Peugeot RCZ R: francouzské Audi TT oficiálně

Festival rychlosti v Goodwoodu je tu a sním také první oficiální informace týkající se novinek, které si na této akci odbudou svou premiéru. Jednou z těch nejzajímavějších je vrcholná verze Peugeotu RCZ označená jako R. V nedávné minulosti jsme vám ukázali první fotografie pořízené přímo v provozu, dnes už jsou k dispozici oficiální obrázky a především také technické údaje.

Design ve velkém míře odpovídá tomu, co ukázalo loňský koncept představený na autosalonu v Paříži. Podstatně zajímavější než vzhled jsou ale v tomto případě informace technického charakteru. Tak především je pod kapotou přeplňovaná jedna-šestka naladěná na maximální výkon 270 koní a 330 Nm. Sprint na stovku zvládne francouzská novinka pod šest sekund.

Co je také zajímavé, to je hmotnost. Na rozdíl od dosud nejvýkonnější verze je RCZ R lehčí o 17 kg. Hmotnost tím pádem činí pouhých 1280 kg. Podvozek dostal sportovnější nastavení, nižší světlou výšku a hlavně na přední nápravě najdeme samosvorný diferenciál typu Torsen.

Peugeot RCZ R: vrcholná verze opět přistižena v provozu

Peugeot RCZ R: vrcholná verze opět přistižena v provozu

Peugeot dále slibuje sportovně laděný výfuk, devatenáctipalcová litá kola, přepracované nárazníky, spoiler vzadu, v interiéru také kůži Nappa, Alcantaru, samozřejmě loga R a nové barvy karoserie. Nové RCZ R bude k vidění na autosalonu ve Franfkurtu, do prodeje se novinka dostane začátkem příštího roku.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků