Peugeot se loučí s označením GTI, třídu hot-hatch zřejmě opustí

Ačkoliv je zkratka GTI spojována především s ostrými hatchbacky od Volkswagenu, netřeba zapomínat na některé až ikonické vozy s tímto magickým označením, které produkoval francouzský Peugeot. Model 205 GTI byl ve své době respektovaným sportovním náčiním a i dnes je vcelku ceněnou raritou. Zapomenout ale nesmíme i na další řadu modelů jako třeba 106 nebo 305, které si značnou popularitu získaly především na britských ostrovech.

S klidným svědomím se ale dá říci, že třídu ostrých hatchbacků, označovaných jako hot-hatch, posunul tento výrobce na kraj svého zájmu. Nyní dokonce oficiálně prohlásil, že model 207 bude posledním, který toto označení ponese. Místo ostře laděných modelů se automobilka hodlá více soustředit na oblíbené CC a třídu, do které letos seslala svůj sportovní model RCZ, aby ohrozil Audi TT, jakožto svého nepřítele s tuhými kořeny. Sportovní divize automobilky taktéž investuje více financí do profesionálních závodů Le Mans a Intercontinental Rally Challenge.
Klepněte pro větší obrázek 
Peugeot 205 GTI, legenda minulých dekád
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků