Peugeot se loučí s označením GTI, třídu hot-hatch zřejmě opustí

Ačkoliv je zkratka GTI spojována především s ostrými hatchbacky od Volkswagenu, netřeba zapomínat na některé až ikonické vozy s tímto magickým označením, které produkoval francouzský Peugeot. Model 205 GTI byl ve své době respektovaným sportovním náčiním a i dnes je vcelku ceněnou raritou. Zapomenout ale nesmíme i na další řadu modelů jako třeba 106 nebo 305, které si značnou popularitu získaly především na britských ostrovech.

S klidným svědomím se ale dá říci, že třídu ostrých hatchbacků, označovaných jako hot-hatch, posunul tento výrobce na kraj svého zájmu. Nyní dokonce oficiálně prohlásil, že model 207 bude posledním, který toto označení ponese. Místo ostře laděných modelů se automobilka hodlá více soustředit na oblíbené CC a třídu, do které letos seslala svůj sportovní model RCZ, aby ohrozil Audi TT, jakožto svého nepřítele s tuhými kořeny. Sportovní divize automobilky taktéž investuje více financí do profesionálních závodů Le Mans a Intercontinental Rally Challenge.
Klepněte pro větší obrázek 
Peugeot 205 GTI, legenda minulých dekád
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků