Francouzská automobilka oznamuje návrat do světa vytrvalostního závodění, a to přímo do jeho nejvyšší třídy.
Nová třída hyperaut vytrvalostního šampionátu WEC se rozrůstá o dalšího adepta a hrstka zúčastněných začíná být hezky rozmanitá. Svou šanci bojovat o vítězství nejen při 24hodinovce v Le Mans nyní oficiálně oznamuje také Peugeot. Nástup do podniku chystá francouzská značka na rok 2022.
Na nové závodní hyperauto od Peugeotu si tedy ještě chvíli počkáme, neboť zaváděcí sezóna nové třídy nahrazující dosavadní vozy LMP1 je plánována už na příští rok (sezóna 2020/2021). Koncern PSA už přitom potvrdil, že Peugeot se nevrátí pouze bojovat o vítězství v Le Mans, ale zúčastní se všech závodů šampionátu WEC.
Z velkých automobilek už potvrdili vstup do zaváděcí sezóny Aston Martin (s vozem na základě Valkyrie) a Toyota (vycházející z konceptu GR Super Sport). Jelikož mohou týmy vycházet z existujícího hypersportu (jako Aston Martin), nebo postavit samostatný závoďák pro třídu, u Peugeotu se počítá s druhou možností.
Zatím víme, že Peugeot se rozhodl jít cestou hybridního ústrojí (pravidla umožňují i pohonná ústrojí bez elektrifikace). Hodnoty výkonu jsou stanoveny na 750 koní (552 kW) a vozy budou mít minimální hmotnost 1040 kg. Více informací o vývoji závoďáku od Peugeotu bychom se však měli dozvědět už na začátku příštího roku.
Návrat Peugeotu do Le Mans se může zdát překvapivý, ve slavné čtyřiadvacetihodinovce má ovšem francouzská značka bohatou historii. Vítězství si zde připsala v pozdější éře skupiny C v letech 1992 a 1993, s Audi poté bojovala ve třídě LMP1 mezi léty 2007 až 2011, přičemž rok 2009 byl vítězný pro prototyp naftového 908 HDi FAP. Před startem podniku WEC v roce 2012 už Peugeot sport opustil.
V galerii koncept Peugeot L500 R Hybrid pro hru Gran Turismo (2017).