Peugeot se loučí s označením GTI, třídu hot-hatch zřejmě opustí

Ačkoliv je zkratka GTI spojována především s ostrými hatchbacky od Volkswagenu, netřeba zapomínat na některé až ikonické vozy s tímto magickým označením, které produkoval francouzský Peugeot. Model 205 GTI byl ve své době respektovaným sportovním náčiním a i dnes je vcelku ceněnou raritou. Zapomenout ale nesmíme i na další řadu modelů jako třeba 106 nebo 305, které si značnou popularitu získaly především na britských ostrovech.

S klidným svědomím se ale dá říci, že třídu ostrých hatchbacků, označovaných jako hot-hatch, posunul tento výrobce na kraj svého zájmu. Nyní dokonce oficiálně prohlásil, že model 207 bude posledním, který toto označení ponese. Místo ostře laděných modelů se automobilka hodlá více soustředit na oblíbené CC a třídu, do které letos seslala svůj sportovní model RCZ, aby ohrozil Audi TT, jakožto svého nepřítele s tuhými kořeny. Sportovní divize automobilky taktéž investuje více financí do profesionálních závodů Le Mans a Intercontinental Rally Challenge.
Klepněte pro větší obrázek 
Peugeot 205 GTI, legenda minulých dekád
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků