Peugeot se vrátí závodit do Le Mans! S novým hyperautem přijede v roce 2022

Francouzská automobilka oznamuje návrat do světa vytrvalostního závodění, a to přímo do jeho nejvyšší třídy.

Nová třída hyperaut vytrvalostního šampionátu WEC se rozrůstá o dalšího adepta a hrstka zúčastněných začíná být hezky rozmanitá. Svou šanci bojovat o vítězství nejen při 24hodinovce v Le Mans nyní oficiálně oznamuje také Peugeot. Nástup do podniku chystá francouzská značka na rok 2022.

Na nové závodní hyperauto od Peugeotu si tedy ještě chvíli počkáme, neboť zaváděcí sezóna nové třídy nahrazující dosavadní vozy LMP1 je plánována už na příští rok (sezóna 2020/2021). Koncern PSA už přitom potvrdil, že Peugeot se nevrátí pouze bojovat o vítězství v Le Mans, ale zúčastní se všech závodů šampionátu WEC.

Za volantem nového Peugeotu 208: Je krásný, největší zbraň však budí rozpaky

Za volantem nového Peugeotu 208: Je krásný, největší zbraň však budí rozpaky

Z velkých automobilek už potvrdili vstup do zaváděcí sezóny Aston Martin (s vozem na základě Valkyrie) a Toyota (vycházející z konceptu GR Super Sport). Jelikož mohou týmy vycházet z existujícího hypersportu (jako Aston Martin), nebo postavit samostatný závoďák pro třídu, u Peugeotu se počítá s druhou možností.

Zatím víme, že Peugeot se rozhodl jít cestou hybridního ústrojí (pravidla umožňují i pohonná ústrojí bez elektrifikace). Hodnoty výkonu jsou stanoveny na 750 koní (552 kW) a vozy budou mít minimální hmotnost 1040 kg. Více informací o vývoji závoďáku od Peugeotu bychom se však měli dozvědět už na začátku příštího roku.

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Návrat Peugeotu do Le Mans se může zdát překvapivý, ve slavné čtyřiadvacetihodinovce má ovšem francouzská značka bohatou historii. Vítězství si zde připsala v pozdější éře skupiny C v letech 1992 a 1993, s Audi poté bojovala ve třídě LMP1 mezi léty 2007 až 2011, přičemž rok 2009 byl vítězný pro prototyp naftového 908 HDi FAP. Před startem podniku WEC v roce 2012 už Peugeot sport opustil.

V galerii koncept Peugeot L500 R Hybrid pro hru Gran Turismo (2017).

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků