZR 18. Podvozek byl snížen o jeden centimetr, rozchod kol nabral 22 mm vpředu a 16 mm vzadu. Brzdy dodala společnost Brembo.

Test Peugeot RCZ R: Zběsilost v srdci

Test Peugeot RCZ R: Zběsilost v srdci

Design automobilu s dvoubarevnou karoserií navazuje na koncept 308 R. Tisková zpráva pak jen tak mimochodem zmiňuje, že jde o limitovanou edici, nicméně se již neuvádí, kolik kusů je v plánu. Do prodeje se vůz dostane v listopadu.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků