Peugeot se vrátí závodit do Le Mans! S novým hyperautem přijede v roce 2022

Francouzská automobilka oznamuje návrat do světa vytrvalostního závodění, a to přímo do jeho nejvyšší třídy.

Nová třída hyperaut vytrvalostního šampionátu WEC se rozrůstá o dalšího adepta a hrstka zúčastněných začíná být hezky rozmanitá. Svou šanci bojovat o vítězství nejen při 24hodinovce v Le Mans nyní oficiálně oznamuje také Peugeot. Nástup do podniku chystá francouzská značka na rok 2022.

Na nové závodní hyperauto od Peugeotu si tedy ještě chvíli počkáme, neboť zaváděcí sezóna nové třídy nahrazující dosavadní vozy LMP1 je plánována už na příští rok (sezóna 2020/2021). Koncern PSA už přitom potvrdil, že Peugeot se nevrátí pouze bojovat o vítězství v Le Mans, ale zúčastní se všech závodů šampionátu WEC.

Za volantem nového Peugeotu 208: Je krásný, největší zbraň však budí rozpaky

Za volantem nového Peugeotu 208: Je krásný, největší zbraň však budí rozpaky

Z velkých automobilek už potvrdili vstup do zaváděcí sezóny Aston Martin (s vozem na základě Valkyrie) a Toyota (vycházející z konceptu GR Super Sport). Jelikož mohou týmy vycházet z existujícího hypersportu (jako Aston Martin), nebo postavit samostatný závoďák pro třídu, u Peugeotu se počítá s druhou možností.

Zatím víme, že Peugeot se rozhodl jít cestou hybridního ústrojí (pravidla umožňují i pohonná ústrojí bez elektrifikace). Hodnoty výkonu jsou stanoveny na 750 koní (552 kW) a vozy budou mít minimální hmotnost 1040 kg. Více informací o vývoji závoďáku od Peugeotu bychom se však měli dozvědět už na začátku příštího roku.

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Návrat Peugeotu do Le Mans se může zdát překvapivý, ve slavné čtyřiadvacetihodinovce má ovšem francouzská značka bohatou historii. Vítězství si zde připsala v pozdější éře skupiny C v letech 1992 a 1993, s Audi poté bojovala ve třídě LMP1 mezi léty 2007 až 2011, přičemž rok 2009 byl vítězný pro prototyp naftového 908 HDi FAP. Před startem podniku WEC v roce 2012 už Peugeot sport opustil.

V galerii koncept Peugeot L500 R Hybrid pro hru Gran Turismo (2017).

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

dnes | Petr Schnagl | 1 příspěvek
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 141 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 80 příspěvků