Peugeot se vrátí závodit do Le Mans! S novým hyperautem přijede v roce 2022

Francouzská automobilka oznamuje návrat do světa vytrvalostního závodění, a to přímo do jeho nejvyšší třídy.

Nová třída hyperaut vytrvalostního šampionátu WEC se rozrůstá o dalšího adepta a hrstka zúčastněných začíná být hezky rozmanitá. Svou šanci bojovat o vítězství nejen při 24hodinovce v Le Mans nyní oficiálně oznamuje také Peugeot. Nástup do podniku chystá francouzská značka na rok 2022.

Na nové závodní hyperauto od Peugeotu si tedy ještě chvíli počkáme, neboť zaváděcí sezóna nové třídy nahrazující dosavadní vozy LMP1 je plánována už na příští rok (sezóna 2020/2021). Koncern PSA už přitom potvrdil, že Peugeot se nevrátí pouze bojovat o vítězství v Le Mans, ale zúčastní se všech závodů šampionátu WEC.

Za volantem nového Peugeotu 208: Je krásný, největší zbraň však budí rozpaky

Za volantem nového Peugeotu 208: Je krásný, největší zbraň však budí rozpaky

Z velkých automobilek už potvrdili vstup do zaváděcí sezóny Aston Martin (s vozem na základě Valkyrie) a Toyota (vycházející z konceptu GR Super Sport). Jelikož mohou týmy vycházet z existujícího hypersportu (jako Aston Martin), nebo postavit samostatný závoďák pro třídu, u Peugeotu se počítá s druhou možností.

Zatím víme, že Peugeot se rozhodl jít cestou hybridního ústrojí (pravidla umožňují i pohonná ústrojí bez elektrifikace). Hodnoty výkonu jsou stanoveny na 750 koní (552 kW) a vozy budou mít minimální hmotnost 1040 kg. Více informací o vývoji závoďáku od Peugeotu bychom se však měli dozvědět už na začátku příštího roku.

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Návrat Peugeotu do Le Mans se může zdát překvapivý, ve slavné čtyřiadvacetihodinovce má ovšem francouzská značka bohatou historii. Vítězství si zde připsala v pozdější éře skupiny C v letech 1992 a 1993, s Audi poté bojovala ve třídě LMP1 mezi léty 2007 až 2011, přičemž rok 2009 byl vítězný pro prototyp naftového 908 HDi FAP. Před startem podniku WEC v roce 2012 už Peugeot sport opustil.

V galerii koncept Peugeot L500 R Hybrid pro hru Gran Turismo (2017).

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 68 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků